US Center lopettanut.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Over the hill, 12.6.2020.

  1. Over the hill

    Over the hill 1st gear

    Aika yllättävä tieto. Firma tuli tutuksi, vaikka matkaa on.
    Vaikuttiko korona tähänkin?
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Matti taisi todeta, että tätä on tehty nyt tarpeeksi (34v) ja uusien juttujen aika...
     
  3. grantorino

    grantorino Gearhead

    Näin siinä käy kun suomipojat tilaavat osansa rockautosta, sieltä kun saa niin halvalla. Suomifirmat sulkeutuvat.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Mitäpä sitä maksamaan tyhjästä.
     
    Jummijammi tykkää tästä.
  5. tapsah

    tapsah 2nd gear

    nyt oot asian ytimessä.
     
    amarillo, Inlinee ja artsiracing tykkäävät tästä.
  6. Fileeraus

    Fileeraus 3rd gear

  7. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Näin siinä käy kun pidetään niin kiskuri hintoja ettei suomipojan kannata ostaa suomifirmalta...
     
  8. fishbone

    fishbone Gearhead

    Sieltä sai myöskin tietoa monenlaiseen vaivaan eikä aina maksanut kauheesti.
     
    karpo29, Bukero ja Blower Camino tykkäävät tästä.
  9. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Hyvä tarkennus.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    US Centerissä oli tavarat hyllyssä eikä internetissä. Mä ajoin sinne joskus, kun piäkaupungin tarjooma slantin kannatinkumityynylle = 0. Sitten se saatu osa porsi. Soitto riitti ja uusi tuli pikana postissa.

    SWT on viime aikoina yllättänyt positiivisesti. Niilläkin on hyllyt täynnä.

    Mut eihän tommosta tietotaidon menetystä korvaa - paitsi OD ja kellari tietty!
     
    amarillo, isalmela ja karpo29 tykkäävät tästä.
  11. Over the hill

    Over the hill 1st gear

    Miten tuo Fileerauksen viimeinen kuva. Pudottiko joku ostoksensa kotimatkalla?
     
  12. Bukero

    Bukero Gearhead

    kyllä usein ysärin lopulla tuli rautakummulta tilattua vaniin monenmoista,
    ja asiallisten neuvojen kera. ja taisinpa kerran kurssireissulla noutaakin paikanpäältä vaniin vanteet.
     
  13. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Voisiko joku laittaa pari esimerkkia hintaeroista, minua ihan aidosti kiinnostaa kuinka "sikamaiset" hinnat siella on/oli, koska en tieda Suomen hintatasosta. Juju noissa kivijalka liikeissa on etta se tavara on sun naaman edessa silla sekunnilla kun sen tarttet. Asia ei ole yhtaan erilailla missaan muuallakaan, esim. USA:ssa, kivijalassa on odotetusti kovempi hinta, jos ma tartten vesipumpun, jakoketjun tai mita vaan just nyt, ma ajan Advance Auto Partsiin tai NAPAan, loytyy hyllysta ja jos ei loydy ma saan sen parin tunnin viiveella. Vaihtoehtoisesti, menen ebayhin ja tilaan jostain muualta, saan puoleen hintaan mutta joudun odottelemaan sen muutaman paivan sen saapumista. Kivijalassa maksetaan extraa katevyydesta ja mukavuudesta, ne liike- ja varastotilat ei ole ilmaisia, ja mielestani tuollaiset marginaalisilla markkinoilla toimivat liikkeet tekevat suuren palveluksen harrastajille mikali kama on hyllyssa. Eri asia jos myydaan kamaa tilaustavarana ja revitaan kovaa hintaa.
     
    Norri, Catiska, exchevelle ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Huonoa on busines jos niitä tiloja ei ole vielä maksettu velattomiksi.
    Jos kate huitelee 1000 pinnan kantturoissa niin fyrkkaa pitäisi tulla ovista ja ikkunoista.

    Se on vaan sillain että kaikki asiakkaat ei hyväksy tuollaisia rantarosvoja.
    Tämä siis koskee kaikkia kotimaisia varaosa kauppoja.
    Ahneella on paskanen loppu sano vanha kansa.
     
    amarillo tykkää tästä.
  15. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Kun noita hinnan eroja kaipasit ni mulla on kokenusta lähi päiviltä asiasta.

