Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BRC1, 7.1.2009.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Artsi ja xarper vois nyt lopettaa toistensa muroihin kusemisen..

    Tosta ei ole iloa kenellekään.
    Tuskin pitemmän päälle edes noille tykänneille nyökyttelijöille..
     
    xarper tykkää tästä.
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei yllätä yhtään että jälleen kerran xarper kääntää omia mokiaan toisten syyksi.
    Mutta mukava kun otit tuon sun kansi-asiankin puheeksi, tulkitsen sen niin että kaikki siihen liittyvä voidaan nyt puhua julkisesti juuri niin kuin se oikeasti meni. Itsehän aiemmin kielsit siitä puhumasta!

    Mutta puhutaan tässä keskustelussa otsikon mukaisista asioista, X ansaitsee ihan oman osion.
     
    Inlinee ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    8150€.... paljonkohan toi on suomeen tuotuna..? Voi olla ettei ihan oo lässykän kilpailijaks tosta möykystä. Mutta muutaman vuoden kuluttua alkaa jenkkiromiksilla näkyä noita varmaan enempi ja toki järkevämpään hintaan.
     
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

  6. Tuollasena tuo on trukkikone, mutta jos tuohon vaihtaa pirteämmän nokan, niin ne tehot on ihan jo toista luokkaa.

    Tuosta tuli mieleen, että vuosi pari sitten oli huhua, että Mopar esittelee oman 426 Hemin, jota laittaa samalla tavalla trukkeihin. Siis se kone piti/pitäisi olla ihan eri moottori kuin uudemman polven 426 crate-Hemi, mitä ne on myynyt. En ole siitä kuullut mitään hetkeen siitä trukkikoneesta.
     
  7. puna niska

    puna niska Gearhead

    Vaatimaton tehoiltaan ehkä joo mutta se on trukki moottori laatikossa.
    Ilmeisesti jo tarjolla cnc kansia jossa virtausta yli 400cfm nostolla x eli sais siitä jotain irtoo tarvittaessa.
    Ei tuo ls:ssää tuu syrjäyttää monestakin syystä.
    Onpahan ford homoille joku aihio mistä repiä se ainaski tuhat heppaa kiinan turpolla.
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    CNC kantinen vm 2020 ford motti harrasteauton keulalla tuplaturboilla kuulostaa just jokaisen dägädägäjeejeen valinnalta perus kuusovi galaxien keulalle. :rotfl:

    Voi olla että "LS" koneiden suosio perustuu erittäin halpaan hintaan ja hyvään saatavuuteen.
     
    1purehell, Inlinee, Vermilion ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. puna niska

    puna niska Gearhead

    Ls:ien suosio perustuu hyvään hinta laatu suhteeseen, saatavuuteen ja aftermarket tukeen.
    Menee viis-kymmenen vuotta ennen kuin nuita foorttin kotsilla moottoreita on purkaamoilla edullisesti tarjolla,voipi olla että silloin dägädäät ettii niitä akkuja tai polttokennoja potkittukylkisiin kalkkunoihin.

    Mainitsin cnc sylinterikannet lähinnä että potentiaalia on samaan tyyliin ls sarjan moottoreissa.
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  10. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Just näin. Täällä härmässä LS perusremppa maksaa tuplat mitä 2gen moottoreihin. Eikä se hankintahintakaan aihiolle halpa ole kotiovella. Itse perustelin hankinnan aikanaan sillä että pikku virityksillä saa paljon aikaan luotettavuuden ja polttoainetalouden kärsimättä. En ole katunut vielä vaikka tonni tolkulla rahaa tuli lyötyä.
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Eikös koneistukset oo samanhintaista ja 2000 luvun motti voi vaatia hieman vähemmän työtä kuin 70 luvun motti? Ja jos tehotavoite olis vaikka kohtuullinen noin 450hp, epäilen että 70 luvun moottori tulee kalliimmaksi. No jokaiselle jotakin.
     
