Peltisarjojen saatavuus 4,3 pick up

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ponu84, 16.9.2019.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Toki helmiä on joukossa mutta kyllä nää kotimaan toimijat on yleisesti aika surkeen tasosia. Kyl joskus itekkin koitin tukea kotimaisia mutta ei enää pysty. Eikä kyse ole aina hinnasta vaan kaikesta muusta. Us partsin kanssa nyt suht hyvin sujunut se vähä mitä olen asioinut mutta esim. south west tradelta en ole vielä kertaakaan saanu oikeita osia vaikka speksit on olleet selvät (esim. vetoakseli, näin monta booria, tälläiset mitat, tälläisestä autosta, tällä pulttijaolla). Kaks kertaa yritin ja kolmatta en enää yritä.

    Mp puolella vaikuttaa vielä surkeemmalta, lupaillaan esim. puhelimessa kiristää pinnat ja vaihtaa katkenneet (ja teettää pinnoja jollei saa valmiina), hukataan puh. numero ja kun soittaa joskus 2vk päästä todetaan että en tee, tuu hakeen pois. Vaikka vuosmalli ja mp malli oli hyvin tiedossa työtä tilattaessa.

    Juttuja olisi enemmänkin tän maan laatufirmoista mutta säästetään nyt palstatilaa.
     
    xarper tykkää tästä.
  2. Rytari

    Rytari Gearhead

    [​IMG]
    Mulla on muutaman vuoden ollu paikallaan (89 c1500) jba:n keraamisesti pinnoitetut shorty rosterisarjat, ostin ne reilulla satasella+ rahdit ebaysta "käytettynä" tuli ihan tehtaan paketissa, jossain ne oli ollut kiinni mutta ei niillä ajettu kyllä ollut. Ne on kyllä olleet hyvät, ei vuoda, ei ole tarvinnut kiristää kertaakaan, ulkonäkö edelleen ihan kelvollinen vaikka kai ne ainakin 3 vuotta on ollut pellin alla ihan käyttöautossa.

    Laitoin ne ensin sovituksen vuoksi vakioputkiin, mihin ne sopi ihan bolt on ja tein sitten koko putken kotokylän verstaan värkeistä uusiksi, yhdysputki 2.25" y-haaralla 3" kattiin ja siitä 3" vaimentimelle, vaimentimelta 2,5" taka akselin ylitys ja "näön vuoksi" haaroitus takaisin kahdeksi putkeksi vetokoukun molemmin puolin.

    Persdynolla tohon mun koneeseen tuli 30-40 kaakkia, seokset meni alkuun niin laihalle että jouduin nostaan bensanpaineita ettei suuttimien aukiolo menny vallan staattiseksi kartan yläpäässä, mutta toki kaiken ruuvaamisen jälkeen vakiopakosarjoilla mun kone toimikin paljon huonommin ja laiskemmin kun vakiomoottori eli se 20% tehon lasku virityksen onnistuessa piti paikkaansa ja selvästi joku alkuperäisissä pakosarjoissa/putkistossa muuhun koneeseen nähden oli pielessä.
     
    Muokattu: 17.10.2019
    Roc tykkää tästä.
  3. Ponu84

    Ponu84 2nd gear

     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Bensapumppuako meinaat ?

    Molemmissa on ihan sama pumppu ja ruutta...jos tehokkaampaa pumppua kaipaat, niin laita sinne Edelbrock #3581 (Walbro 255), se on ihan bolt-on vakion tilalle.

    https://www.uspartsperformance.fi/edelbrock-3581-polttoainepumppu

    Tuossa kuvan koneessa näyttää olevan tehty kyllä jotain muutakin...ainakin Edlebrock Performer 4.3 kaasari imusarja tbi-sovitelaipalla ja mitä lie muuta tehty ?
    Se selittänee tuon tehon lisäyksen kun pakopuoli alkoi virtaamaan.
     
  5. Ponu84

    Ponu84 2nd gear

    Jotain vanhoja ketjuja lukenu joissa on ollu useemmassakin mainintaa että kun vaihtanu tollasen kutoskoneiseen kasikoneisen pumpun niin saatu paineita lisää ja alavääntöä liekkö Shellin baarin puheita
     
  6. Roc

    Roc Gearhead

    Loisto esimerkki Shellin baarin jutuista, nimittäin 4.3 tbi ja 5.7 tbi kun käyttävät samaa pumppua kuten jo mainittiinkin.
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Sama pumppu kaikissa 4.3 - 5.7 TBI (88 - 95) ja 7.4/454 TBI 90 - 93

    Vortec 4.3 - 5.7 koneissa sitten muuttuu 1996, mutta on edelleen keskenään sama ja 1994 7.4 TBI (high pressure) on ihan oma juttunsa.
     
  8. Ponu84

    Ponu84 2nd gear

    Joo samaa totesin kun vilkaisin us partsin sivuja että sama pumppu oli noissa 8 koneisissa ..Mutta pelkällä pumpun vaihdolla ei taida kummempia saavutuksia saada aikaan
     
  9. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Niin, siellä läppärungossa on regulaattori joka määrää paineen, ei pumppu....Paitsi sitten kun laittaa niin ison pumpun että regu ei pysty virtaamaan läpi tarpeeks..
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    harva ajelee wot asennossa eniten joten jos haluaa alhaalla väännön säilyvän ei kannata väsätä kylän suurimpia putkia.
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    TBI kone ei ole muutenkaan koskaan parhaimmillaan pitkään WOT asennossa...tuppaa keräämään bensaa plenumiin.
    Muuten koneen hengityksen parannus ei ole ollenkaan pahasta.

    Isompi läppärunko, imusarjan aukkojen porttaus läppikseen sopivaksi, peltisarjat ja virtaavampi putkisto piristää sitä kyllä kummasti kaikilla alueilla.

    Esim 5.7 kone 454 tbi/5.7 suuttimilla tai Holley TBI, Edelin sarjat ja putkisto toimii aika kivasti tehtaan ASDU lastulla.
    Joku nokka kun siihen olisi vielä kaveriksi...LT4 HC + Vortec kannet voisi olla kiva lisä...sitten kyllä myös samantein Sniper.
     

Kerro tästä muillekin!