62-65 B-bodyt suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mopar B-Bodyt', aloittaja ford71, 12.2.2013.

  1. esmi

    esmi Gearhead

    Fury toi varmaan on, ei kyllä alunperin ole kahta peruutusvaloa per puoli, mitä itse noita ja noiden kuvia nähnyt niin keskimmäinen on ollut peruutusvalo, jossain muistaakseni joku laittanut kaikki punaisiksi!. Kyllä tuollaisen haluaisin itsellekin!.
     
    kujanmi tykkää tästä.
  2. Ville L

    Ville L 3rd gear

    Mikäs tilanne vuonna 2020 early-b bodyjen kanssa? Ainakin täällä etelässä ahkerasti näkyy sininen -64 2d race plymouth ja valkoinen -62 dart

    Itsellä -62 savoy 4d, orkkis ryppis + 3 speed rattimanuaali. Myöhemmin ryppis weiandin 4bbl+ "hemi" A-833 ja nyt odotellut isolohko+tko600 tekniikkapäivitystä useamman vuoden

    Kaverilla -62 STW dart, ilmeisesti niitä ei suomessa juurikaan oo

    Viime keväänä hierottiin kovasti 4d -65 isolohko belvederestä kauppoja mutta jonkun muun parempi tarjous voitti.

    Haaveissa vielä joskus omistaa -65 HT belve/satellite, saa vinkata jos jollain ylimääräisenä -65 satellite tms..... #0449756205
     
  3. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Moro. Onpa ollu vuosia ajatuksena kirjotella tosta omasta projektistani, mutta on jäänyt. Eli tollanen Dodge Coronet 500 avo -65 on ollu miulla jo aika tarkkaan 21 vuotta. Vuosin 1999-2005 oli aika aktiivisesti ajossa, ja heti perään 2010;)
    Sen jälkeen lähinnä seissyt vuokratallissa eli kylmässä navetassa. Nyt kolme-neljä vuotta tota omaa tallia rakennellut ku iisakin kirkkoa, ja nyt ois tarkotus tohon Dotsiin pikkuhiljaa keskittyy. Alunperin poly 318, 383 + 727 3/4 ollu omassa käytössä. Nyt koneesta tulee stroukki 496 440 Sourcen kamoilla. Siitäkin sitten pitää tehdä varmaan oma stoorinsa tänne, kunhan ton alakerran saan joskus nippuun. Sit kannet, nokka ym pähkäillään noitten perävälitysten 3,23 mukaan, sitten joskus.. ajatuksena saada tuo taas liikkumaan omineen, sen jälkeen maalaus, uus rätti, verhoilua, puskurit ym.. lista on loputon..
    kokeillaas kuvaa tännekin...
    [​IMG]
     
    Kähmy 545, LehtinenA, 12345678910 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Olisi tarkoitus uusia tohon 65 Coronettiin kaikki keulan nivelet, ja puslat vaihtuu polyuretaanisiin. Etsin siis sellaista sarjaa, jossa olisi kaikki samassa, siis pallonivelet, raidetangonpäät, apusimpukat, puslat ym- Ebaysta löytyy kokonaisia sarjoja, ja vuosimallin mukaan sattuisi, mutta kun laitat valikkoon oman auton tiedot ja vuosimallin, niin tulee vastaus, että ei olisi kuitenkaan sattuva.
    Jotain löytyy Uspartsiltakin, mutta lähinnä siis kokonaista sarjaa etsin, onko kokemuksia?
    Taka-akselin puslatkin vaihtuu jossain vaiheessa, mutta ekaksi keula työn alle
     
  5. TN

    TN 3rd gear

    Mahtaako olla sama auto, mikä oli Mikkelin suunnalla 90-luvulla?
     
  6. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Joo, tiettävästi sielläpäin on ollut, olikohan Otava-nimisessä paikassa. tiedätkö lisätietoja?
     
  7. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Oliko kellään tietoa firmasta nimeltä POL(performance Only)? Siellä näyttäs olevan ainaskin noita nivel/puslasarjoja n 260 dollarin hintaan, päälle tietty kulut/alv/tulli. Laitoin sinne s-postilla lisäkyselyä.
     
  8. TN

    TN 3rd gear

    Jep, epäilys osui oikeaan eli Otavassa oli! Omistajana Reinikaisen Eppu.
     