    xarper ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  12. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    No joo, en ole tämän päivän hintatasosta niin tietoinen. 2012-16 vuonna tuli aktiivisesti härkittyä moista ainakin niinä aikoina kun vertaili vanhan liiton mootteihin niin oli kyllä LS lisähintaa osissa. Varmaan on vieläkin. Koneistukset toki maksaa saman kaikille. Omaa alsalohkoa ei tarvinnut koneistaa muuta kuin hoonata. Koneistaja sanoi että perkeleen kovaa tavaraa on putket hoonata verrattuna patarautaan. Lisähinta siis on männissä, laakereissa, tiivisteissä yms.
     
  13. Sattui tämmöinen tulemaan netissä vastaan, niin sopii kivasti otsikon alle:

    PMC Motorsport
    26. helmikuuta 2018 ·
    LS fits perfectly to BMW gearbox - Our kit makes conversion easier.

    ▶️ADAPTER KIT CHEVROLET LS7/LS3/LS1 (GM SMALL BLOCK) to BMW M57N/M57N2 (GS6-53DZ 6-speed 530D) gearbox with TWIN Disc 228mm Sachs Performance from BMW e60 M5


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    JouniK, Gary Grand ja T5 tykkäävät tästä.
  15. Lueskelin tänään uutta Veekasia, niin siinä oli pieni juttu uudesta LS-7 cratemoottorista. Pannun koko on 427 kuutiotuumaa ja se tuottaa tehoa 570 pollea ja vääntöä 540 lb-ft. Tästä seuraa koneen virallinen nimi: LS427/570

    [​IMG]
    Kone on muuten kasattu vakio-osista, mutta siihen kehitetty uusi nokka-akseli. Tässä koneen speksit:

    LS427/570 Tech Specs
    Part Number: 19420191
    Engine Type: LS-Series Small-Block V-8
    Displacement (cu. in.): 427 (7.0L)
    Bore x Stroke (in.): 4.125 x 4.000 (101.6 x 92 mm)
    Block (P/N 12602689): Cast aluminum block with 6-bolt, cross-bolted main caps
    Crankshaft (P/N 12611649): Forged steel
    Connecting Rods (P/N 12661677): Forged titanium
    Pistons: Hypereutectic aluminum
    Camshaft Type (P/N 19419859): Hydraulic roller
    Valve Lift (in.): .591 intake/.590 exhaust
    Camshaft Duration (@.050 in.): 227º intake/242º exhaust
    Camshaft Lobe Separation Angle: 116º
    Cylinder Heads: CNC-ported LS7-style ports with 70 cc combustion chambers
    Valve Size (in.): 2.200 titanium intake, 1.610 sodium-filled exhaust
    Compression Ratio: 11.0:1
    Rocker Arms: Investment-cast, roller-bearing trunnion
    Rocker Arm Ratio: 1.8:1 (offset intake)
    Recommended Fuel: Premium pump
    Maximum Recommended RPM: 7000 rpm
    Balanced: Internal
     
  16. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Hienoa ettei Ls7:aan sentään ängetä niitä 90-luvun alun nokkia, joita on laitettu LS3:iin (Hot Cam ja ASA) ja joissa on vähemmän nostoa kuin vakionokassa...
     
  17. Sen verran googlasin, ettei tätä uutta nokkaa saanut vielä irrallaan. Eiköhän jossain vaiheeessa GM sitäkin ala myymään.
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Noissa LS koneissa on kyllä reilulla nostolla olevia nokkia. Jos joku sanos, että perus pikku/isolohkoon laittas jotain .570-.650" nostolla olevaa nokkaa katuajoon, niin alkaisi hirveä hyperventilointi, ei toimi, ei voi, ei saa...
     
  19. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Tuuma - millimetri muunnos vaikuttaa kokonais-eksoottiselta
     

Kerro tästä muillekin!