Vielä rek. kilvistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kuutio, 30.6.2020.

  1. kuutio

    kuutio Gearhead

    En viittiny sotkee tohon tuontiauto/ kilpiketjuun
    Niin viimevkolla olisin halunnu vaihtaa pois pitkän eukilven ihan ajossa olevasta biilistä. Halusin ihan normaalin 3+3 valkeapohjaisen, niitä joita 90-luvulla arvottiin ja myönnettiin silloin uusiin kilpureihin.

    Olipas hankalaa, solmussa olevat eukilvet mukana kiersin Lahdessa neljä konttoria.. Parissa pääsin holviinkiin katteleen EI Oo.
    No ne pienekki olis sitte mulle kelvannu, mutta kun en ollu kys. autolla liikkeellä nii katsuri ei voinu todeta että vaan pienen voi myöntää..

    Ihmettelin joka paikassa että miksei niitä jostain - 73 eteenpäin käytössä olleita ole enää missään.
    Oli epäselvää konttoreissakin.
    Sitte selitettiin että voisin tilata uudet sillä samalla tunnuksella ilman eu-osuutta...

    No kun mulle sopis paremmin että vaikka nykyinen tunnuskin sais vaihtua.. niin onneks tiesin sitte oikeesti palveluhenkisen pienen yks. konttorin täällä maalla mihin soittamalla asiakaspalvelija vaan totes että tuu tänne niin hommataan semmoset kilvet kun haluan.. noo kun vähän on välimatkaa niin sovitin sitte mökkimatkan yhteyteen.

    Ja sitte selvis että autolla ihan uudesta ollu tunnus on vapaana niin sitten semmoset tilaukseen eli vangeille duunia...
    Tuolla kerrottiin ettei noita ns. tavallisia kilpiä oo enää hetkeen saanu ollenkaan varastoon.

    Yhteen -80 luvun kevytperäkärryyn kyllä löyty vielä aikakauden mukaset..NOS kilvet yhestä holvista.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  2. kuutio

    kuutio Gearhead

    Niin ja eräs näilläkin palstoilla oleva nimimerkki oli saanu ne pienet lelukilvet kai oikeestaan pyytämättä... ja autoon mihin MAHTUIS vaikka kuinka isot....
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tätä olen joskus ihmetellyt, että autoissa, joissa ei olisi mitään tarvetta pikkukilville, niitä näkyy paljon, mutta sitten jos oikeasti tarvitsisi, niin pitää oikein mitata, että tarvitseeko.

    Konttorikohtainen juttu ilmeisesti. :rolleyes:
    Itelläkin kävi oikein mittanauhan kanssa mittaamassa kilven paikan.
     
  4. duel

    duel 3rd gear

    Mulla oli etu kilpi tärveltynyt. Olin ajatellut että sitä uusissa pyydän tilalle ne pikku kilvet, ja niin teinkin. Kesken prosessin virkailija havahtui kysymään onko katsastaja katsonut että "tarvitsen" ne pienet.
    Sanoin että ei ole, mutta ei kai se keltään pois ole kun ne tietenkin vielä tulee tuolla jo olevalla tunnuksella. Trafikin saa vielä hieman tuloja.
    Hetken mietittyään totesi että niinpä, kaikki on sitten tyytyväisiä. Kilvet tuli, auto kakkoskoppa Dodge Ram.
     
  5. kuutio

    kuutio Gearhead

    Äsken kävin noutamassa nuo tilaamani perusperuskilvet 3+3
    Virkailija sanoi että justiin kerkesin vielä saada, nyt on kilpipohjamateriaalitkin juuri tuohon kokoon loppumassa. Lisää tulee ehkä germaaniasta sitten joskus..

    Ihme touhua..
     

Kerro tästä muillekin!