1963 Impalan Cadillac 500 vaihtuu Chevyyn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 26.6.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mä olen ollu vuodesta 1997 opettaja. Teknisen työn. Mä en ota vittuiluna mitään, vaan koitan ottaa oppia teiltä muilta.

    Erityinen syy boxin sijoitukseen oli se, että se nyt vaan sopi tuohon.

    Tänään kerroin auton kakkosomistajalle, että kipasen nopeasti pajalla laittamassa pakosarjat. No ei ihan nopea homma ollut..

    [​IMG]


    [​IMG]

    Saumoista ei tarvitse vittuilla. Tiedän.

    Omaa projektia "häiritsi" kaverin joku valaan kokoinen harrika, jota lupasin fiksata:

    [​IMG]

    -J-
     
    leivonharri ja Visa tykkäävät tästä.
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    MSDn boksia oli pakko googletella, kun Sportti asiasta mainitsi. Tuo 6AL tuli mulle käytettynä ja manuaalia ei tietenkään ole. Kytkennät toki olen selvittänyt, mutta fyysistä asennusta en edes miettinyt.
    Vuosien saatossa noita olen katsellut asennettuna vaikka missä: konehuoneet, hanskalokerot, jalkatilat.
    Muutamassakin linkissä konehuone oli ihan ok, kunhan ei ole "excessive heat". Taidan mennä tuolla asennuksella alkuun ja voisin varuiksi lisätä vaikka jotain lämpösuojaa.

    -J-
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mulla saattaa olla kannakkeet siinä mun - 63 wagonissa jos et nyt muualta saa. Pitää käydä tutkimassa. Perus kumityynyjäkin koneeseen pitäsi löytyä. Mulla ei ole konetta menossa vähään aikaan paikoilleen. Samoin se horsepower myy vähän väliä x-runkoisia läjiä niin silläkin voisi olla.
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Summitin kiinnikkeet on jo maassa! Aamulla tuli FedExiltä s-posti, että saa tullata. Tänään ei ehtinyt, kun oli koneen haku. Koko päivä meni ja nyt ei jaksa mitään enää.

    [​IMG]

    Vielä pitää selvittää/sovitella hihnapyörät ja laturin kiinnitys. Sain läjän tavaroita mukaan, mutta en tiedä saako niillä järkevästi viritettyä. Jos joku osaa neuvoa valmiin setin laturin kiinnitykseen pelkääjän puolelle ylös, ni saa vinkata. Nii juu ja vesipumppu on pitkää mallia, pitåä katsoa olisko paras vaihtaa lyhyeen, että siivet sun muut mahtuu..

    Huomenna lisää liuotin-/painepesua sitten kone talliin sadesuojaan ja koitan Stripperillä lähteekö toi tehdasmaali.

    -J-
     
    Muokattu: 19.7.2020
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mjaha. Moottorikauppias sanoi, että turbiini menee heittämällä, mutta eipäs menekään. Chevyn vetolevyssä jako ilmeisesti 11.5" ja mun turbiinissa 10.75". Toivottavasti selviää vetolevykaupoilla. Caddyn kanssahan ongelma ratkesi poraamalla uudet reiät, mutta siinä levy olikin suora.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Olen noita 2” spacereita kokeillut oikein ”Laboratorio olosuhteissa” siis dynossa.
    Ainakin X-sarjoissa eli Victor jr,Team G yms. sarjat niistä hyötyvät kierrosalueen yläpäässä.
    Avoin 2”spacer antoi 350 motissa 5hp lisää ja 454 nafti 10 heppaa.
    Hienosti olet jyystänyt tuota spaceriä,aivan muistuttaa Wilsonia.
    Sulla kun tulee Dual Plane sarja,niin paha sanoa mikä spacer siihen vois laittaa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. rodhot

    rodhot Gearhead

    Jos laittaa lyhyen vesipumpun ja 7cm viskon niin syyläriin väli 5cm. Corvetessa lyhyt vesipumppu ja laturi hantin kannessa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pitkä pumppu mitattiin, niin on 4.5cm. pidempi. Tsuumailen, kun saan talliin sateelta piiloon.
     
