Pian mahdotonta saada lyhyitä kilpiä tuontiautoon?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja chevystw, 13.7.2008.

  1. kuutio

    kuutio Gearhead

    Yks kaverikin bongas -77 volvon 3+3 mustapohjasena
     
  2. teddy99

    teddy99 Gearhead

    C alkuisia kilpiä jaettiin Helsingissä 60-luvun alussa. Eli ihan kaikki näköhavainnot mustista C-kilvistä ei ole 2000-luvun tuotantoa.
    Konttoritäti vähän mokannut. Saattaa vuosikatsastuksessa tulla vastaan kilpien vaihto. Eräässä Corollassa oli hetken mustat kilvet kun omistaja oli itse täyttänyt uusien kilpien lomakkeen ja huumorilla laittanut ruksin kohdalle "tilataan mustapohjaisena". Mustapohjaiset tuli ja vähän ajan päästä meni, kun tuli kirje kotiin, jossa ilmoitettiin, että mustat kilvet palautettava takaisin konttorille.
    Museokatsastettu. 80-lukuisia autoja näkee mustin kilvin pussihousutapahtumissa.
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Juu en tiiä mikä on käytäntö, on se ainakin kahdesti leimattu sen jälkeen niillä kilvillä.
     
  4. 455STW

    455STW Gearhead

    Kouvolan A-katsastuksen Tommolankadun konttorille jäi tänään vielä muutama pari CRA-sarjan kilpiä. Sieltä.
     
    talonmiehen vapaapäivä tykkää tästä.
  5. signet

    signet Gearhead

    Täytyy Tarjalta käydä kysymässä jos se suostuisi vaihtamaan Dartin kilvet,kun edellinen omistaja ehti rekisteröimään sen jo 6-merkkisilleruotsikilville...
     
  6. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    rahalla saa ja hevosella pääsee
    ostaa semmosen rytöromun jossa on lyhyet ja paalaa sen ja siirtää kilvet mihin haluaa
     
  7. pptalo

    pptalo Gearhead

    Onnistuuko?
    Joskus joku väitti että ei onnistu kuin sillä n.800 eur lla jolla onnistuu ilman sitä rytöläjääkin.
     
  8. T5

    T5 Gearhead

    Ei taida onnistua. Tai niin ainakin insinööri kertoi. Tästä tosin aika monta vuotta aikaa.
     
  9. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Sastamalan Katsastuksesta Harjukadulta löytyi vielä jokusia CRL-sarjaa, ei tarvinnut onneks kouvolaan asti lähteä ajelemaan
     
    455STW tykkää tästä.
  10. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Voikohan näitä varata ennakkoon?
    Kiinnostais mustat X alkuiset kilvet.
    Pitääpä ottaa selvää jos ovat loppumassa
     
  11. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Mustathan on aina tilaustavaraa
     
  12. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    no toki pitää maksaa sitähän se rahalla saa ja hevosella pääsee just tarkotti
     
  13. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Onkos X-alkuisia lyhyitä kilpiä ollut jaossa sitten 80/90-luvun?
    3+3 löytyy nytkin, ainakin pari viikkoa sitten XYB-sarjaa oli tarjolla.
     
  14. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Huudellaas tähän tietääkö joku vinkata, mistä sais vielä lyhyet 3+2 kilvet?
    Omasta "jemmapaikka" ei enää saa, vaikka just viimeks kolme vuotta sitten sieltä hain ja silloin oli kymmenkunta mistä valita.
    Nyt tarttis kohta taas... Selviäis helpommalla soittorumbasta, kun noita asemia on aiiiika monta.
    Pistää vaikka yyvee jos ei kehtaa yleisesti huudella.
     
  15. Eilen löytyi vielä lyhyet kilvet roadsteriin.

    Onhan se aikamoista Kekkoslandia byrokratiaa tämä koko show. Ensin odotellaan 2,5-3kk nollaveropäätöstä (auto vuosimallia 1932). Byrokratia ruokkii itse itseään ja työllistää suojatyöpaikoilla eläviä erilaisissa virastoissa. Sitten kyselen 5merkkisiä kilpiä viikon suoraan ja kavereiden, tuttujen kautta aika laajalta alueelta. Minulle kävisi myös (pikkumerkkiset) 6merkkiset kilvet, mutta kun sitä ei sitten saa tilattua mustapohjaisena.

