Talleihin,pusikkoon tai navetan taakse unohtuneet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Kemer, 7.7.2020.

  1. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    V8-mag viljeli aikoinaan ajatusta että autolla ei voi ajaa jos siihen ei ole tehty frame off remonttia. Kaikki piti purkaa pahvilaatikoihin. Monella loppui into ja ehkä pieni häpeä aiheutti sen, että autoja jäi häviksiin. Kerrottiin autosta joka puhalluksen jälkeen jäi pressun alle ruostumaan sävylaseja odotellessa ja päätyi romikselle kallis uusi sifteri vielä kiinni lattiassa.
     
    1purehell, Jori85, PilsnerBil ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Työkseen kun ajaa ei ihan ekana ole mielessä lähteä harrastetta ulkoiluttamaan.
    Mutta hyvä laite ainakin oma on stressin poistoon/patoutumien purkuun mustina viivoina.:poff:
     
    cdv70, PetteriT, Stang_81 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. signet

    signet Gearhead

    Kimin pääkirjoitukseet oli kyllä hyviä aikanaan
     
  4. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Meikäläisellä ehkä johtuu siitä, että tuli 90-luvun alussa käyttis 60 Imperialilla ajettua kaikki ajot. Työajoja saattoi tulla tuhansia kilometrejä kuukaudessa. Sama Imperiaali on yhä tallin perukoilla mm vaihdelaatikolla ajettu 0 km remontin jälkee. Sai kai silloin fiilisteltyä tarpeeksi. Nyt huoletonta hypätä käyttis Marsuun antaa mennä sen suurempia ajattelematta. Noiden kanssa pulaaminen ja osien hommaus on ihan mukavaa puuhaa. Mutta, kun vertaa 1964 Kalkkunaa tehostamattomalla "tönkkö suolaus" ohjauksella ym. ominaisuuksilla Marsuun, niin tahtoo ajelut jäädä muutamaan kertaan hallin ympäri vuodessa ja nekin sen takia, kun joutuu siirtelemään.
    Kun ikää ja kilometrejä on tullut tulee ihminen ehkä yhä enemmän mukavuuden haluiseksi.
     
    falcon1 ja Impalas tykkäävät tästä.
  5. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Joo kyllä se madaltaa kynnystä ajella harrasteella kun siinä on kaikki tehostimet ja automaattivaihteet. Kesäkuussa umpikoppiautolla ajellessa tuli vahva tunne, että täytyy puuttuvat ilmastoinnin palikatkin metsästää ja laittaa sekin toimimaan
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. Jori85

    Jori85 2nd gear

    No joo..tavallaan ymmärrän kun työkseni ajan itsekin.
    Mutta on se jotenkin eri päästellä jenkillä kauniina kesä iltana kuin scanialla marraskuun räntäsateessa ;)
     
  7. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    No ite ajellu 30 vuotta Fairlanella ja ei ole aikomus lopettaa.Ei haittaa tehostamaton ohjaus,eikä rumpujarrutkaan.Mutta ymmärrän kyllä ,että mukavuudenhalu vie monet mennessään ja autoillaan sitten uudemmilla härveleillä enempi.
    Mulla ei madalla.Manuaaliloota useimmissa kaaroissa ja tehostimiakaan ei ole.Ja ilman ilmastointiakin pärjää kyllä;).
     
    Desoto57, Forvolett, viikinki75 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Joo mullakin löytyy kyllä molempia, pari viime kesää tuli ajeltua ilman tehostimia, automaatti toki. Tänä kesänä tehostettu auto vuorostaan käytössä ja on se kyllä kivempi ajella. Manuaalivaihteiset jää kyllä leikkikaluiksi, niillä ei oikeesti viitti normiajoja ajella
     
    isalmela, Inlinee ja Impalas tykkäävät tästä.
  9. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Ei mullakaan mitä apulaitteita oo Americaanissa , mutta mulla toimii kädet ja jalat normaalisti , hyvin sillä pärjää ,synkronoimaton ykkönen vaatii hieman ennakointia kaupungissa , manuaali toi mun -07 pösökin on ja enemmän sillä vituttaa ajaa:D
     
    faikku66 tykkää tästä.
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mulla madaltaa kynnystä ajella noilla jenkeillä, kun ei tule työmatka-ajoja, eikä työajoja omilla autoilla ollenkaan. Liki kaikki omat ajot on "tarpeetonta" ajoa, niin ne voi sitten ajaa vaikka vanhoilla jenkeillä. :D
     
    Stang_81 ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  11. Impalas

    Impalas 1st gear

    Noista talleihin unohtuneita jenkkiautoista olisi hieno tehdä kirja/lehti/nettisivu. Taitaa vaan olla mahdoton tehtävä kun ihmiset ei tahdo päästää vieraita katsomaan omia aarteita saati valokuvaamaan.
    Julkaisemisesta puhumattakaan.
     
  12. Kemer

    Kemer 2nd gear

    No sepä se ,hyvä idea tuo kirja mutta markkinatalodellinen robleema on ostaisiko semmoista kirjaa niin monta ihmistä että saisi edes pienen vaivanpalkan työstään vai menisikö persnetolle ,meinaan nuoremman sukupolven nykymaun tuntien ei painetut kirjat tai lehdet muutenkaan liiemmin nappaa saati vanhat jenkkiautot aiheena luonnossa tai edes paperilla..yäk.
    Toisekseen kun ei tiedä mistäpäin maata talleista ja pihanperiltä niitä löydöiksi luokiteltavia etsiskelisi kun ei kylttejä tienvarteen niiden luo pystytetty... suomi on laaja maa etsiskellä summamutikassa ,vinkit olisi tarpeen vanhoilta parroilta jotka vielä hengissä jos niitä vihjeitä enää liikkuisikaan kun aihe ei enää esson baarin kiinnostavimpia aikapäiviin toisin kuin silloin joskus ja unohdus levinnyt näiden asioiden ympärille tehokkaasti kun ei jutuilla kuulijoita.
    Nämä unohdetut tahtoo olla juuri niitä joista ei välitetä enää eikä edes kaupata,ajeta tai huudella muutenkaan syystä tai toisesta eikä varsinkaan näytellä vieraille olipa omistajina perikunta tai yhä yleensä jo kypsemmän keski-iän saavuttanut entinen nuori .
    Ymmärtää toki varovaisuudenkin,onhan liian usein nähty mitä voi tapahtua kun tarkkaa osoitetta jakelee jopa metsäautoista ja tuntuu että nykyään kaikenkarvaista hiipparia piisaa joka lähtöön.
     
    Muokattu: 14.7.2020
    Impalas tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!