    Blaserin pyörän napa.
    Suomi hinta 420e
    Usa hinta 29e

    300c etu iskari
    Suomi hinta 189e
    Usa hinta 7e

    Nyt siis puhutaan aivan identtisistä osista.
    Jos joku vielä tulee itkemään että kivijalkakauppoja tarvii tukee niin vetäköön vitun päähänsä ja paetkoon vuorille.

    Joku roti se on rosvoillakin mut tuommonen on jo selvä ryöstö ja asiakkaalle selvää vittuilua.
     
    Norri, Desoto57, Impalas ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. 0132

    0132 Gearhead

    Hassu juttu mutta itse olen monta kertaa todennut paikallisen varaosakauppiaan myyvän osia lähes samaam hintaan kuin rokkiautosta tulisi. Toki joissain tapauksissa rokkiautosta tulee perkeleesti halvemmalla, mutta ei läheskään aina. En lähtisi yleistämään että kaikki kotimaiset varaosakauppiaat on rantarosvoja.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  17. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Kerro mulle yksikin joka hinnoittelee osat järjellisesti?
    Juur tänään tappelin rouvan jeepin sumareitten kanssa.
    Suomi hinta 112e
    Usa hinta 16e
    Viron hinta 49e
    Tähän kun vielä lisätään rahti sittenhän se riemu repeää.
    Posti hukkaa kaiken. Oikeasti melkein kaiken.
    Eläessäni olen lähettänyt 4 pakettia joista posti onnistui kadottamaan 3.
    75 prosentin hävikki. Ai saatana.
    Jos tarvisi alkaa ruumiita hävittään niin lähettäisin ne postipakettina inariin.
    Ikinä eivät löytyis.
    Sitten vielä mh.
    Kallis ja kaukana.
    20km per sivu.
    Auki vain klo 16.00 asti.
    Käteismaksu only.
     
    Muokattu: 13.6.2020
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tää on vähän sama keissi tavallaan ko jenkit ihmettelee ko tuotanto siirtyy meksikoon ja kiinaan. Jengi valittaa et osat on liian kalliita, ja alkaa suosii niit halvempii hecho en mehico tuotteita. Jenkkilässä valmistetut seisoo hyllyssä. Sit pikkuhiljaa jengi tajuu et kaik tuotanto siirtyy rajojen ulkopuolelle. Täs onki tää yhtymäkohta = rajojen ulkopuolelle tuotanto, osien tilaus nettikaupasta = työpaikkoi hävii. Se voi tuntua vitsilt, mut ei paljoo naurata siin kohi ko oma työ hävii alta.

    Tue paikallista.
     
    exchevelle ja karpo29 tykkäävät tästä.
  19. Jori85

    Jori85 2nd gear

    No tää alavieskassa toimiva konekorjaamo Marjamaa myy osia sopuhintaan ja sieltä oon monta kertaa saanut halvemmalla kuin jenkeistä.
    Ja sit jos tarviit jotain osaa millä ei oo kova kiire (itselle esim.tuli puskuri) niin ne hommaa jenkeistä sopivan ja tulee hyvin edullisesti samassa kontissa kuin niiden muut osat ja autot.
    Suomen parasta palvelua olen saanut tästä liikkeestä ja pientä, muutaman euron hintaista osaa jaksetaan etsiä pitkäänkin että löytyy sopiva.
    Voin suositella;)
    Yks hinta esimerkki loppuun: oldsin 394 koneen ilman suodatin us-partsilla älyttömät 101€, Marjakankaalla 11€!
    Vaikee oli valkata kummalta ostaa...
     
    Desoto57, Impalas, malvasto ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Weijari

    Weijari Gearhead

    Mun viimeaikaiset:

    Kaasarin lämmöneriste
    Kaasarin korjaussarja
    MSD 6al sytkäsetti, jossa puola, boxi jakajan osat ja johdot
    Yläpallonivelet

    Veroineen, rahteineen ja tulleineen Jenkeistä 778$ Summit Racingin hinta, Suomesta tiskiltä 552,7 €
     
    jarkko359 ja karpo29 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!