Mopar 360 tulpat mustana

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja arttu, 12.7.2020.

  1. Herje

    Herje Double Gearhead

    Juurikin näin hyperi männällä

     
  2. arttu

    arttu Gearhead

    No se oli muistaakseni .026" (Ottaen huomioon .070" ylikoon poraus)
     
  3. arttu

    arttu Gearhead

    Tuli tässä mieleen kun kokeilin imupuolen ohjurikumien vaihtoa ja kaasarin säätöjä, kuitenkaan tilanteen parantumatta, että voisiko olla mahdollista että tässä koneessa on imusarjan tiivistysongelma? Eli imeekö se mahdollisesti öljyä imukanaviin? Siis ei ole tietoa onko kansia tai dekkitasoa plaanailtu, mutta nuo Fel-Pron imusarjan tiivisteet ovat aina kosteena (ilmeisesti öljystä), eikä mun mielestä niiden pitäisi kastua..

    Linkin ensimmäisessä kuvassa on etummaiset portit kosteana vain alle minuutin käynnin jälkeen jolloin moottori hajosi (siis enne viimeisintä koneremppaa, uuden nokan sisäänajossa). Seuraavat kuvat on pidemmän käytön jälkeen (myös ennen koneremppaa), mutta tilanne näyttää samalta edelleen koska tuo kosteus näkyy jopa imusarjan yläpuolelta.

    https://img.aijaa.com/b/00533/14864232.jpg
    https://img.aijaa.com/b/00590/14864234.jpg
    https://img.aijaa.com/b/00775/14864235.jpg

    Ai niin, kokeilin myös GM:n HEI modulia tuon oranssin MoParin tilalla (otin samalla ballastinpois välistä), vaan eipä silläkään mitään vaikutusta ollut.
     
    Muokattu: 24.7.2020
  4. Kontsa65

    Kontsa65 1st gear

    Jos on automaattilaatikko kannattaa katsoa että laatikon "alipainekello" on ehjä.Jos kalvo rikki imee sieltä öljyä imusarjaan.
     
  5. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Ja jos laatikosta ei ala kelloa löytymään, ei kannata huolestua, koska siellä ei semmoista ole.
     
    maxvo2, kuula ja Fuselage tykkäävät tästä.
  6. arttu

    arttu Gearhead

    BioFreak tykkää tästä.
  7. arttu

    arttu Gearhead

  8. fenix

    fenix 3rd gear

    Laita moottorisilikonia kanavien ympärille tiivisteen molemmin puolin.
     
    Muokattu: 26.7.2020
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Voisko tommosessa tehdä jotkut koevalut, miten paljon imusarjan väliin jää rakoa ja sitten mahdollisesti korjata asian koneistuksella?

    Aika tuurillaan on, että ihan kaikkialla onnistuu sen moottorisilikonin kanssa kun joutuu kuitenkin "hieromaan" sitä imusarjaa, että pultinreiät ja päätytiivisteet on paikoillaan.

    Oon hylännyt yhden 360SBM:n uuden tieltä sen takia, että imusarjan tiiviste petti. Olin pikkuisen pieksänyt sitä aiemmin ja sitten alkoi savunmuodostus...
     
  10. arttu

    arttu Gearhead

  11. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Sinitarraa väliiin ja siitä sitten mittaa
     
  12. arttu

    arttu Gearhead

    Niinpä, täytyypä kokeilla. Kattelin jo Bilteman jotain muovaluvahapötköjä, mutta vissiin se sinitarra ajaa saman asian.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Muovailuvaha on siitä hyvää ettei tartu, sinitarra tarttee vähän öljyä pintoihin ettei se tartu kiinni ja vääristä tulosta.
     
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kokeile paksumpia tiivisteitä.
    Noi näkyy olevan ne ohuemmat versiot.

    Itellä höylätty sekä kansista että lohkosta joten vaan tuo ohut käy mulle.
     
  15. arttu

    arttu Gearhead

    Sinitarralla jouduin pelaamaan, laitoin 0,8mm kupariprikat pultinreikien päälle ja kiristin käsituntumalla 4:llä pultilla imusarjan, toki suihkautin WD40:stä imusarjan puolelle ettei tartu.
    Noh, tieteellisen tarkkojen mittauksien jälkeen totesin että ylä ja alapintojen heitto on keskimäärin 0,2mm, eli ylhäällä tiukempi (ja pitää ilmeisesti olla päinvastoin). Sinitarran yläreunan vahvuudeksi tulikin se kupariprikan sallima n.0,8mm ja se alareuna heitteli millin molemmin puolin. Ja tuo Fel-Pro:n tiiviste oli n.1,0mm vahva niin eipä puristunut siis juuri lainkaan alhaalta. Mietin että pitäisikö kokeilla esimerkiksi Fel-Pro # 1213:n, joka on ilmeisesti n.1,5mm paksu? Vai olisiko syytä oikaista tuo imusarja sen 0,2mm verran?
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kokeile ensin noi fel pron 1213 tilkkeet
     

Kerro tästä muillekin!