    No, tämänkin episodin "huipennus" oli eilen katsastusmies Oulaisissa. Sattui sopivasti työmatka kyseisen kylän ohi, joten päätin käydä kysymässä lyhyitä 5merkkisiä kilpiä.. Olin saanut toiselta harrastajalta vinkkiä että Oulaisissa olisi 5merkkisiä lappuja. Katsastusmies ensin kiroili takahuoneessa 5-10min juttujaan, näki että odotan tiskillä, mutta kun oli harmissaan kaikesta niin ei voinut tulla palvelemaan. Kun herra saapui oviaukosta palvelupuolelle, tokaisi tylysti että "mitä?". Kerroin nimeni ja että minulle on vihjattu että täällä olisi vielä lyhyitä 5merkkisiä kilpiä tosi vanhaan autooni, joka pitäisi rekisteröidä. Äijä avasi kaapinoven, katsoi sisään 1-2sekuntia, paiskasi oven kiinni ja sanoi "ei oo".
    Sen jälkeen tuli tiskin toiselle puolelle tarkoituksenaan katsastaa paikalla odottavan neidin auto. Alkoi vittuilemaan mun pick upista kun ei ole etukilpeä. Kauhea möykkä ja arvostelu äijällä päällä ja minä en ollut koko aikana sanonut kuin nimeni ja asiani. Sanoin lopulta että kuules apina, jos olet huono asiakaspalvelija, katsastusmies ja vielä poliisikin niin onnittelen uravalinnasta.
    Äijä jatkoi mutisemistaan ja kun menin autoon, pihalla apina naureskeli työkaverilleen sitä kuinka pisti minut tienpäälle. Kuuntelin hieman pick upissa ikkuna raollaan ja ajattelin että tuo mies on juuri oikealla paikalla, toivottavasti pysyy oulaisissa.

    Muualla Palveltiin sitten normaalisti ja löysin jopa ne lyhyet kilvet. Toki ilman niitäkin voi elää, mutta joskus kannattaa yrittää ja jopa löytääkin.

    Aulis
     
    Vermilion ja esmi tykkäävät tästä.
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Aulis, laita se konttorin nimi näkyville tänne, niin tietävät muutkin harrastajat välttää kyseistä mestaa.

    Kannattaa tehdä muutenkin ihan virallinen palaute kyseisestä "palvelusta jonka sait"...toisinaan se kannattaa :odwink:
     
    dart -66 tykkää tästä.
  17. En muista nimeä. Ei siellä ole kuin yksi konttori. Panin netistä osoitteen naviin ja ajelin pihalle. Olin matkalla Ouluun ja kun sopivasti viime TO tuli veropäätös, ajattelin että hoidan tuonkin asian samalla. No, onneksi homma tuli hoidettua.

    Muutenhan ymmärrän sen että hommia tekevät ja noudattavat lakia ja säädöksiä.
    Ei heillekään missään tapauksessa ongelmia kukaan halua. Nyt vaan oli semmoinen tapaus että väärä mies tuli kyselemään tai vääränä päivänä.....

    aulis
     
  18. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Oliko sellaanen isokokoisempi kaveri, nahkatukka ja partaa ?
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kyllähän tuon paikalliset tuntee, ei jää epäselväksi kenestä puhutaan. Itse olen kyllä pärjännyt hänen kanssaan ja siellä tulee kaikki autot katsastettua. Huono päivä sattunut kohdalle, ei toki tarvisi asiakkaisiin kohdistua :rolleyes:
    Mistä Aulis löysit lyhyitä kilpiä, minkälaisilla kirjaimilla? Jossain konttorilla täytyy vielä olla MJF kilpiä jäljellä, jos tulee vastaan niin kiinnostaa :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. semmonen talibanin näköinen peuhku oli naamassa.

    Ylivieskasta sain laput. Marjakankaan Matti vähän oli apuna.

    Olisiko MJF kilvet Museokilpiä? eli valmiiksi mustia.
    Soitin muuten pitkän puhelun Traficomiin siitä että miksi 6merkkistä lyhyttä kilpeä (on sama mitta kuin tämä 5merkkinen = jenkkimitta eli sama mitta taas kuin jenkkikilvet) ei saa mustana. Ne menee ihan lukkoon kun niitä jututtaa ja ihan turhanpäiväisiä akkoja oli vuoron perään kaksin kappelein puhelimessa.

    Ensinnäkään eivät tiedä asioita vaan tarkistelivat ja lukivat kilvistä ja sanoin että tiedän kaiken tuon, mutta kysymykseni on että mikä on este sille että lyhyttä 6 merkkistä ei voi saada mustapohjaisena autoon joka on tarpeeksi vanha. Ei osannut akat vastata vaan pyörittelivät virkamiestyyliin asiaa kuin kuumaa puuroa lautasella.

    a
     

Kerro tästä muillekin!