  9. Onko sulla tarkoitus maalailla kone jotenkin samaan tapaan kuin Käkkylän kone oli?
     
    Seevu tykkää tästä.
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Juuh.
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei ole paljon edistynyt vaikka tunteja puuhailtu.

    Ihmettelin apulaitteiden kanssa ja antureille hain paikkoja. Onko väliä muuten laittaako tarvike ö-paine anturin lohkon kylkeen alas? Ö-valo anturi tullee lohkoon taakse.

    [​IMG]

    Hihnapyörät ja laturin korvakkeet, mitä tuli mukana, käväisin hiekkapuhaltamassa. Saa nähdä oliko hykkaan heitettyä hommaa. Ajattelin että en viitsisi värkätä itse kiinnikkeitä, kun niitä on maailma täynnä, mutta eipä vaan ole! Tai sitten kukaan ei raaski luopua:D
    Tuttu tuossa ilmoitteli kyllä, että hänellä on läjä erilaisia kiinnikkeitä. Pitää huomenna hakea lainaan ja ihmetellä saako niistä jotain kasailtua:

    [​IMG]

    Laatikossa on mukavasti ohjaustehostimen pumppukin, niin saan lainapelillä sovitella.

    Vetolevy ja Impalan alkuperäinen cold/hot- anturi (särjin vanhan) tilattu Summitilta. Jännittää, että liikkuuko yhtä ripeästi, kuin koneen kiinnikkeet.

    Tänään alkoi moottorin maalien rapsuttelu. AT:n stripper tehoaa hyvin tehdasmaaliinkin.

    Kun rapsuttelu alkoi kyllästyttää, niin tulin koneelle tutkailemaan gen V masiinan ominaisuuksia ja etukäteen miettimään esim. kansia. No en minä perhana mitään järkeviä löytänyt! Ensin pitäisi tietää vakiokansien puristustilan kuutiot, jotta pääsisi laskeskelemaan mitä uusilta kansilta vaaditaan. No ehtiihän tuota.

    Toi kiinan imusarja on myyjän puheiden mukaan ihan pätevä, mutta tuli vähän googlailtua muitakin vaihtoehtoja. Auki seki homma jäi.

    -J-
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kyllä sen voi kyljestäkin ottaa, jos se siihen kätevimmin käy.
     
    Seevu tykkää tästä.
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei muutakuin katsomaan Holdenerin videoita BBC oval ja rect kansi testeistä.
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Seevu tykkää tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei löytyny kaverin laatikoista ollenkaan sopivia kiinnikkeitä, mutta omia hiukan pyöriteltyäni, ne sopivatkin lähes heittämällä. Laturille ei tarvinnut kuin sorvata pitkälle pultille sopiva holkki ja se olikin bolt-on. Olin aiemmin testaillut vanhalla laturilla, joka olikin aavistuksen erilainen.

    Ohjaustehostimen pumpun kiinnike piti olla suoraan sopiva, mutta hihnalinja ei ollut kohdallaan. Sorvilla senkin sai fiksattua.

    [​IMG]

    Sopivan mittainen hihna vaan pumpulle vielä.
    [​IMG]

    Toisen puolen rapsuttelu aikalailla valmis. Pitäis vaan muistaa kihnuttaa, kun AT Stripper on vielä kosteaa.

    [​IMG]

    -J-
     
    JouniK, impala-63, isalmela ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Huomenna aamutuimaan maalikauppaan, maalaamon viimeistely ja rasvan ja pölyn poisto. Koko päivä siinä taas vierähtikin leppoisasti.

    [​IMG]

    -J-
     
    JouniK tykkää tästä.
  17. Mika toi imusarja on tarkkaan ottaen?
     
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Joku kiinan härveli. Kuulin jonkun valmistajan nimenkin, mutta tuskin sillä merkitystä on. Oval port. Ihan hyvin se kävi tolla penkissä, joten olkoot ainakin loppukauden siinä. Katsotaan miten pelittää.

    -J-
     
    Muokattu: 19.7.2020
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Imusarja:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    -J-
     
  20. Ainakin Aliexpressissä oli pikkulohkoon Edelbrock-kopiota. Olisko tämäkin?

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!