TH400 menee kokoajan eteenpäin, myös pakilla ja vapaalla.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja matti R, 25.9.2020.

  1. matti R

    matti R 3rd gear

    Ja sitten takaisku, eli center support osan kierrereikä on murtunut niin ettei ruuvi enää pidä. Löytyisikö joltain ehjää tuollaista niin ei tarvii ameriikasta tilata? Vakio-osa käy.
    https://www.summitracing.com/parts/fti-f4077
     
    MadMike tykkää tästä.
  2. Cam69

    Cam69 2nd gear

    matti R tykkää tästä.
  3. matti R

    matti R 3rd gear

    Transpartsilla näkyy olevan. Kiitos.
    En vielä kysynyt kun viime yönä tuo vika tuli vastaan.
     
  4. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    tero79, Inlinee ja matti R tykkäävät tästä.
  5. matti R

    matti R 3rd gear

    Öljypumpun avasin ja tasopinnalla näkyy selvästi kulumisen jälkiä. Rattaat on tehneet pientä naarmuatusta siihen. Mistä tuon nyt tietää onko jo vaihtokunnossa? 149 eur olisi uusi pumppu Transpartsilla.
     
  6. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Jos kynnellä tunnet pykälää tai naarmua ni vaihtokunnossa. Pienet naarmut voi hioa pois suoran kappaleen avulla. Isommat pykälät voi pätevä Sorvari koneistaa pois. Noit pumppuja ei liiaksi ole maailmalla, joten pienen takia ei kannata hyljätä.
     
  7. matti R

    matti R 3rd gear

    Kyllä siinä naarmua tuntuu kynnellä. Videolla näyttää huonommalta kuin onkaan.
     
  8. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Onkos rattaiden pesä kunnossa? Jos on niin tuo kuvaamasi pykälät saa Sorvari koneistettua pois. Toki voi tulla kaikkineen halvemmaksi ostaa ehjä pumppu, kuin sorvauttaa, uusia rattaat ja mahdolliset helat.
     
  9. matti R

    matti R 3rd gear

    Pesä on hyvässä kunnossa. Katotaan jos saisi uuden pumpun.
     
  10. matti R

    matti R 3rd gear

    Siinä olikin center supportin ontto kiinnitysruuvi katkennut sisään, ja loppuosa kierrereiästä murtunut. Vaikea sanoa milloin tapahtunut mutta eihän siihen painetta juuri päässyt jos ajossa ollut tuossa kunnossa. Mielestäni en sitä irrotuksessa niin kolhinut että olisin tuon rikkonut.
    Melkoisen jumissa oli venttiilikoneiston venttiilit. Putsaus ja öljyn kanssa takaisin. Hienojakoista muhjua on melkein kaikissa osissa enemmän tai vähemmän.
     
  11. matti R

    matti R 3rd gear

    Öljytikun putki oli kolhittu ja tikku liikkui vaikeasti sisään-ulos. Tikku näytti alkuperäiseltä. Tarkemmin tutkiessa selvisi että tikku menee liian syvälle laatikkoon. Full-merkki on puoli tuumaa tiivistepinnan alapuolella, kun sen pitäisi olla tiivistepinnan tasolla tai 1/4 tuumaa yläpuolella. Tämähän tarkoittaa että kun tästä tikusta on öljytason tarkistanut kohdilleen niin oikeasti onkin ollut liian vähän.
     
  12. matti R

    matti R 3rd gear

    Laatikko kunnostettu, asennettu ja nyt toimii oikein. Oli mukava projekti kun ekaa kertaa automaattilootaa aukaisi. Forward clutch ja direct clutch oli palaneet jumiin, en osaa varmaksi sanoa mikä sen on aiheuttanut. Center supportin katkennut ruuvi ja liian alhaista tasoa näyttävä öljytikku ei ainakaan ole asiaa auttaneet. Kiitos kaikille hyvistä neuvoista!
     
    teippi-mikko, chevy 34, esmi ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!