6.5td öliyn paine ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja HiMO, 10.7.2020.

  1. HiMO

    HiMO Gearhead

    vanin öpaineen kans taikinoonu urakalla! tehtyä viime vuaren pualella poraus laakerit uus öpumppu oikeen oma TDmalli...yms...no tos talavella sytty yht äkkiä öpaine valo ja mittari oli ihan punaasella....oon ite laittanu valon o.5 bar koneen etupääs...no öliyä on ja kierroksiila paine siinä puali välis mittaria.... sitte ö pohja irti ja ihimettelyä ei mitään näkyvää liävä lakrumuutos.....eli puutos tila ollu öljyn....sitte hommasin uuren kamme ja laakerit..tos juhannuksena vaihroon ne.....yks vitun päivä meni ajellen hianosti ....sitte valo sytty ja mittari liki punaasella tyhjä käynnillä .kiarroksilla on 275 eli puoli välis.....tos rupiamas tutkiin lohoon ei halakiamia yms järkyttävää.nokka laakerit paikallansa ei purseita tai muuta epäälyttävää pumpunki piäniin....ei mitään silimihi pistävää.....no eileen otin taas öliy pohojan pois kattoon et mäntien öliy siittimet on paikallansa ne ok ...piäniin öpumpun ei taaskaan mitään uutta länsirintamalla....sitte tuluppasin letkujen lähäröt ja proppu pois...ja kokeelemaha ny kylymämä tyhjäkäynti öpaine hyvä ja kylymänä kiarroksilla paine tapis mutta kuumana tyhyjä käynnillä se VITUN VALO PALAA ja mittari punaasella... kertokaas viisahat mikä vittu ny mättää..tai mihinä voi olla tommone hukka tirraus et kuumana katoo paine.....ja se et koneen takapääs mittari anturi näyttää noin 1kg niin etu pääs palaa 0.5 kg valo suaraa aika aijoon hytraulit jotain huikki mutta on sit taas hiliaa ...ettäettä ..... luulin että nua on kaikki jo temput näyttäny mutta se oli vaan luulo ... oisko jollakin jotai viisasta ireaa tän keissin selevittämiseksi
     
  2. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Oletko mitannut siitä valon anturin reijästä että siellä on oikeasti paineet hukassa eikä vaan viallinen anturi?
     
    Mr Banner tykkää tästä.
  3. HiMO

    HiMO Gearhead

    no jos mittari näyttää et on paine hukas ja valo palaa niin se vissiin on hukas ja kummakki anturit on uuret ...ja puol vuotta vanhat laakeri joilla ajettu max 10t km on punaaset ...niin ainakin oman käsityksen mukaan jotain vikaa on .
     
  4. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    No se takapään anturi on suoraan pääkanavassa ja etupään lähtö on jossain pienen kanavan päässä jossa virtausvastus ja turbolle menevä vapaa kanava laskee painetta.
    Mittaat mekaanisella mittarilla sieltä takapään lähdöstä ja sillä selevä.

    Öljypumpun paineenrajotusventtiili voi olla jumiutunu auki. Sillon ei tyhjäkäynnillä pumpun tuotto riitä nostamaan painetta kanavissa kun ohivirtaus tapahtuu tuon paineenrajottimen kautta takaisin öljypohjaan.
     

Kerro tästä muillekin!