2000 chevy van ongelmia valojen kanssa. Nyt toimii vilkut vaan ei parkit....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja lauri.v, 26.8.2020.

  1. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Terve.
    Mistäs lähtisitte etsimään vikaa kun vilkun sulake palaa vasemmalle vilkuttaessa ja oikealle toimii normaalisti?

    Vilkun relettä on kokeiltu kolmea eri yksilöä ja sama vika.

    Viiksen Purin ja putsasin kontaktit. Ei apua.

    Kun laittaa isomman sulakkeen niin vilkun rele jää surisemaan niin kuin se vilkuttaisi todella nopeasti mutta valot ei vilku sekä viikselle menevät johdot lämpeää eli oikosulku on jossain.

    Kaikki lampun kannat on käyty läpi. Ei hapettumaa kaikissa löytyy maa.

    Vetokoukun johtosarja irroitettu. Eli ei pitäisi sieltäkään tulla.

    Onko ehdotuksia mitä seuraavaksi?

    Onko jossain paikkaa missä johtosarja yleisesti vaurioituu näissä?
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Lähtisin etsimään vikaa siitä jälkiasenteisesta peräkärryn pistokkeen johdosta, onko nirhautuma ;)
     
  3. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Koittasin ilman polttimoita palaako sulake
     
  4. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Vetokoukun johtosarja on irroitettu sisällä olevasta pistokkeesta
    Eli johtosarja tulee pohjasta läpi tavaratilaan ja siellä on liitin mikä on nyt auki jolloin vetokoukun sarjan ongelmat ei pitäisi vaikuttaa nyt.
     
    Muokattu: 26.8.2020
  5. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    halpa työkalu oikareiden, esim puhkikuluneiden johtojen tai johtonipussa olevan vian etsintään on laittaa sulakkeen paikalle lamppu. Lampun miinus siis sulakkeen toiseen nastaan ja plus toiseen. Etäkäytettävän saa kun laittaa pidempien johtojen päähän sen lampun. Lamppu ei pala jos ei saa jostain maita, sitten vaan ravistelemaan johtoja kun alkaa lamppu vilkkua niin ollaan lähellä vauriopaikkaa. Polttimot kulkuneuvosta pois niin ei maadottele niiden kautta haamuja.
    Säästyy ainakin niitä poksuvia sulakkeita.
     
    cdv70 ja Bukero tykkäävät tästä.
  6. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Täytyy koittaa tuota konstia.
     
  7. Bukero

    Bukero Gearhead

    tämä on aina ollut hyvä keino, ja lampun kannattaa olla suurempi tehoinen kuin tutkittavan piirin lamppujen teho, niin ei tarvi ottaa tutkittavan piirin poltttimoita irti. eli kun ”sulakelamppu” palaa himmeästi on kaikki ok.
    mutta kun se palaa täydellä teholla on vika päällä.

    ja huom!!!
    ei kannata jättää suuritehoista esim.70w lamppua auton sisätiloihin muoveja, ym vasten....
     
  8. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Oisko kellään sähkö kaavioo tollaseen? Monitoimi viiksen takaa kun jättää keltaisen vähän paksumman johdon irti niin kaikki toimii. Mikä mahtaa olla tämä johto? En tosiaan löytänyt mitään mikä ei toimisi kun se on auki ja vilkut pelaa normaalisti
     
  9. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

  10. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Onko minkä maan versio? yritin kaavioita tutkia ja tuohon vuosimalliin näyttäisi olevan erillinen vilkku ja jarruvalo Molemmat jenkkimallissa vissiin punaisia mutta eri polttimolla ja tuo keltainen olisi vain jenkkimallin perävaunurasialle vasempaan vilkku/jarruvaloon, euroversiossa sen ei edes pitäisi olla mikään.
     
  11. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Metro auton tuoma suomi auto et luulisin että euro versio. No ainakin nyt kaikki tuntuisi toimivan joten jätän tuon johdon irti kunnes selviää jos jokin lakkasi toimimasta.
     
  12. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Vielä kiitokset vinkeistä.
     
  13. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

  14. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Vilkku ongelma on pysynyt poissa mutta nyt parkit vetää jostain maihin. Prkl......

    Missä valojen johtosarjat kulkee?
    Valokatkaisijan takaa lähtevä johto häviää johonkin kojelaudan sisään.
     
  15. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Mitä kautta takavalojen johtosarja menee takapäähän?
     
  16. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Tietäiskö kukaan mihin toi parkkien johto menee valokatkaisijan jälkeen?
     
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Onko tässä jotain jälkiasenteisia "Suomi-virityksiä" maahantuojan toimesta? Mä olen paria tunnetun ja jostain ihmeen syystä arvostetun firman maahantuomaa uudempaa jenkkiä tutkinut ja sellaista kuraa ne niiden tekemät valomuutokset, että voi pojat... :confused: Onko lie Metro yhtään sen parempi?

    Itse tekisin niin, että repisin kaikki ne tehtaan jälkeen asennetut tököstykset hittoon, korjaisin rikkinäiset tehtaan alkuperäiset johdot ja nauttisin toimivista sähköistä.
     
    pimeroolis tykkää tästä.
  18. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Kyllä tästä ihan tarpeeksi varkaita ja teippi virityksiä löytyy
     
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ne rosvoliittimet on kyllä saatanasta. :mad: Nimensä veroisia.
     
  20. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    kato nyt sitä piirrosta, mita mä laitoin sulle. siinnä näky missä on parkkivalojen piuhat ja minkä väriset ne on. Jos siinnä on niitä "asennuksia" ja löyty myös vetokoukku ja sähköpistoke siihen. Sit lähtisin sitä hässäkä selvitämä. Ooks perävaunu pistokeen parkkien piuhat mistä rosvottu.....
     
    Muokattu: 10.9.2020

Kerro tästä muillekin!