2015-2020 Suburban maahantuonti, verot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NUS-50, 4.9.2020.

  1. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    En äkkiseltään löytänyt mitään juttua, eipä kyseisiä autojakaan taida montaa kappaletta maassa olla.

    Kiinnostaisi kovasti kyseisen automallin tuonti jenkeistä, uuden korimallin myötä hinnat näissä tulleet kiitettävästi alas.
    Lähinnä mahdolliset verot kiinnostaa, onko mahdollista tuoda pakettiautona yms. jos jollain kokemuksia.

    Kevyt-ka olisi fiksuin juttu, mutta ei taida painot riittää ainakaan ilman muutostöitä. Esim 2019 malliselle google tarjoaa 2634kg omamassan ja 3401kg kokonaismassan.

    Muukin juttu kyseisistä autoista tervetullutta.
     
  2. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tämä kiinnostaisi pikkuisen itseänikin, toivottavasti tietomiehiä löytyy
     
  3. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Hiljaista on mutta nostellaan. Asiahan koskee periaatteessa mitä tahansa merkkiä/mallia, jonka painot ei tehtaan ilmoittamina riitä kevyt-ka luokkaan.

    Eräs maahantuontia ja myyntiä mm. harjoittava liike kertoi, että auton täytyy olla uusi jotta painojen nosto onnistuu.
    Onko asia todella näin, ihan siis merkistä/mallista nyt riippumatta?
     
  4. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Jos kattoo tullin tilastoja, 2012 Chryslerin tila-autosta verot 10000 ja 2018 Mustangista 41000, niin veikkaisin että Suburbani menee lähemmäs noita Mustangin veroja.
    Sehän on ihan arpajaiset kun vertailuautoja ei juuri ole.

    Vain tehdas voi muuttaa painoja, enkä ole kuullut että yksikään jenkkitehdas olisi sitä tehnyt.
    Noita painoja on saanut muutettua esim. Euro Transiitteihin.
     
  5. fishbone

    fishbone Gearhead

    Eräs maahantuontia ja myyntiä mm. harjoittava liike kertoi, että auton täytyy olla uusi jotta painojen nosto onnistuu.
    Onko asia todella näin, ihan siis merkistä/mallista nyt riippumatta?[/QUOTE]
    Ei sen ihan uusi tarvitse olla,kokemusta on.
     
  6. fishbone

    fishbone Gearhead

    Kuorma-autoksi kannattaa laittaa, verot on varmaan aika kovat.
     
  7. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Osaatko valaista tarkemmin, miten käytännössä menee prosessi, ja mitä rajoitteita?
    Laita vaikka yv, jos ei tänne viitsi laittaa.
     
  8. rade

    rade Gearhead

    Kiinnostaa myöskin tämä aihe, onko hauton veroista kellään tietoa tai tuosta painon muutoksesta kuorma-autoksi?
     

Kerro tästä muillekin!