LS2 paukkuu putkissa moottorijarrutuksessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mach1_70, 20.7.2020.

  1. mach1_70

    mach1_70 3rd gear

    Onko muilla lsx swappien tekijöillä ollut otsikon mukaista ongelmaa? Mihin parametriin pitäisi puuttua?
    Katit poistettu. Magnaflown pakoputket. HP- tunerilla tutkiskelin, ja löysin sellainen kuin "deceleration fuel cut off" . Voisko tämä liittyä jotenkin putkissa paukkumiseen?
     
  2. sirkus

    sirkus Gearhead

    Mulla on tuo moottorijarrutuksen polttoaineen katkasu pois päältä mut ei kyl pauku putkissa. Voi sen toki koittaa laittaa päällekkin
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Laiha seos ja myöhänen sytytys deceleration alueella tekee ton.
    Decel fuel cut off katkasee vaan syötön moottorijarrutuksessa eikä pitäs tehä tuota kyllä.

    Lisää ennakoita vähän sinne alueelle millä se rullaa ja/tai soppaa.
     
  4. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Ei mihinkään parametriin vaan äänenvaimentimiin, siis jos nyt haluaa sen paukkeen pois. Ei ole ongelma vaan ominaisuus, ainakin mikäli puhumme vaikka tehtaan tekemästä moottorinohjaussoftasta ja uudemmista LS- autoista. Aftermarket ja virimoottorit on tietysti aina tapauskohtainen, mutta jos nyt puhutaan vaikka LS3 Camarosta ja Corvettesta niin bensansyöttö ei katkea missään vaiheessa moottorijarrutuksessa. Olen tämän asian kerran tutkinut perinpohjaisesti oman 2010 LS3 Camaron kanssa. Pistin GM Tech 2 testerin kiinni autoon ja livedatan päälle, ja eiku puikottamaan. Bensansyöttö ei katkennut missään kohtaa moottorijarrutuksen aikana, ainoastaan suuttimien pulssit menee ensin hyvin pienelle korkeilla kierroksilla ja kierrosten laskiessa syöttö lisääntyy pikkuhiljaa. Eli putket ei pauku minunkaan autossa niin kauan kun tehtaan pakoputkiin ei koske. Tuli kuitenkin koskettua muutama vuosi sitten ja nyt takapöntöt on Lingenfelter / Corsa mallia ja siitä lähtien on putket paukkuneet, ja tykkään siitä. Korostan vielä ennen kuin joku alkaa inttämään vastaan että tämä ominaisuus on TEHTAAN OHJELMOIMALLA tietokoneella, ja luulisin että syy on päästöt ja katalysaattorien pysyminen kuumana.
     
    xarper tykkää tästä.
  5. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Aika monessa muussakin vakio moottorinohjauksessa on samanlainen ominaisuus.
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    jos saa Decel fuel cut off käyttöön, että katkaisee kokonaan polttoaineen ruiskutuksen kun kaasu on suljettuna ja mennään moottorijarrutuksella, niin ei kyllä pauku.
     
  7. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Noinhan se vanhemmissa onkin, esim. 1995 LT1 moottorissa syöttö katkeaa kokonaan. Kun uudemmissa LS koneissa toimii toisin niin jokin syy siihen täytyy olla tehtaan insinöörien mielestä. Moni muukin asia on muuttunut kuten mm. ei ole EGR eikä ilmapumppua LS mallissa 2010. Kuka mistäkin tykkää, minua ei ainakaan pauke haittaa ja vaikka katkeaisikin, bensan säästöä ei huomaa mistään.
     
  8. mach1_70

    mach1_70 3rd gear

    Täytyy kokeilla tuota.
     
  9. 3964

    3964 3rd gear

    Kyllä tuo -04 ls1 rykii putkissa putkistoa vaille vakio kuosissa.
     
  10. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Ajattelisin kanssa että ihan normi ominaisuus vaimentimien poiston jälkeen sellainen rätinä/pauke kun laskee kaasulta. 4.6 modular tekee ainakin samaa ja sopii omaan korvaan kivasti :cool:
     

Kerro tästä muillekin!