Holley tuplapumppu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pako, 21.6.2020.

  1. pako

    pako 1st gear

    Olen hankkimassa Chevyn pikkulohkoon uutta kaasaria.
    Olen miettinyt 600 tai 650 cfm tuplapumppua.
    Mikä noista Hollikoista olisi hyvä malli osassa on toisiopuolella seosruuvit toisissa ei.
    Onko noissa jotain laatu eroja vai onko kaikki samaa Kiina laatua?
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Hp series blendatulla main bodylla on ainakin allekirjoittaneella toiminut hienosti kadulla,jossa neulat joka kulmassa.
    Onhan sulla läksyt luettu,kun haluat DP:n?
    Meinaan välityksiä,vaihteistoa,moottorin luonnetta ja tilavuutta,auton painoa jne?
     
  3. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulla on nyt toinen auto, missä hp 650 dp. Nyt alkanut tulemaan ihme nypytyksiä 1300-2000rpm tienoilla, kierroksilla sit rokkaa komeesti. Nyt purin sen, putsailin ja uusilla tiivisteillä kasaa.
    Paljon niitä tyhjäkäynnin seosruuveja on tupattu säätämään? Ite otin tunnin auki, ja ei toiminnut, siitä 10min kiinni ja toimi jo paremmin, vielä 10 min kiinni ja toimi kylmänä ku ajatus mutta lämmittyään taas alkoi tulla nykyjä...
    Taitaa olla vaan viisain cruisia penkkihemmolle säädättää...
     
  4. 383

    383 Gearhead

  5. max

    max Double Gearhead

    Mä vetäsin dynovedoille 750 DP neulat joka kulmaan tunnin auki 454:n päällä.
    Ei dynoukkokaan ollut sen enempää kiinnostunut missä asennossa ne ovat.
    Tommonen motti mikä ryskää pirusti,niin en ole paljon perustanut noiden ruuvailusta.
     
  6. pako

    pako 1st gear

    Mä ollu aina huono noissa kotiläksyissä! Enkä tiiä mitä tarkoitta että neulat joka kulmassa?
    Th 700 ykkönen on aika lyhyt ja perä on 3.73 kiesi painaa 1550kg. Kone on uusi GM Wortec mainostavat että 330 hepoa. Tuota olisi kumminkin tarkoitus jatkojalostaa sitä silmälläpitäen tuo db ois kiva.
     
  7. Make.S

    Make.S Gearhead

    Tää perus katumotti, 377 stroukki josta penkitetty joskus aikoinaan 380hv takasilta. Tossa ainakin selvästi huomasin koneen käynnissä muutosta ku seoksia kirraili. Tohon torinolinkkiin pitää varmaan perehtyä ihan ajatuksella. Aijemmin artsiracinki jo tuumaili, että ensiö ja toisiopuolen 68 ilmaruuvit vaan pienemmäksi.
     
  8. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Hyvä kaasutin esim street hp
    Ja pärjäät varmasti myös sellasella jossa 2 seosruuvia. Mulla 4779 750d neljällä ruuvilla ja hyvä perus kaasari. Takaruuvit helpottaa jos kovin raju moottori mutta mulla ne puol kiekkaa auki ja eturuuvit noin kierroksen. Jotenkin ainakin tässä perus holleyssä tulee bensaa paremmin sekottuneena ensiö kuin toisio puolelta.
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Tarkoitin sitä että tyhjäkäynnin seossäätöruuvit ovat kaikissa kulmissa.
    Kun motti ei ole tuon julmempi,niin laittaisin siihen 600 vac. Holleyn kiinni.
    Ei voi mennä väärin ja vetoja riittää.
     
  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulla kans kaveri muisteli että 340 möypäri olis säädetty kans niin ettäensiö n. 50min ja toisiot 40min.
     
  11. CevyAntti

    CevyAntti 2nd gear

    Onpa menny vaikeeksi slangikisi tämäkin. Tunti kii ja 10 min auki. Toisaalta kun aikani tavailin saa tuolla aika tarkkojakin ruuvin asentoja kerrottua. Tänä kesänä menty puolikkaalla 600 sella. Ruuvien asentoja en muista, neulat joka nurkassa, entinen vacuumi toiminen mariner holley. Toisio kopeloitu mekaaniseksi, syistä joita en vielä ymmärrä. Erittäin progella vivustolla. Kierroksilla lelettää hyvin, ei jaksa lähteä tyhjäkäynnillä paikoiltaan. ehkä 2.52 ykkönen ja 3,08 perä on syypää, tai sitten kun näissähän ei ole ruiskun ominaisuutta pitää kone käynnissä. Kivaa ropelointia, myös muille.
     
    SBChevy tykkää tästä.
  12. Ei nyt ihan tieteellisin ilmaisu..Mutta tästä sitä voi ihmetellä asteina..:cool:

    [​IMG]
     
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Mä oon kans kerran törmänny vacuumi-holleyhin josta toisiot oli muutettu mekaanisiksi.:eek:
    Toimii takuuvarmasti huonommin kuin vacuumina!

    Ja noita tarkkoja seosruuvien asentoja on aika turha matkia muitten vastaavista, kyllä ne pitää säätää ihan tapauskohtaisesti.
     
  14. Weijari

    Weijari Gearhead

  15. Make.S

    Make.S Gearhead

    Itellä noi tunti auki(1 kierros), puoli tuntia auki(puoli kierrosta) tulee ammattini puolesta keksityiltä, eikä todellakaan mitään holleyn suosittelemaa ammattiverbaliikan sivuavaan manuaalista. Taidan vaihtaa ruiskuun ens talvena, tai nauttia pienestä nypytyksestä pelkääjään paikalla loppukesän jollen penkittäjälle pääse...:)
     
  16. CevyAntti

    CevyAntti 2nd gear

    Pitää paikkansa. Kiihdytyspumppuahan en osannut rakentaa toisiolle. Edellisestä holleystä otin seoslevyn jossa seosruuvit. Pikkuporailulla sai sen pelaamaan. Vivustohan tuossa on sellanen että toisio tulee aivan halollalyöden peliin käytännössä täyskaasulla. Kunhan saan ensiön pelittään itelle tyydyttävästi laitan vivuston paikoilleen ja kokeilen voiko sillä kiihdytellä. Hissukseen kirraamalla ei ole hyvä, puutuu tietysti toision auetessa. Nyt manuaali (aiemmin automaatilla) askilla saattaa pelittää kun vaihtaa vaihdetta ja kaasuläpät avataan kerralla. Kesä näyttää toimiiko, jos ei pärjään tolla puolikkaallakin 600sella ihan hyvin.
     
  17. sb 838

    sb 838 Gearhead

  18. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

  19. vot

    vot 2nd gear

Kerro tästä muillekin!