Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Nythän on suunnitteilla valjastaa selluteollisuuden hiilidioksidipäästöt hyötykäyttöön.

    Kymmenen sellutehtaan päästöistä saataisiin kuitattua Suomen viidenmiljardin polttoainetuonti ja jäisi vielä viidenmiljardin edestä polttoainetta vientiinkin.

    Vaatii vaan julman määrän sähköä tuo hiilidioksidin jalostus nestemäiseksihiilivedyksi, pitäisi jokunen ydinvoimala tehdä lisää ja valjastaa pelkästään tähän käyttöön.
    Toki pienempikin mittakaava alkuun olisi jo kotiinpäin.

    Meinaan vaan että tämän toteutuessa ajetaan Suomessa näillä nykyisillä mäntämoottorisilla prutkuilla vielä hamaan tappiin asti.
     
  2. just imuroin talon, kyllä sähköimurikin on niin ihana asia että tuskin maltan odottaa kun joku päivä (jos vielä elän silloin) sähköautolla ajelen ossuuskauppaan hakemaan keltaisen tarran makkarapaketteja.
    Eihän kukaan enää laase lattioita harjan ja kiffelin kans. Kyllä tämä maailma on ihmeellinen, täytyy vain syöksyä takki auki kohti näitä uusia ihania sähköautoja.
     
  3. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mulla on kyllä käytössä harjat ja kihvelit tuolla suuressa harrastetallissani. Lehtiharavakin näin syysaikaan, kun tarvii tulityöpaikka putsata ennen hitsaushommia. Harrasteautoonkin tulee puurunko, kun noi 30-lukuiset ja uudemmat on kaikki mun mielestäni pikkumoottorisia nykyautoja.

    Lexus, vaikka tojotan alla onkin, ei muuta maailman Tojotia sähköautoiksi.
    Mutta se ei olekaan enää pirkkaluokassa.
     
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Tämä on kyllä hauska topic.
     
    PilsnerBil, BHBS, faikku66 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Tämä..:cool:

    Kaikki alle 27-litran on mopoautoja..
     
    Harri S tykkää tästä.
  6. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ehdottomasti näin, jos on pitsikansi ja 48 venttiiliä. Sillä kompensoidaan Leafin päästöt!
     
    1purehell tykkää tästä.
  7. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Mitä sä selität?

    Mittarilta on edelleen saatavissa puhdasta biodieseliä (100%) sekä RE85 bensaa.
    Mitä helvetin väliä sillä on, riittääkö Lichtensteinissa biopolttoaineet vai ei, siellä on ihan omat markkinat ja verotus. EU:n sisällä asialla ei ole merkitystä ja muualla ovat Suomea jäljessä tässä asiassa. Kummallako ajetaan Suomessa enemmin päivässä, sähköllä vai biopolttoaineilla - niin?

    Suomesta on varaa viedä biopolttoaineita laivalasteittain vuodessa maailmalle joten kerrotko nyt miten se polttoainepula käytännössä ilmenee? Spekulointisi on lähinnä säälittävää, ns. Himastiedettä jolla ei ole yhtymäkohtia nykypäivään tai realiteetteihin. Pitäisikö tätä asiaa alkaa käsittelemään uudelleen, jahka liikennekäytössä olevista autoista vaikka 10% on niitä sähköautoja?

    Tuollainen alennuskampanja kertoo valmistajan epätoivosta myydä uusia autoja tai sitten malli on vaihtumassa. Jos menekki on kohdallaan, ei tarvitse myydä alennuksella.
    Tuon Nissanin hinnan sain googlaamalla, en etsinyt sen kummemmin.

    Mikä muuten on tekna? Koska olen puhunut hiilikasoista ? Euroopan hanat ? Kakka, tuuletin ja hybridikauppias. Ryssille, rättipäille tai eurooppaan maksettu viisi tonnia vuodessa?
    Mihin ne sähkikset viedään, ei ainakaan Suomeen? Tilastojen kaunistelu, maan tapa? Suhdeluku Arkadian mäelle valitsemani ihmiset ja tulonsiirto????

    Kannataisiko sun ensin lukea tuotoksesi, ennenkuin painat lähetä-nappia!

    Väitteesi sähköautojen haluttavuudesta on absurdi, useassa tutkimuksessa vain noin joka kymmenes ostaisi sähköauton. Paska diili muutenkin kun ensimmäisenä vuotena tiputtaa arvostaan kymppitonnin.

    Tuo stocmannin vertaus on osuva, ylihintaista ja vanhentunutta tavaraa näennäisesti tarjouksessa. Saman tavaran saat muualta edullisemmin. Stockkan päivät ovat muutenkin luetut, se on joutunut luopumaan lähes kaikesta tavaratalotoimintaan liittyvästä. Jopa Stockmann herkusta, sääli.

