1963 Impalan Cadillac 500 vaihtuu Chevyyn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 26.6.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Juu muuten! Air Gapista myyjä puhuikin. Nyt en yhtään muista miltä sisuskalut näytti, kun nostolevyn tilalle tälläsin vaan silmät sumeana teipit.
     
  2. Eiku lähinnä jäin miettii, että kuinka hyvin ne imusarjan kanavat sopii kannen kanaviin?

    [​IMG]
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei ne sovi. Mutta tosiaan kun saa loppukesän ajot hoidettua, niin ihmetellään sen jälkeen. Kannet mennee kuitenkin jossain vaiheessa vaihtoon, niin ei viitsi sen takia pikkureikäistä imusarjaa hommata. (paitti MAXillahan tais olla lähes ilmainen pikkureikäinen.. ;))

    Välihuutona: Kävin eilen hakemassa Boxon ulosvetäjäsarjan, että sain dampperin pihalle. Tuntui irrotus kankealta, varsinkin, kun dampperi oli juuri ollut irti. No ei ihme!

    [​IMG]

    Ei tullut tarkastettua uutta tuotetta, kun voisi kuvitella, että on laatikosta otettuna valmiina käyttöön. Taitaa olla työkalutkin nykypäivänä puolivalmisteita. Onneksi alkaa pikkuhiljaa oppimaan, että kuitit kannattaa säilyttää..

    -J-
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. J.J.

    J.J. Gearhead

    Enemmän hönkää tulee tolla "yli isolla" imusarjalla. Ameriikan Joet laitellut noita isoja neliöreikäisiäkin ja aina vaan paranee.
     
    Seevu tykkää tästä.
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Mikä oli ulosvetäjässä ongelmana, kierteetkö?
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Mihinkä tuo perustuu?
    Virtaus pyörteisenä etiäpäin vai plenumin kokoon?

    T.Epätietoinen Siilinjärveltä.
     
  7. J.J.

    J.J. Gearhead

    Taisi olla vähän sekä että. Tuli joskus asiaa kaiveltua kun omaa 454:sta peanutport kansilla meinasin vähän ruveta piristämään.

    Nyt ei ole sittemmin enää mikään kanavien kohdistelu kiinnostanut, kunhan on imusarjassa isommat reiät kun kannessa niin se on siinä.
     
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mä oon ollut siinä uskossa, että myötäpäivään mennessä isompi reikä kannessa ei niin haittaa, mutta pieni reikä tekee pyörrettä vastaan. Tosin virtauspenkin oon nähny vaan kuvissa.
     
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Katohan kuvaa. Sisäkierteessä aikamoinen virhe! Ilman ininää myyjäliike tilas uudet osat.
     
  10. J.J.

    J.J. Gearhead

    Käy just toisinpäin. Virtausnopeus romahtaa jos kannen reikä on isompi.
     
    Seevu tykkää tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    No sithän kaikki on ok
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Väri päällä. Pohjaksi Temadur 20 ja puolen tunnin päästä Temadur 90.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    (DeWillbis on katollaan kuvanottohetken, muuten siitä pidetään huolta kyllä!)

    Virheitäkin tuli, mutta kohtuullisen tyytyväinen olen. Silikonia pukkaa tiivisteestä:

    [​IMG]

    Tykkään kyllä tuosta Temadurin metallihohdosta, kun siinä on niin hitosti hilettä!

    -J-
     
    Visa, kaierkki, rekkamies ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mikä on sävyn numero?
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Ihan kaikki joet ei ostanut tuota teoriaa:

    [​IMG]

    I went through this same dilemma with the buildup of my 74 454 coupe. I wanted a low-rise aluminum manifold with a Holley bolt pattern that would fit under the stock hood. It came down to 2 choices: Torker II or factory LS-6 manifold. Of these two, I preferred the LS-6 because of its divided plenum (for low-speed response with my 3.08/auto.) as opposed to the open-plenum Edelbrock. Bought one in mint condition on Ebay for $600. The only problem is that it is rectangle port and my heads are oval (GMPP aluminum). So I have a local engine building shop epoxy the ports to make them work with my heads. The result was excellent (see photo). I have a 3/8' carb spacer on top of the manifold to allow for clearance for the throttle linkage, a LS-6 drop-base, and a 3" x 14" air filter. The cowl induction is not hooked up. It clears the stock hood easily.
     
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Taitaa olla RAL 710-M
     
    toyopet tykkää tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei millään pahalla, mutta koitatteko välttää tuota vänkkäämistä tässä keskustelussa. Jos on yleishyödyllistä sanomista, niin sehän on jees. Mielipiteet ilman faktoja on aivan turhia ja ne voitte kertoa muualla.
     
    LPV, teippi-mikko, Isamu ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Easy swap sanoo jenkit. No ei menny heittämällä.

    Eilen tein pikkuhommia, kuten pultinkantojen kiillottelua ja muuta tarpeellista.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kakkosomistaja kääri 30m. Thermoa, eikä edes piisannu. Itse suihkin Dynomaxeihin sprayta (en tiedä onko korroosion suhteen merkitystä, mutta sainpahan pari pulloa oranssia kaappia täyttämästä).

    [​IMG]

    [​IMG]
    '

    Koneen asennus alkoi..

    Tässä vaiheessa kaikki on vielä ihan jees. Kaverina E the Motörsport:

    [​IMG]

    Sitten homma menikin katkerammaksi:

    [​IMG]

    Kone pitää saada about 7cm. taaemmaksi. Kardaania lyhemmäksi, uus vaihteiston palkki ja pikkuhommat päälle. Pakosarjoillekin pitää tehdä tilaa:

    [​IMG]

    Työtä se vaan on. Oikeastaan ei edes vituta. Paljoa.

    Kiitokset: E, Jenkkiosat/Petri, vaimo.

    -Jake-

    Muoks:
     
    Muokattu: 11.7.2020
    Visa, rekkamies, isalmela ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tuuppasin moottorin kiinnikkeisiin. Oli huomattavasti helpompi kuin caddy.

    [​IMG]

    Seuraavaksi testailin mahtuvatko osat paikoilleen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ohjaustehostimen sovittamiseen menikin sitten koko ilta. Kiinan alumiini antoi periksi jossain vaiheessa ja vaadittiin järeämpiä toimia.

    [​IMG]

    Ennen koneen maalaamista hihnalinja oli just eikä melkein ja nyt helvetillinen hierominen.

    Pakosarjat pujotellaan kuulemma alakautta. Ohjausakseli pois joten pitää simpukka myös irroittaa. Ehkä tänään uskaltaa kokeilla :D

    -J-
     
    rekkamies ja Inlinee tykkäävät tästä.
  20. max

    max Double Gearhead

    On kyllä jakaja hyvin lähellä tuliseinää.Ei olis normi Hei perunanuijan kanssa mitään jakoa sopia.
     

Kerro tästä muillekin!