E85

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja studio57, 21.1.2009.

  1. Mosse

    Mosse Gearhead

    Noniin. Motti avattu, todettu että kaikki paitsi kanget menee uusiksi...

    Uusi lohko pukissa jaUusi EBay kampi osoittautui suoraksi, joten enään männät puuttuu. E85 kone on nyt suunnitteilla, eli hankinta listalla -6cc flat top männät, joilla puristus 12-12,5 tienoolla. Nokaksi olen laittamassa compin 280SR, dynaamiset pitäis olla vähän päälle yhdeksän. Jostain luin että kylmemmät tulpat olis laitettava. A1000 pumppu kestää oletettavasti etanolia, elin syöttö puolelle ei muutoksia tulossa. Isompi tankki (Nyt vakio 60 litraa) olis kiva niin pääsis vähän pidemmälle tankkauksella...
     
  2. Mosse

    Mosse Gearhead

    Jatketaan siis tulossa olevilla 3924:llä. Kiitoksia kaikille palautteesta. Flat top männilöä pitäis päästä 12 nurkille, kannet plaanaamalla(58-60cc->54 alkais oleen lähempänä 13. Vähän arveluttaa miten mini startti jaksaa pyörittää.
     
  3. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Mosse

    Partsin paremmat Power Masterit varmasti jaksaa pyörittää eikä tartte ajautua loputtomaan shimmaus-kierteeseen samoin kuin Summitin High Torque Ministarttereilla.

    Olihan sulla kaikki bensalinjat E85 kestäviä ja jos käytät kaasaria niin senkin tulee olla E85 osilla. Regu myös.

    Koneeseen kertyy E85:llä helposti vettä. Näin ollen turhia käynnistämisiä on vältettävä ja öljyt vaihdettava usein. Samoin pidemmän seisomisen ajaksi kannattaa pyttyihin ruiskuttaa jotakin öljypitoista, eikohän CRC /WD 40 ole ihan hyvää siihen.

    Polttoaineen kulutus tietty nousee ehkä 30% ja esim. 500hp koneeseen kandee valita 800hp pumppu jotta riittää.

    No, eiköhän sinulla ollut nämä jo valmiiksi tiedossa. Itse päädyin jo toisen koneen "verran" E85:een kun ärsyttää ajatus ostaa kisabensaa "katuautoon".

    Nämä kommentteni/kokemukseni kohdistuvat erityisesti viritettyihin old school V8 moottoreihin. Mulla ruttu 13.5 ja iso nokka.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Aika paljon mutua ja netistä luettua tossa vaan.
    Kaasari ei tartte mitään erityisiä e85 osia ja letkutki kestää ihan hyvin e85, en ole huomannu extra vedestäkään mitään haittaa missään vaiheessa vuotta vaikka auto olis seisonu pitempäänkin. Autolla jos myös ajetaan normaalisti ja muutakin ku kerran sunnuntaina 1km kauppaan ni ei se etanolikaan öljyssä oo ongelma jos auto on säädöissä ja pääsee lämpöseks ni haihtuu kyllä pois öljystä tehokkaasti. Toki kaasarilla nyt ei varmasti niin hyväks saa kun ruiskulla mutta 5-7.5tkm varmasti ihan hyvä vaihtoväli viinalla, yhtä e85 saabbia vaihellu 10tkm välein eikä kertaakaan haissu e85 öljyssä yhtään

    Nämä siis omakohtasia kokemuksia useempi kymmentuhatta vuoteen kesät talvet mitä tolla E85+kaasari tuli sahattua.
     
  5. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Oisko jollain suositella säätöpaikkaa jossa tietämystä ja dyno autolle joka muutettu bensasta e85:lle? Kilvetön kihdyttelyauto kyseessä.
     
  6. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Tarve moottorinohjauksen säädölle ? vai kaasarin ruuvaukselle ?
     
  7. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Kaasarinruuvausta siis.
     

Kerro tästä muillekin!