    Mulle on aivan sama millä ihmiset ajonsa ajavat, toinen pysäköi lussun toyotansa marketin parkkipaikalle ja toinen jättää dildonsa latausruutuun. Miten se voisi mua vähempää kiinnostaa? Jos hankin seuraavaksi hybridin, se on oma asiani. Eipähän tarvitse jonotella latausruutuun croissantti kädessä ja termospullo toisessa.

    IS
     
    Joe Hunt tykkää tästä.
  8. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Mikä tuli alle puolessa tunnissa todistettua.
     
    Poni -69 ja faikku66 tykkäävät tästä.
  9. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Autokauppiaan puhetta.

    Tönäses vähän kun sulla on toi levy juuttunu samaan kohtaan.
    Yrität jälleen luikerrella taas alkuperäisestä.

    Kerrataanpa taas:
    Missä on se mullistava akkutegnologia ja miten se on toteutettu kun nää on välimalleja sun tietojesi perusteella?

    Mikä on se pohjoismaiden käyttämä suhdeluku prosentteina koko maailman biopolttoainekulutuksesta jos tuo 40% ei pidä paikkaansa? Laivalastit ja muut kappamitat ei nyt riitä, vaan konkretiaa kehiin, nyt kun kerran on asiantuntija paikalla.

    Kerro myös milloin keski- ja eteläeuroopan maat on eronneet ilmastosopimuksesta ja päästörajoituksista sekä biopolttoaineisiin siirtymisestä, kun ei ole moista uutista mun silmiini osunut.

    Se että nyt myydään jotakin ja ajellaan jollakin, ei merkitse mitään, koska heti huomenna ja ylihuomenna mikään ei oo muuttumassa.
    Eikä tästä maasta löydy sellasta sakkia, joka irroittaa suomen Eu päästö- ja pariisin ilmastosopimuksista, vaikka se kuinka vituttaa sua ja myös mua, sekä isoa osaa kansasta.
    Näin se vaan on.
    Ja siltikin porukka äänestää vassareita ja vihreitä. Ihme hommaa.
    Syy ei ole sähköautojen, vaan sen, että autoilu ylipäätään ei ole tavan tallaajalla se ykköspririteetti, vain välttämätön paha ja porvarillisuuden ilmentymä, eikä meitä eilisen miehiä ole tässä maassa tarpeeksi, jotta se siitä joksikin muuksi muuttuisi.

    Koetas nyt kumota toi pääoman sulaminen Leaf vs Corolla, kun se oli sulla kantavana ajatuksena muutama sivu sitten.
    Lukuja:
    Hinta autoilla uutena sama.
    Huoltokulut Leafissa puolet Corollaan.
    Matkakulujen verovähennys sama.
    Polttoainekulut Leafissa kymmeneosa siihen hybridiin.
    Vanhimmat Corollan hybridit 24K€ Ja vuosimallia 2019. Samanikäinen 2019 Leaf on näemmä yhä se sama 27K€ kuin tuo tarjouserän auto.

    Kumpiko tuli lopulta kalliimmaksi?
    Suliko dildokuskin pääoma vuodessa?
    No eipä sulanut. Suliko kahdessa en usko ja samaan aikaan se dildo takoo sille omistajalleen tonneja etumatkaa vuodessa halvempien käyttökulujen kautta.

    Sopii kumota ja kyseenalaistaa, mutta lukuja pöytään, eikä laivalasteja ja kappamittoja.
    Ja jätä toi luikertelu pois.
     
  10. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Todistit lähinnä vain sen että sähköautoketju on kutakuinkin ainoa ketju täällä mitä luetaan ja mihin kirjoitetaan.
    Se kiinnostaa.
    Nyt kun niitä pyydettyjä vertailulukuja isketään pöytään alkoi voivotus ja valitus.
    Kalliista sähkiksestäkin tuli samalla Corollan hintainen ja sekös harmittaa.
     
    PilsnerBil tykkää tästä.
  11. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Tämä on yksi meidän viherfemisnistisen ilmastoyhteiskunnan hienoimpia oivalluksia. Viedään raskaalla polttoöljyllä käyvällä aluksella ilmastopoliittisesti oikeanlaista polttoainetta sitä "tarvitseville". Tämän älykkyyden ja ilmastopelastuksen aiheuttaman hekuman huipun jälkeen lennetään muiden oikeamielisten ja todella huolestuneiden edustelijoiden kanssa yksityiskoneilla Balille kansainväliseen ilmastokonferenssiin seuraamaan äärimmäisen mielenkiintoista jatkonäytelmää.
    Juntit ja muu vähä-älymystö kutsuvat näytelmää nimellä "keisarin uudet vaatteet";tosin tässä versiossa ei ole sitä vallankumoukselliset sanat lausuvaa lasta ollenkaan.
     
