Vika puolassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jori85, 17.6.2020.

  1. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Elikkä oldsi alkoi ensin käynnistymään todella huonosti kylmänä. Sai 10-15 kertaa sahata ennenkuin käynnistyi. Tyhjä käyntiä kävi hyvin mutta kierroksia ei kestänyt. Sama ajaessa, vauhtia täytyi hiljaa hivuttaa lisää. Tarpeeksi lämmettyään sammuu lopulta kesken ajon.
    Maanantaina sammui lopullisesti eikä sen jälkeen ole käynnistynyt.
    Bensaa saa, konkka, kärjet ja jakajan pyörijä vaihdettu. Kansi melko uusi ja tulpat myös.
    Voisko puola olla sippi??
     
    Loppeenkulma tykkää tästä.
  2. Jori85

    Jori85 2nd gear

    No ois kai... swt myy uutta, ehkä parempaa kuin bilteman? :D hintaan 27€. Kai sitä voi ostaa suoraan sen. Täytyy mitata toi vanha nyt ensin.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ohmimittari ei näytä läpilyöntiongelmia.
     
    pimeroolis tykkää tästä.
  4. Jori85

    Jori85 2nd gear

    No niin.. puola vaihdettu mutta kipinä edelleen hukassa.
    Mitähän sitten kokeilis... oisko vinkkejä? Näyttää jäävän juhannus cruisailut tekemättä :(
     
  5. BioFreak

    BioFreak 1st gear

    Ramista kerran hävis kipinä ja syynä oli huonosti kiinni ollu maakaapeli.
     
  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Uuet konkka ja kärjetkin voivat olla rikki. Ainakin itelle osunu uudet kärjet mitkä vuoti maihin melkein heti uutena. Vaihtele vanhoja takas yksitellen, jos jostain niist vika löytys
     
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ehkä tyhmä kysymys, mut kait sä kärkiin asetit jonkun näkösen kärkivälin?
     
  8. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Ei täällä tyhmiä kysymyksiä ole. Mutta joo, laitoin 0.5 välin. Kärjet vaihdoin ekana toimenpiteenä kun käynti pätki.
     
  9. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    No eihän siellä sit okee muuta vikaa enää voi olla ku kansi? Mikäli muuten sähkö tulee puolalle. Puolan johdon jos irrottaa kannesta ja laittaa sentin päähän jostain maasta ja starttaa ni kipunoiko? Ja yks tuli mielee et minkälai puoja nyt ja onkohan tos olssis jonku näkönen esivastus puolalle, et käynnissä ollessaan puolan jännite jotai 8V? No jos uus puola onkin esivastuksemattomalle tarkotettu, ni kyl sen kait silti pitäs pientä kipunaa antaa..
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Tai etuvastus rikki
     
  11. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Kansi on uudehko ja joo, on etuvastus ja puolan pitäisi olla sopiva mikäli swt:n myyjään on luottaminen. Loppuu konstit itseltä... voisko virtalukon pohja olla... mutta ei kai se vika alkaisi koneen pätkimisellä ja huonolla kierrosten otolla?
     
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    No ootko mitannu puolalle tulevaa jännitettä? Viohan sita vaikka kokeilla hyppyjohdolla suoraan akulta puolan plussaan. En minäkään kyllä virtalukkoa epäilis. Ja voihan se uus kansi alkaa pikkuhiljaa alkaa vuotaa virtaa jonnekkin väärään paikkaan, vaik uudehko onkin ja mitää halkeamaa ei näy. Kokeilisin vanhalla kannella, jos se vaan ois vielä tallessa...
     
  13. tippa77

    tippa77 Gearhead

    koita myös toisella konkalla
     
  14. Jori85

    Jori85 2nd gear

    No vanha oli halki niin ei tarvinu säilyttää. Voisko toi kannen hiili olla mitenkään niin kulunut ettei pelaa yhteen ton pyörijän kanssa? Taitaa olla viisain kohta korkata juhannusviinat..:cool:
     
  15. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ajotuslampullahan se selviäis jos puolan joholla välkyttää muttei tulpanjoholla. Tai sit tuollei ku jo aikasemminki et starttaa niin et puolanjohto lähellä maata ja starttaa ja kipinöikö.
    Ja onhan se näin lämpösillä ilmoilla hyvä huolehtia nestetasapainostakin...
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kärkisytkät on jo niin kauan sitten poistuneet kuvioista, että alkaa olla niiden aikainen osaaminen kadoksissa monelta.

    Vielä joku aika sitten kaikki elektroniikka autossa varsinkin kulkupuolella pelotti. Jos se rikkoutuu, niin ei voi tehdä mtn.

    Mut sinne elektroniikkaan tuli diagnostiikka.

    Nyt ne on nämä viimeiset kaasarit ja kärkisytkät, joiden kanssa meinaa nousta tie pystyyn. Koetinkynä, irtotulpalla tulpan-/puolanjohdosta kipinän haku, volttimittari jne. Ja tietty jos on etuvastuspuola, niin tuleeko sitä sähköä puolalle myös startatessa.

    Kyllä se juhannuksen jälkeen käynnistyy!
     
  17. atobee

    atobee Gearhead

    Testaa toisella puolanjohdolla, itsellä se joskus teetti vastaavia ongelmia.
     
  18. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    katkojankärjet kannattaa näis jenkeissä säätää dwell-mittarilla saa just kohalleen, kun rakotulkilla on vähän arpapeliä
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  19. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Puolalle se kipinä tulee...syytä onkin kun aamulla laitoin uuden puolan. Ja siihen se pysähtyy.
    Kai tossa jakajassa sitten vaan jotain häikkää on. Ei kyllä hapettumia eikä halkeamia yms.näkyvää ja tosiaan helmikuussa vaihdettu.
     

Kerro tästä muillekin!