1963 Impalan Cadillac 500 vaihtuu Chevyyn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 26.6.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ilmoittavat 200hp. Eiköhän silläkin etene.

    Seuraavaksi putkihommia. Vois investoida vihdoin suojakaasuun, niin rakentaminen helpottuis.
     
    max tykkää tästä.
  2. max

    max Double Gearhead

    Kyl se enemmän on varmasti kuin 200hp.Nythän imu ja pakopuolen hengenahdistus on avattu hyvillä osilla ja siitähän tuo 454 tykkää.
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Voi kun olis joku hitsauslaite. Mutkat meni todella helposti paikoilleen.

    [​IMG]

    Ostin aamulla motönetista vaan yhden akselinylityksen. Toiselle puolelle pitää hakea toinen.

    -J-
     
    rekkamies ja dart -66 tykkäävät tästä.
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Onko tarkoitus hitsata nuo osat toisiinsa jossain muualla kuin tuossa paikallaan?? Vedä ne kiinni toisiinsa peltiruuveilla kahdesta suunnasta nyt ennen purkua, osuvat paremmin paikoilleen. Hitsaa vaan sitten ruuvin reijän kiinni. o_O
     
    Seevu tykkää tästä.
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Hajin työmaalta tigin ja motörsport-Eero vuokraa pulloa. Heppailen tuossa alla kiinni.
     
  6. joonas112

    joonas112 1st gear

    Voi olla hauskaa vetää tigillä tuommosta sinkattua putkea :)
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Saahan sen pinnan hiottua.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Putket tehty. Entinen oppilaani kävi tekemässä saumat. Nyt puuttuu enää tulpanjohdot. Saa nähä saisko huomenna savut..

    -J-
     
    Aake-cc, isalmela ja Inlinee tykkäävät tästä.
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tänään jaksoin tehdä tulpanjohdot ja konehan hörähti käymään! Sitten ilmattiin jarrut ja ohjaus ja konepelti paikoilleen. Auto kulki pihalla taaksepäin, mutta vaihteet menivät sikin sokin pykälään ja eteenpäin ei liikkunut kuin työntämällä. Lisää öljyä laatikkoon ja vivuston tarkistus. Sittenpä Sniperi ei tykännytkään enää pitää konetta käynnissä :mad: Jäi laatikon ihmettely tältä päivältä siihen.

    Tankissa on mittarin mukaan bensaa, mutta jotenkin nyt tuntuu bensansaantiongelmalta. Kuitenkin aiemmin päivällä kävi pitkän aikaa ihan ok. Pitää huomenna varmuudeksi tankata ja tsekata bensalinja tankin vierestäkin. Painemittarinkin voisi tökätä takaisin linjaan.

    Pakarit hakkaa runkoon, mutta se on pikkuongelma. DynoMaxeilla äänet hiljeni jopa liikaakin.

    Kone tosiaan kävi tosi nätisti, joten hyvillä mielin kuitenkin jatketaan. Onneksi taidan saada motörsport-Eeron huomennakin avuksi nörtteilemään sniperin kanssa.

    -J-
     
    impala-63 tykkää tästä.
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei perkele vaan pysy kone käynnissä :( Ilmeisesti joku antaa häiriötä HyperSparkille. Kaikkia johtojakin jo renkuteltiin ja siirreltiin. Muutamat datalogit lähetin jenkkeihin analysoitavaksi, niin katsotaan tuleeko apuja. Jos ei äkkiä löydy selvyyttä, niin jostain pitää sitten hommata "oikea" virranjakaja.

    Sen verran kauan kuitenkin pysyi välillä käynnissä, että pääsin testaamaan vaihteistoa: ei vieläkään yhtään vaihdetta eteen. Perkele sekin! Muita muutoksia laatikkoon ei tullut, kuin siirto muutaman sentin taaksepäin ja sen takia vivustoon yksi välikappale uusiksi. Oliskohan vipusuhde sitten muuttunut? Paikallaan kun emäntä käänsi keppiä ja mä katoin auton alla, niin hyvin naksuivat pykälät kohdilleen. Öljyä on ainakin tikun mukaan riittävästi, mutta voisko olla niin, että sitä ei sitten olekaan. Oisko nyt joku 5-6l. TH400 ja syvä ö-pohja.