    PilsnerBil, Inlinee ja Harri S tykkäävät tästä.
  12. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Samaa mieltä.
    Ympäristön suojelu ei tässä ole koskaan ollut se päämäärä.
    Autoilu on porvarillinen lypsylehmä ja ainoa keino iskeä takaisin on käyttää hyväkseen ne keinot mitä populistiset lainsäätäjät on epähuomiossa jättäneet.
    Mikään etu ei ole ikuista, koska aina tulee uusi vero/maksu millä noita reikiä tukitaan.
    Sähkiskin tukitaan aivan varmasti ja sitten on aika keksiä taas jotakin muuta tilalle.

    Mutta nyt riittää tältä erää, koska vaimo toi suklaamaissipalloja kaupasta ja alan ahmimaan niitä.
     
    Stang_81 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  13. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    No se suosio kai perustuu tuohon eipäs-juupas vääntöön.Ei kai kukaan järkevä ihminen muodosta mielipiteitään tai tee osto/hankintapäätöksiään naurettavien nettivääntöjen perusteella.
     
  14. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Ja taas mennään...

    Autokauppias? - Fail

    Akkuteknologia - Plutoniumparisto, ei tosin kelpaa Nissaniin.
    Avaruuteen ammuttuun Teslaan kylläkin.

    Suhdeluku? - Kyse oli biopolttonesteiden riittävyydestä ja jos niitä riittää vientiin ja mittarille kotimaassa niin kai se suhdeluku on silloin riittävä? Kyllähän hylkeenlihastakin lähes 100% syödään maailman napa-alueilla eikä tuolla luvulla ole merkitystä euroopassa tai Suomessa.
    Lokaali eskimo on tyytyväinen kun ravintoa riittää huurteiselle ruokapöydälle.

    Päästösopimukset - ovat sopimuksia joita ei noudateta ja joihin haetaan lykkäyksiä ja poikkeuksia sekä laskentatapoihin muutoksia. Vastahan tässä taisteltiin, ovatko suot hiilinieluja vai päästölähteitä. Onkohan asia selvinnyt vieläkään?

    Tuosta me ollaan samaa mieltä - mikään ei muutu hetkessä.
    Joskus muutos käy niin kalliiksi että pitää tehdä kompromissjä ja uusia päätöksiä.

    Corolla - Leaf. Et voi ottaa kampanjahintaa, koska kuukauden päästä tarjous on ohi vai loppuiko se jo? Googlasin uudelleen ja sain nämä:

    https://autokeskus.fi/auto/nissan-leaf-754064/

    https://www.toyota.fi/autot/corolla-hatchback/index.json

    Nissan 40000 ja corolla 28000.
    Aivan varmasti tulee nissanilla pataan 10000 vuodessa, corollalla 5000.
    Lähtohinta huomioiden latauksesta pitäisi saada korvausta että kannattaisi.

    Kumpaakaan en ole hankkimassa, mutta täytyy ihmetellä tuota sinnikkyyttä.
    Kaikki väitteesi on jauhotettu vähintään kertaalleen mutta inttäminen jatkuu duracellin sinnikyydellä, dildokuskit ovat hauskoja :rotfl:

    Ja tästä "keskustelusta", vääntäminen on vähintään hauskaa.
    No hard feelings ! :D

    IS
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kirjoitin selaimeen Nissan Leaf ja sain ekan osuman nissan.fi sivulle. Hankintatuella 27490 euroa tommonen 40kW akkuinen peli.

    Toyotan hintaa en hakenut.
     
    Harri S ja Catiska tykkäävät tästä.
  16. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    No mikä tämä sitten on, alennettu hinta?

    https://autokeskus.fi/auto/nissan-leaf-754064/

    IS
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    [​IMG]
    E
    mmä vaan tiedä. Onhan ruokakin vaihtelevan hintaista riippuen ostopaikasta. Tommosen saa kuitenkin tommosella hinnalla Nissan-kauppiaalta.
     
    Catiska tykkää tästä.
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Njaa, soot ettiny jonkun ökymallin kaikilla mausteilla.
     
    Harri S ja 1purehell tykkäävät tästä.
  19. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Tuohan on vuoden 2019 mallia (MY19 = Model Year 2019), luulis olevan pikkuhiljaa kiire myydä pois kun sen tehtaalta rullaamisesta on jo yli kaksi vuotta.
     
  20. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Ok, no sitten tuo käy paremmin järkeen.

    Muuten tuollainen kampanja saisi aikaan hintojen laskua kun potentiaaliset ostajat olisivat hintatietoisia. Sähköautojen hinnat muutenkin ilmeisesti hakevat vielä paikkaansa.
    Eikös Teslallakin ollut jokin hintasäätö lähimenneisyydessä? Jos hinta pomppii vuodenajasta toiseen, ei se välttämättä paranna ainakaan merkkiuskollisuutta.

    IS
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!