Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BRC1, 7.1.2009.

  1. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Vermilion tykkää tästä.
  2. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Suuri maa, suuret toleranssit. Ameriikan foorumeilla puhutaan usein vakio LS1 kaasuläpästä 78 millisenä vaikka todellisuudessa 75mm. Ei se nii väliä kuha voimaa on
     
  3. Kiinalaiset on näköjään alkanut valmistaa LS-virinokkia:

    High Performance Cam Fit for Chevy GM LS V8 Engines Without AFM-Active Fuel Management E-1840-P

    Engine: LS-Series
    Camshaft Type: Hydraulic Roller for LS Sloppy Stage 2
    RPM Range: 2200 to 5400 RPM
    Intake Valve Lift: .585 inch
    Exhaust Valve Lift: .585 inch
    Year: 1997-Up
    Make: Fit for Chevy
    Advertised Intake Duration: 283°
    Advertised Exhaust Duration: 286°
    Intake Duration @ .050 inch: 228°
    Exhaust Duration @ .050 inch: 230°
    Lobe Separation: 112°
    Intake Centerline: 108°
    Cam Gear Attachment: 3-Bolt
    Usage: Performance
    Notes: Not for use with AFM/DOD
    CAM DESCRIPTION: Hydraulic Roller - Fair Idle, Good Mid-Range/Strong Top-End Power, Computer Modification Recommended. Compression: 10.5:1 Minimum Compression.
    Replacement part number:E-1840-P


    [​IMG]
    Samalla nimellä nokkaa myydään Elgin -merkillä. Onkohan jonkun tunnetumman valmistajan kopio?
     
  4. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

  5. Kappas..Ihan samat arvot paitsi tuo ilmoitettu kierroslukualue. Herää kysymys, että tuleekohan TrickFlown nokat jopa samasta tehtaasta..
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tonni sinne tai tänne, ei kait se niin tarkkaa ole kun saa halvalla. Lienee näppäilyvirhe tullut (miten se tulee kopioidessa kaiken?) :)
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mulle tulee talven aikana tämä blazerin ls1 koneeseen.

    Comp Cams54-455-11


    Cam Style:Hydraulic roller tappet
    Basic Operating RPM Range:1,300-6,500
    Intake Duration at 050 inch Lift:215
    Exhaust Duration at 050 inch Lift:223
    Duration at 050 inch Lift:215 int./223 exh.
    Advertised Intake Duration:265
    Advertised Exhaust Duration:273
    Advertised Duration:265 int./273 exh.
    Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.604 in.
    Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.610 in.
    Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.604 int./0.610 exh.
    Lobe Separation (degrees):112

    Noin 15 astetta enempi kuin vakiossa imu ja pako, nostoa n. 0.1" lisää.

    Lisäksi pitkät peltisarjat ja TBSS imusarja. Saapa nähä miten kakki lentää kun nuo saa paikalleen. Toivottavasti edes ääni paranee! :)
     
    Gary Grand ja Roc tykkäävät tästä.
  8. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Muistan aikanaan, kun kiinalainen piraattivalmistaja kopsasi Ciscon reitittimiä, oli alkuperäisistä manuskoista kopsattu myös kirjoitusvirheet...

    Mutta virimoottoreissa kannattaa miettiä kahteen kertaan missä kohdassa säästää. Vaikka esimerkiksi kiinanturbot toimivat ilmeisesti varsin hyvin - itsellänikin on sellaiset odottamassa hyllyssä asennusta, ei sähköosissa kannata suosia juuri muita kuin alkuperäisiä AC Delcon tai vastaavan tuotteita.

    Eli älkää käyttäkö LS-moottoreissa halpis-suuttimia, piraatti-ilmamassamittareita jne.
     
  9. Sitä sivuten tuli hyvä kuva vastaan:

    [​IMG]
     
  10. Jos Gary Grand tätä sattuu lukemaan, niin miten sinulla kävi sen Aliexpress-nokan kanssa, josta mainitsit Kellarin projektiketjussa?
     
