Moottoripornoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja GRA-55, 8.10.2014.

  1. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Raimo Päätalo:D
     
  2. Raimo oli kyllä kova jätkä. Joskus vuosia sitten tuli ihmeteltyä sen lentokonetta Tikkakosken museossa. Raimolla oli Volkkarin kone. Niitä käytetään kyllä nykyäänkin, mutta ei ihan roisin näköisesti kuin Raimolla..:)

    [​IMG]
     
  3. Laitetaas tänne anaalipornoa, eli pakoputkiosastoa. Jotenkin tämä Aliexpressin mainoskuvan hämmentää. Tämä on joko hullun neron tai rakastuneen teinin luomus. No varmaan silti toimiva..

    [​IMG]
     
  4. Yhdysvaltalainen suurmuseo ja tutkimuslaitos Smithsonian-instituutti julkaisi hiljattain 2,8 miljoonaa kuvaa kaikkien vapaasti käytettäväksi.

    Kun selailee hakusanalla engine, niin tulee vastaan National Air and Space Museumin kuvia. Tässä pari omasta mielestäni mielenkiintoista:

    [​IMG]
    Sterling (Sunbeam) Cossack, V-12 Engine

    Manufacturer
    Sterling Engine Company (Buffalo, New York)
    Designer
    Sunbeam Motor Car Company, Ltd.
    Physical Description
    Type: Reciprocating, V-type, 12 cylinders, water cooled
    Power rating: 261 kW (350 hp) at 2,000 rpm
    Displacement: 18.2 L (1,113.24 cu in.)
    Bore and Stroke: 110 mm (4.33 in.) x 160 mm (6.3 in.)
    Weight: 471.7 kg (1,040 lb)
    Summary
    The Sunbeam Motor Car Co., Ltd of Wolverhampton, England began producing successful automobiles in 1910. Applying the expertise of French Chief Engineer Louis Coatalen, its first aircraft engines were designed in 1913. A total of 350 Cossack engines were produced between August 1914 and December 1918. These engines powered the: Handley Page H.P.11 O/100 Type O; Short 310-A4 and Short 310-B North Sea Scout; R36 (Beardmore) Admiralty dirigible airship and R38 (Royal Airship Works) Admiralty dirigible airship. Sunbeam’s engines were the favored supplier to the Royal Navy Air Service until late in World War I. After Coatalen’s return to France in 1923, Sunbeam effectively left the aircraft engine business.
    This Cossack engine was built by the Sterling Engine Company of Buffalo, New York, a leading American manufacturer of marine engines, which undertook to build Sunbeam aircraft engines during 1917. However, only a few of the twelve-cylinder units were constructed before the work was finally abandoned.
    Credit Line
    Transferred from the U.S. Air Force, Wright-Patterson AFB, Ohio. No known restrictions.
    1917
     
  5. [​IMG]
    Duesenberg H Direct, V-16 Engine

    Manufacturer
    Duesenberg Motors Corporation
    Physical Description
    Type: Reciprocating, V-type, 16 cylinders, water-cooled
    Power rating: 485 kW (650 hp) at 1,400 rpm
    Displacement: 55.6 L (3,393 cu in.)
    Bore and Stroke: 152.4 mm (6 in.) x 190.5 mm (7.5 in.)
    Weight: 630.5 kg (1,390 lb)
    Summary
    Originating in Iowa to build automobiles, the Duesenberg Motors Corporation of Elizabeth, New Jersey was organized in 1917 by German immigrant Fred Duesenberg, one of America’s leading designers of internal combustion engines.
    The company’s engines grew from a four-cylinder in-line model to a twelve-cylinder V-type. Apparently the company’s last aircraft engine, Duesenberg designed and built the Model H during World War I with both direct and geared propeller drives. Swinging a giant 4.88 m (16-foot)-diameter propeller, it developed as much as 597 kW (800 horsepower). The Armistice ended the need for such a powerful and costly power plant.
    Credit Line
    Transferred from the U.S. Air Force Central Museum
    1918
     
  6. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    RR Meteor MK1A (Merlin) vm. 1942
    27L / 650hp / 2000Nm
    Paikka 16.5.2020 / oma autotalli.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sleepercooler, tzampy, Dataviilaaja ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Olenkin seuraillut toisella foorumilla sun projektia. Aivan uskomattoman hieno ja hurja projekti.:cool::cool::cool: Ainoa, mikä on minua hiukan mietittynyt, että kuinka aiot pitää voimansiirron kasassa. Tuo 2000nm ja vieläpä matalilla kierroksilla laittaa A833 -laatikon melkoisen koville..
     
    Harri S tykkää tästä.
  8. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    T10.
    Halba uusia kun rusahtaa.
     
  9. always bb

    always bb Gearhead

    [​IMG]

    Ford rear engine
     
  10. always bb

    always bb Gearhead

  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mikäsmikäs se tämmönen Meteor+4spd -foorumi on? Tahtoo lukemaan semmosta!
     