    -J-
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Mulla on TH-400 aski syvällä öljypohjalla ja jos en väärin muista niin olisko sinne mennyt jopa 7,5 litraa ölppää.Laitoin luokkaa 5L öljyä ja motti tulille niin kuivahan se tikku oli ja kyllä siinä meni purkki jos toinenkin että rupes punasta näkymään ja liikettä eteenpäin.
    Laita sinne vaikkapa litran verran lisää oljyä,niin selviää sitten sekin että osoittaako se elonmerkkejä eteenpäin kulkuun.
     
    Muokattu: 12.8.2020
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pistin kaks. Ei liiku.
    -J-
     
  13. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

    1970 Cadillacin Factory Shop Manual väittää,että normaaliöljypohjainen TH-400 sisältää noin 25 pinttiä öljyä, tuo lienee noin 11,8 litraa.
    Edit: Siis turbiini ja vaihteisto yhteensä sisältää tuon määrän.
     
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Turbiini mulla ei ollut tyhjä, mutta syvän ö-pohjan lisäksi on kyllä erillinen jäähdyttäjä. Toki voisi lutrata sinne lisääkin öljyä, kun mulla on pumppu (ja pohjaproppu), millä sitten vähentää.

    Mitä mieltä ootte tosta vipusuhteesta? Nyt vieläkin pakki menee päälle D:n kohdalla..

    -J-
     
  15. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Miten sulla menee se tanko nyt? Orkkis taisi mennä suoraan rattiakselilta lootaan kiinni.

    Itse kun laittanut th200r4 laatikoita ja joutunut modaamaan lootan pään vivun kiinnitystä niin helpottaa kun toinen on siellä kepakon luona ja itse käännät laatikon päästä vipua aina yhden napsun ja kyselee missä keppi menee rattiakselilla.

    Sen mukaan sitten lyhentänyt tai pidentänyt laatikossa kiinni olevaan vipua.

    Mutta jos D kohdalla tulee pakki niin kyllä sen kepin liikerata saattaa loppua kesken ennen D:tä koska alunperin oli 2 vaihteinen PG. Välitystä pitää siis lyhentää reilusti.
     
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tein vivuston kokonaan uusiksi aikanaan. Nyt sen yhden pätkän.

    Mainitsemallasi tavalla me tsekattiin mamman kanssa, mutta tsekkaan uusiksi.

    -J-
     
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Noniin! Tänään oltu jo tielläkin!

    Maakaapeleita paranneltiin ja siinä turatessa Eero huomasi, että vaikka lohkossa oleva pultti kaapeleille oli kireällä, niin se ei kiristänyt itse kaapeleita aivan tiukkaan. Pari aluslevyä ja johan kiristyi kaapelitkin. Laturille laitettiin paksumpi maa ja vielä akun navalta ylimääräinen runkoon samaan pisteeseen lohkon maan kanssa.

    Aiemmin olin jo hakenut toiset tulpanjohdot testattaviksi, mutta ilmeisesti Street Firet voi laittaakin takaisin.

    Jo aiemmin haukkumani mätänetin liittimet aiheuttivat myös ilmeisesti häröä. Pitää ne vielä vaihtaa parempiin kaikki.

    AFR vielä jostain syystä heilahtelee ja kaasuun vastaaminen on niinkuin kaasarilla ajaisi. Siihen pitää jotain keksiä. Yksi ameriikan heppu jo lähettikin modattua dataa takaisin testattavaksi. Kuitenkin kun ajossa kiekkaa on hippasen yli tyhjäkäynnin ja kaasua polkaisee, niin perä lähtee alta! Ei caddylla vaan!

    Viihteeksi pari kuvaa:

    [​IMG]

    Punainen on plus:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ne paskat liittimet:

    [​IMG]

    Ja vielä se Rakas:

    [​IMG]

    -Jake-
     
    Luckyluke, Isamu, max ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Oliko niissä vivustoissa se vaihdevika?
     
  19. stana

    stana 3rd gear

  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Joo. Porasin yhden reiän siihen vaihteiston akselista tulevaan kiinnikkeeseen ja se meni heti kohdalleen. Liikevaraa ei ollut aluksi tarpeeksi. Ölppää piti sitten laskea pari litraa pois, kun sai laatikon lämpimäksi ja vekslattua vaihdekaaviota läpi.

    -J-
     

Kerro tästä muillekin!