  9. vesku383

    vesku383 Gearhead

    TN, laitoin yyveetä
     
  10. Ville L

    Ville L 3rd gear

    Täällä Lohjalla olisi tiedossa -65 coronetin etu ja takapuskurit. Epämääräisen pölyisen kuvan sain ja näyttivät OK kuntoiselta. Hintaa yritin urkkia ni ei olis kuulemma kalliit. Voin olla tyyppiin yhteydessä jos tarvetta puskureille

    #0449756205
     
  11. wikke62

    wikke62 1st gear

    Moi, itsellä Dodge 330-64 rekisterillä TO-148. Slant ja 3-lovinen manuaali. Ostin auton 1980 eräästä maalauspajasta johon se oli jäänyt laskun pantiksi. Auto oli mulla nelisen vuotta jonka aikana sen kanssa ei paljoa mitään tehty, mutta ei myöskään ajettu metriäkään. Se vaan siirtyi tallista toiseen kuorma-auton lavalla. Itse viikot matkahommissa ja viikonloput viihteellä.
    Sitten piti saada huushollia pystyyn niin myin sen kaverille erään toisen auton kanssa yhdessä. No tämä vesseli pisti hösseliksi ja purki auton osiksi ja heitti kaiken sisustan osat kaatikselle kun hänen piti tehdä taakse pyöreä sohva ja eteen sellaiset kaarevat jakkarat. Hylsy sai santapuhalluksen alle ja päälle jonka jälkimaininkina oli venyneet konepelti ja takaluukku.
    Jotain hitsauksia teki lattialle ja takaluukkuun. Sen jälkeen olikin vuorossa auton hylkääminen
    pressun alle ilman värejä. Siellä se oli 4-5 vuotta kunnes oitti , että tule hakemaan pois. Olin *onneksi* juuri ostanut omakotitalon jossa parin sadan neliön makasiini pihassa. Sinne se vedettiin vuonna -91 säilöön odottamaan aikaa ja innostusta hommiin. Kerran siirretty hieman sivummalle kun piti saada pikku-Mosse ja Mini myös talliin. Ja kaikki nämä olleet sen 30-vuotta odottelemassa. Jotain osia olen siihen matkan aikana kerännyt mutta kun oavt ympäriinsä *tallessa*. Tässä oli oli joku Z-alkuinen kilpi alunperin. Väri oli sellainen vihreä metalli. Auto on Turun suunnalla viimeiset 50 vuotta. Olisiko jollain muistikuvaa tuosta sieltä 70- luvun loppupuolelta?
     
  12. Ville L

    Ville L 3rd gear

    Kaveri osti torin kautta ilmoituksen perusteella 64 Plymoutin etulokarit ja konepellin. No kaveri sai just kamat rahdattuna Lohjalle ni ei ollu sinnepäinkään 64 plymarin peltiosat. Epäili et oisivat 65 coronetin. Eli jos jollain tarvetta konepellille, etulokareille ja sit on viel joku takapaneeli/lista dodge tekstillä. Käyn itse vielä toteamassa et onko ne varmasti 65coronetin, mut saa olla yhteydessä jos tarvetta. 0449756205
     
  13. raggare

    raggare Gearhead

    Meille tuli reilu kuukausi sitten 64 Plymouth Belvedere 4D.
    225+3v-man+8 3/4.
    Tällä hetkellä korin pohjatyön käynnissä.
    Ens kesänä Turun seudulla (Ja toivottavasti myös muualla) liikkuu lievästi kustomoitu mattasininen Rock n Roll Vehicle.
     
  14. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Olin tuollaista ostamassa Urjalasta joskus -82.
    Hävisin huutokaupan niukasti, kyllä
    17 vuotiasta harmitti loputtomasti.
     
    raggare ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  15. Ville L

    Ville L 3rd gear

    Mitäs muille Suomen Early B-bodeille kuuluu?

    Oma blowthru tuplaturbo ryppis Savoy on saanut jonkun verran kilometrejä alle kyläcruisingeissa mutta hienosäätö on pahasti vielä vaiheessa.

    Tuli myös tänä kesänä ostettua se ikuinen haave. -65 Satellite, 426 RB + 727 + 8 3/4

    Satellite on Ruotsin projekti mutta pienellä laitolla koeajot on saatu jo ajettua. Ei mahdoton toteuttaa tälle vuodelle myös kilpiin mutta katsotaan asiaa ajan kanssa rauhalliseen tahtiin. Suurinpiirtein kaikki osat tallessa lukuunottamatta konepellin keulamerkkiä ja maskin keskellä olevaa Satellite merkkiä.

    Edelleen hakusessa -64 Belvederen etulokarit, kuskin puolelle kelpaa huonokin aihio.

    0449756205
     
    MJF, matti R ja Tunaman tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!