Pyttyjen rappu - poraus vai hoonaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 68SS, 29.9.2020.

  1. 68SS

    68SS 1st gear

    On tässä mopsin pikkulohko työstön alla, tarkotuksena oli piristää hieman 318 mottia budjetilla mm. uudella nokalla, porttauksella ja lohkon plaanauksella. No nämä toimenpiteet on tehty ja kasaus voisi periaatteessa alkaa..

    Jäi vaan rappua pyttyjen yläpäähän hoonauksen jälkeen, muuten pytyt ovat pyöreät 1-2 satkun sisään. Pahimmat rapput kolmessa pytyssä on sen 0.10-0.12mm ja muut 3-7satkua... Onko kellään kokemuksia ridge reamerin käytöstä rapun poistoon jos vain vetäsis sillä ja hoonaus pälle? Tuleeko kestämään vai olisiko parempi vain mennä seuraavaan ylikokoon? Stroukkikitti sinänsä kiinnostaisi mutta sillon täytys jo alukansiaki ottaa pakettiin ja budjettia ei sellaseen ole. Männät saisi halvalla mutta koneistus maksaa...

    Jotkut ameerikan gurut väittävät että 0.004-0.007" menis vielä uusilla renkailla, tuo .12mm siis sattuisi vielä noihin arvoihin...
     
  2. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Voi siitä jonkinlaisen saada.
    Hoonaa ensin ja sitten hartia pois.
    On sitä pytyn yläosaa ohjaavana pintana silloin.
    Ite tein holon 273.
    Hoonaus, hartia pois, uudet renkaat.
    Ei sauhua enää niin paljon ja toimii kuten saattoi olettaa.
    En edes mittaillut, jotenkin oli vaan saatava möykky ajoon.
     
  3. J.J.

    J.J. Gearhead

    Kyllä sen stroukki kitin voi pistää ilman niitä alukansiakin.
    Näin oli meininki itenkin tehdä kun aika koittaa. Voi olla että jätän kiusallaan nuo 318 omat kannet.
     
    Gary Grand ja Herje tykkäävät tästä.
  4. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Aivan soiva peli tulee sitenkin, kun valkkaa muut osat sen huomioiden.
     
    J.J. tykkää tästä.
  5. 68SS

    68SS 1st gear

    Nousee vaan nopeasti puristukset turhan korkeiksi rautakansille, omalla nokalla dynaamiset ois siellä 9 päälle ja staattiset 10.7 isommalla iskulla. Porttauksella varmaankin pystyy aika paljonkin saaha irti ihan vakioalakerrastakin, stroukatulle varmaan rupee jo olee ahistavat veikkaisin
     
  6. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Niinkuin itsekin totesit, niin hyvän siitä saa vain porauksella ja uusilla männillä, mutta on niitä noinkin tehty ja ajettu,
    ei se stroukkisarja mitään alukansia välttämättä tarvii, letukan pikkulohkoja on stroukattu 70 luvulta tähän päivään rautakansilla ja hyvin ne laulaa,
    Irviniä lainaten, "raha ratkaisee", eli oma budjetti ja käyttötarkoitus mielessä pitäen.
     
    Herje tykkää tästä.
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä ostin moisen reamerin ebaysta ja sipaisin sillä slant sixistä kuusi pyttyä rappusettomaksi. Sen jälkeen hinkkasin Bilteman hoonilla ja sähköporakoneella pytyistä pinnat karheammiksi. Oli 3:s tai 4:s rengastus samoilla männillä lähinnä muista syistä tapahtuneiden purkautumisten takia.

    Hyvin se reamer mun pytyissä toimi ja onhan tuo toiminut moottorikin.
     
    JR35 tykkää tästä.
  8. J.J.

    J.J. Gearhead

    Tuohon vielä vähän lisää kurttua ja e85 tankkiin ja kovaa ajoa.
     
  9. 68SS

    68SS 1st gear

    Taidan kuitenkin päätyä seuraavaan ylikokoon, mittailin vähän lisää niin on noin tuplat männänvälyskin pyttyyn mitä noille vakiomallisille valumännille suositellaan... Tuleepahan valmiimpaa aihiota myös jos innostuu stroukkaamaan tulevaisuudessa, tällä hetkellä opiskelijabudjetilla liikenteessä ja koppakin kaipaisi vielä vähän huomiota...
     
    Slant Sickness ja J.J. tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!