Jarru härpäke..?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Oih_anddi, 9.7.2020.

  1. Oih_anddi

    Oih_anddi 1st gear

    Moro
    Osaako kuka sanoa mikä osa on rungon sisäpuolella. Jarru sylinteristä menee putket suoraan tuohon ja siitä jakaantuu etu ja taka jarrut. Siinä on joku paine anturikin..
    Jarrupaine säädinkö?
    Tai oli mikä hyvään niin saakohan tuohon mistään osia kun tuossa vaikuttais olevan vika kun ei jarruissa ole voimaa ja "brake" palaa mittaristossa punaisella kokoajan.
    Purkanu tuota en ole vielä vaikka muu auto on pillan päreinä..
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Propotion valve, rajoittaa takajarrupiirin painetta... Ja sytyttää BRAKE-valon, jos jompikumpi piiri puhkeaa ja syntyy liian suuri paine-ero piirien väliin. Huonosti niihin osia saa ja huonosti joihinkin löytyy kokonaan uusia (esim Aspeniin en löytänyt uutta, onneks löytyi käytetty ehjä)!
     
  3. Oih_anddi

    Oih_anddi 1st gear

    Purin sitä venttiiliä mutta ei sieltä roskia kummempaa löytynyt. Sen rungon päässä on jousi kuormitteinen akseli (n. 3mm halk.) Joka tulee pikkasen näkyviin kumi suojuksen alta, sitä en keksinyt että saako onko miten helposti irti. Se akseli liikkuu kun sitä painaa että ei se jumissa vissiin ole mut kiekko sisällä jotain tiivistettä sitten??
     
  4. Oih_anddi

    Oih_anddi 1st gear




    Tuossapa tuo selvisikin.
    Jos YouTube ei tiedä niin sit sitä tietoo ei tarvii
     

Kerro tästä muillekin!