  12. sleepercooler tykkää tästä.
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Olipas hienosti esitelty yksityiskohtia myöten. Ja projektilla selkeä tavoite tehdä tolkun ajolaite, eikä mikään moottoriteline.
     
  14. always bb

    always bb Gearhead

  15. TM:ssä on esittely hiukan samanlaisesta proggiksesta kuin Harri S:llä, mutta mottori on melkein puolet pienempi. No panssarivaunusta sekin..

    Elikkä venäläisen autosuunnittelija Gennadi Hainovin suunittelema Dragon Uran – valtava katumaasturi, jossa on rynnäkköpanssarivaunun moottori, kuorma-auton voimalinja ja linja-auton jousitus.

    Moottori on BMP-1-rynnäkköpanssarivaunun melkein 16-litrainen 120-asteisen V6 dieselmoottori, jonka nimi UTD-20. Tässä koneen speksit:

    Number of cylinders
    6
    Engine power output (h.p.)
    300
    Cylinder bore (mm)
    150
    Cylinder stroke (mm)
    150
    Weight (kg)
    667
    Length (mm)
    874
    Width (mm)
    1150
    Height (mm)
    742


    Ja tässä kuva:

    [​IMG]
    Uranin moottori. Taka-alalla sen alkuperäinen käyttökohde.

    Viisipykäläinen vaihteisto tuli ZiL-131-kuorma-autosta, akselisto ja tasauspyörästö BTR-60-miehistönkuljetusvaunusta ja valtavan massan pyörien päällä pitävä ilmajousitus LiAZ-linja-autolta. 20-tuumaiset vanteet ovat niin ikään ZiL-kuormurista.

    Tässä pari kuvaa Uranista:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    isalmela ja Inlinee tykkäävät tästä.
  16. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tuo on miehekkään näköinen ja oloinen kapistus :cool::cool::cool:
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. Maikkarilla oli juttu toisesta Meteor -projektista:

    Daniel löysi Suomesta panssarivaunun 27-litraisen moottorin – asensi sen Fordiinsa

    [​IMG]

    Lopulta hänen haaviinsa osui jenkkipoliisin tavanomaistakin tavanomaisempi työkalu, vuosimallin 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor, joka haettiin Kaliforniasta asti.

    Maikkari ei osaa kertoa kovin hyvin speksestä, mutta autosta juttua netissä muuten. Tässä paremmin:

    SWAPPING A METEOR V12 INTO A FORD CROWN VIC
    Daniel found an article featuring a man named Charlie Broomfield who had successfully fitted a Meteor engine into a Rover SD1. He called Charlie who turned out to be an expert on these engines and was more than willing to help out Daniel with his Interceptor. This is the very reason why I enjoy the automotive hobby – there is always a helping hand.

    Charlie became a massive asset for project Meteor Interceptor. Charlie had developed an adapter to merge the Meteor to a automatic transmission using planetary gears from an Allison transmission. Charlie offered to build an adapter plate for Daniel.

    When it was finally done Daniel did not want to risk this heavy, valuable, part to a delivery service, nor could he carry it on a plane. It took 4 days to travel 4,600 kilometers to bring this adapter from Charlie’s home in Lincolnshire, UK, back to Stockholm. Roughly the same distance from New York to Los Angles. The things we do for our dreams.

    The Meteor engine adds over 650 pounds to the Crown Vic’s front end. To compensate for the weight he plans to use a heavy duty aftermarket Chevrolet C-10 front-end. A support frame has been added that runs the entire length of the Ford’s chassis. For balance the Meteor sits as far back as possible. The front windshield had to be removed. The firewall was cut to scoot the engine back, and both front fenders and hood will be fiber glass to reduce weight.

    Daniel says this car is definitely not going to be a street legal. It’s going to be a land speed racer with a goal to join the 200 mph club. The final obstacle will be seeing how the Crown Vic’s aerodynamics handles the Meteor’s power once it gets rolling over 150 mph. “Shear madness” is the usual responds from friends, family, and people when they hear his idea or see photos of the car.

    The Meteor is going to be fitted with twin-turbos. To make sure the Meteor is running smooth are Arctic mechanics Mattias Safsten and Jonas Nilsson. They built a race boat called Sverige S1 powered by Twin Meteor engines running pro-superchargers! They heard about Daniel’s built and offered to help him tune his engine using a MaxxECU similar to Sverige S1. The plan is to ensure the engine is running like a sun dial before going through the trouble of adding a twin-turbo set up. The end results should be enough torque to stir the Earth’s molten core.
     
  18. Ei moottori, mutta sen verran läheinen osa, että eiköhän tähän ketjuun mahdu. Nettivaraosassa joku on askarellut Bemariin tuplalevykytkimen:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Gary Grand ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  19. Bukero

    Bukero Gearhead

    viikinki75 tykkää tästä.
  20. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Vähän hävettää omaa tänne laittaa, mutta kun se on pornoa ainakin omasta mielestä :D
    [​IMG]
     
    beefeater, Herje, Gary Grand ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!