1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tänään siis taas motönettipäivä :D Tuollainen iso kulma mulla onkin, mutta on/offit vaikuttaa järkeviltä.

    Tilasin kyllä Toraforssilta Cleco-setin. En oo koskaan moista käyttänyt, mutta katsotaan..

    -J-
     
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Hain 4 kankea BERA- koritinaa Virtasenkaupasta. Möivät halvemmalla, vaikka en edes vinkunut rabattia:eek:

    Piti takakylkeä tinata, mutta Finnbulletin toho irtisanoutui. Sekin ostettu Virtasenkaupasta myyjän suosistuksesta: "mullakin on tämmönen kotona!"

    Huomenna siis taas kauppaan..

    Ratin keskiötä huvikseni kiillotin: [​IMG]

    Aika rouheet on ameriikanpohjat.

    Tässä toinen kiillottamaton puoli:

    [​IMG]

    -J-
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tööttikehää lähdin kanssa kiillottelemaan, mutta jos kädet on spagettia, ni tulee pakkokustomia:

    [​IMG]

    Kehä lipsahti kädestä ja kietoutui semisolmuun rättilaikan akselille. Koitin pelastaa sen, mitä pelastettavissa on. Kyllähän tuo kehä on muutenkin 62v. taipaleen nähnyt, eikä mitenkään priima, joten ei harmita kuin vähän.

    -J-
     
    Kalu tykkää tästä.
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Heh, kiillotuksessa ei mikään ole niin pelottavaa kuin lumputtaa kapeeta ja kaarevaa sisäreunaa...
     
    Seevu tykkää tästä.
  5. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Lumppulaikalla ampuu kyllä nätisti kikkaretta ympäristöön ja kynsille kun haukkaa kunnolla kiinni... Vähemmän hauskaa kun lähtee omista näpeistä tai kappale menee pilalle, mutta hulvattomat hauskaa jos ei tapahdu vahinkoa kappaleelle ja lähtee kaverin kynsistä :D
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Eero "thö motörsport" ei ole pelkkää sporttia ja kovaa materiaalia:

    [​IMG]

    -J-
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jotain pientä..

    Pintapellistä porailin hitsejä auki ja varovasti lähdin kuorimaan reunaa irti. Ope kehotti käyttämään paineilmatalttaa, mutta en käyttäis vaikka olis:

    [​IMG]

    -J-
     
    Visa ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Takapenkkiä:

    [​IMG]

    Vien setin Kiikalaan tuttuun puhaltamoon, kun saan loput rojut purettua.

    -J-
     
    12345678910 ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sain pitkästa aikaa pelti-inspiraatiota.


    Pintasaumaa aloiteltu muutamalla pisteellä. Ei oo suora, mutta parempi kuin vanha.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Sanokaas ammattilaiset millä kanttaus tehdään nätisti? Pelti tais olla 1.25mm. Alareunassa on taitosta tehtynä kulmauskoneella.

    [​IMG]

    Maalaushommeleita tein viime viikolla. Epoksia.
    Kuvassa kuuskolmosen alkuperäiset konepellin saranatkin, kun uustuotannot on "vähän" pehmeää.
    Huomaa pro-mallin telineet :D
    [​IMG]

    -Jake-
     
    12345678910 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  10. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Sikkikoneella ne olis mennyt nätisti , nyt ei muuta kuin vastinrautaa vasten. Itse kanttasin laidat valmiiks pystyyn ja alalaidan melkein loppuun , niin oli helppo naputella vastinta vasten , samoin ton sauman tein siten että pokkasin pellinvahvuuden siihen jäykistykseksi .
     
  11. NickeR

    NickeR 3rd gear

    Kyllä tuo hyvin lähtee peltivasaralla ja vastakappaleella.
     
  12. Visa

    Visa Gearhead

    Paineilmavasaralla missä tasainen pää varmaan nopeiten, mutta vasara ja vaste olis mun työkalut
     
    Seevu tykkää tästä.
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vasara vaste siis. Sikkikonekin olis ollu käytettävissä, mutta en edes tajunnut, että olis sillä tehnyt. Tuo pieni kanttaus pellin keskisaumaan olis ollut kanssa kova juttu. Ois jäykistänyt huomattavasti.

    Noh.. joka päivä oppii uutta.

    Vein muuten joku aika sitten 283:n kouluun opetusmateriaaliksi. Huomenna ehkä poikien kanssa saadaan kannet pois ja öljypohja. Näkee sitten, että onko "rempattu"..

    -J-
     
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Opetuslapsilla oli aamulla koneoppia. Alkupään sbc öljynsuodatin:
    [​IMG]

    Kakkosen palotila:
    [​IMG]
    Sylinteri:
    [​IMG]

    Yksi kampiakselin laakerointi:
    [​IMG]


    Ö-rattaat:

    [​IMG]



    -J-
     
    Muokattu: 9.10.2020
    rekkamies tykkää tästä.
  16. No huh huh..Tuo pytty näyttää lähinnä siltä, että tuosta lohkosta tulee verkonpaino. Mitäs sä nyt meinaat?
     
  17. NickeR

    NickeR 3rd gear

    Aika pahan näköinen pytty...kone jumissa?
     
  18. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Aika irstaalta näyttää, mut toivossa on hyvä elää. Vähän putsausta ja hoonausta, ni, no sen näkee sit...
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Pahalta näyttää.
    Olen mä täältä OD:lta muutaman kerran ostanut kampetta mitkä eivät ole olleet sitä mitä luvattiin.
    Yhteys myyjään,ja ovat olleet suoraselkäisiä ja kaupat purettu/kompensaatio.
    Ottaisin kyllä luurin käteen ja sanoisin että motti ei kyllä ole aivan sitä mitä luvattiin.
    Juu, en neuvo mutta näin varmaan itse toimisin.
     
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Myyjäheebo on ihan asiallisen oloinen tyyppi ja ennen kauppojen tekoa kyselin hänet tuntevilta millainen henkilö on kyseessä. Kehuja tuli.

    Nämä samat kuvat olen hänelle lähettänyt. Kone oli hänelle tullut kuulemma luotettavalta kaveriltaan ja moottoria oli säilytetty kuivassa hallissa.

    Ihan oma moka, kun en tarkistanut konetta itse.

    Tässä kun on palautunut autoharrastuksiin vuosien tauon jälkeen, niin on huomannut, että ihan yhtä suoraselkäistä porukkaa ei ole, kuin esim HD-tyypit tai aseharrastajat.

    Pitää vaan omaa luottorajaa koittaa laskea ;)

    -J-
     

Kerro tästä muillekin!