  11. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    mää ostin K10 osia pläkfraidiina LQ9 siin
    summitin 8715 turbonokka 222/233 115+3, .600/.575
    LS7 nostajat LS2 ketari ja Trunnionkitin
    kaasarimallin imarilla mennään vielä tässävaiheessa kun ei rahat riitä kunnon ruiskuun, imariksi tuli melko korkee holley 300-255 jossa suutinkiskot valmiina, päivitellään kunnon ruiskuksi kun tulee ahdin/met eka mennään joko kaasarilla tai Fitekin ruiskulla joka jo on tossa 548 BBCssä jää jää siittä vapaaksi kun sekin pitäs päivittää parempaan
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Nokka tuli reilun kolmen vkon päästä tilauksesta ja ihan asialliselta näyttää.
    Kun joudan/saan rahaa kasaan tarpeeksi niin pääsee laittamaan koneenkin kasaan.

    Laitan kaikki laakerit, renkaat, ym. Kuluvat uusiksi, kun jälkiä paskasista öljyistä löytyi vähän joka puolelta.
     
  13. Kiitos. Nyt on yksi elämän suuria arvoituksia ratkennut..:)
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. Keme

    Keme Gearhead

    Roc tykkää tästä.
  15. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Samasta syystä joskus päädyin itsekkin alsa lohkoon. Minkälaiseen käyttöön Volvo tulossa?
     
  16. Keme

    Keme Gearhead

    Höntsädriftingiin ja jäälle. Tammikuussa toi varmaan on jo vetokunnossa, ni sit voi alkaa odottelee jäitä.
     
  17. TM:ssä on juttu Falcon F7:stä.

    [​IMG]
    Moottoria ei lähdetty kehittämään itse, vaan rakentajat kävivät hattu kourassa Chevroletilla, mistä saatiin Corvette Z06:n moottori. Seitsemänlitrainen V8 sijoitettiin ohjaamon taakse, missä se kehittää 456 kilowattia. Ne siirretään takapyörille kuusivaihteisen käsivalintaisen vaihteiston avulla
    [​IMG]
    Wikipedia osaa kertoa paremmin:

    In 2012, Falcon presented the production version of the Falcon F7 to the international automotive press. This was the company's inaugural vehicle.[7] The F7 is a mid engine rear-wheel-drive two seat sports car with a monocoque chassis built from aluminum, carbon fiber and Kevlar.[8][9] In its base configuration the car is powered by a naturally aspirated 427 cubic inch all aluminum dry-sump V8 (LS7-derived), delivering between 620 and 680 hp which enables the 2,750 lb. car to accelerate from a standstill to 60 mph in 3.3 - 3.6 seconds.

    The company later introduced an evolution model of the Falcon F7 that utilizes forced induction, i.e. a twin turbo system on its 427 cubic inch V8, bringing the output of the car to 1,100 hp to the wheels. This version will accelerate from 0-60 in 2.7 seconds.[10] The powertrain was developed in co-operation with Lingenfelter Performance Engineering.[11][12]
     
  18. Keme

    Keme Gearhead

    Oho, eipä ollu vetokunnossa tammikuussa ja jäätkin kerkes sulaa. No, kesäks kuitenkin vetokunnossa.
     
  19. Zoidberg427

    Zoidberg427 1st gear


    ~22.30 Darin näyttää miten ei kannata portata ls3/ls7 kansia ainakaan kadulle...
     
  20. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Kun tuhat hp ei riitä ja tehopainosuhde ei kiinnosta voi tehdä 2020 rautalohko 6.6 LT koneen.

    https://www.enginebuildermag.com/2021/03/eotw-2000-hp-416-cid-lt-engine/

    The build consists of a 416 cid iron block LT engine, capable of making 2,000 horsepower in a forced induction application. This is a combination becoming extremely popular for high output (1,500+ hp) engines in the latest model GM vehicles.

    The foundation for the build comes in the form of a GM 6.6L production iron block, typically found in 2020 and newer model year Silverado HD and Sierra HD trucks with the gasoline engine option. The GM 6.6 iron block shares many similar traits with the 6.2L aluminum version found in newer Camaros, Silverado 1500s, Cadillac CTS-Vs and Corvettes, making it a direct swap for the factory aluminum units.

    The iron block retains all the great characteristics from the aluminum 6.2, such as oil squirters paired with larger head fasteners than their LS counterparts, but also adding some updated features as well. The most important of these updated features in the iron block is the cylinder wall thickness. Believe it or not, the iron 6.6L block has the exact same cylinder wall thickness as an aftermarket GM LSX block. This allows builders to go all the way up to a 4.200˝ bore size in a naturally aspirated combination.
     

Kerro tästä muillekin!