Meijän perän B-body Plymouthit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MJF, 13.1.2008.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Oisko se 2-3 ryntäys etupannan säädöllä korjattavissa?
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Semmosta tässä lueskelin kans, se pitää kokeilla ensimmäisenä
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sitä pantaa kiristeltiin niin kauan, ettei kardaania pystynyt pyörittämään peruutussuuntaan ja sitten joku 2 kierrosta auki ja siihen kiinni. Suunnilleen, mut noi kannattaa lukea jostakin muualta. Muistaakseni nääs noin. Sillä elpyi hetkeksi mun laatikko sen jälkeen, kun oli vähän sutassut joutavaa punaisen öljyn levittyä jäähdytinlinjastosta pitkin ajorataa.
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    2 kierrosta mullakin on mielessä, pitää vielä tarkistaa. Ei nyt varmaksi muista edes kumman auton laatikko siellä nyt on. Belvederen orkkis jonka itse remppasin, vai Volaren laatikko mikä on rempattu 90-luvulla. No eipä noissa eroja taida olla, vakio 318 laatikkoja molemmat.
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei vielä tullut tuota pantaa katsottua, ei kuitenkaan viitsi lähteä tuonne kaatosadekurakkoon kokeileen. Eilen oli postilaatikossa Hei-mod osia, niin värkkäilin sitä nyt aamusta. Tilasin jakajan pohjaan valmiin kalikan täältä: http://www.designed2drive.com/ Eipähän tarvi askarrella ja hyvän näköinen eloksoitu alumiinikapulahan tuo on. Tuo siis ruuvataan jakajan pohjaan valmiisiin reikiin, ne tarvi vain kierteyttää ja mukana tuli 10-32 uppokantaruuvit. Eihän tuommoista kierretappia mistään löytynyt yhtäkkiä, väänsin siihen m5 kierteet ja hyvin tuntui tarttuvan siihenkin. M5 uppokantaruuveissa olisi ollut erikokoinen kanta ja olisi pitänyt porata uudet upotukset. Jakajan pohjasta piti vähän viilata valupurseita pois, tämäkin oli ohjeissa mainittu niin ei tullut yllätyksenä.
    Jakajan alkuperäistä liitintä en halunnut katkaista, pitää siihen vielä etsiä vastakappale. Liitokset tein eristämättömillä abikoilla pelkästään puristamalla ja kutistesukka/kumikuori päälle. Puola on Pertronicsin flamethrower ja etuvastus jäi nyt pois käytöstä. Vielä kun etsii orkkis etuvastuksen jonka navat yhdistää sisäpuolelta niin on sekin orkkisnäköinen ulkoisesti. Eipä tuo paljoa tuolta näy, ainakaan jos ei asiasta tähen kahtele :) Käyntiinlähtö ainakin parani, tallikylmänä lähti heti avainta näyttämällä.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    esmi ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    Meinas olla pieni ongelma kun lähdin koeajolle. Ei ole vetoja, rykii ja poksuu kaasarissa. Mitään muuta ei tullut tehtyä kuin sytkän vaihto o_O Kaasaria jo ihmettelin ja kirosin, löytyi alipainevuotoa läppäakselilta. Sitten kokeilin ajoituslampulla, kipinä katosi kun rykii. Vaihdoin tulpat toisesta moottorista jotka oli jo totutettu HEIlle, ei vaikutusta. Moottorin xx vuotta vanhassa maajohdossa oli 5ohmia vastusta, putsailin sitä, ei vaikutusta. HEIlle tuli täys jännite koko ajan, sama kuin akullakin. Sitten huomasin että puolanjohto om myös xx vuotta vanha. Tulpanjohdot on tullut vasta vaihdettua, mutta puolanjohto on jostain syystä jäänyt vanhaksi. Sen kun vaihtoi niin jopahan heräsi taas henkiin :eek: Onhan tuo varmasti jo oireillut kärkisytkänkin kanssa, mutta nyt kun sai parempaa kipinää niin kyykkäsi täysin.
    Laatikko korjaantui kickdownin säädöllä, etupanta oli ok, nyt vaihtaa nätisti :)
    Jarrutehostin tässä nyt mietityttää. Välillä on tullut ajettua lukkopihdit letkussa, kova on poljin mutta voimalla pysähtyy. Letkun kun aukaisee niin tehostus kyllä toimii, mutta poljin menee todella syvälle o_O Onkohan tuossa nyt joku säätöjuttu vielä pielessä?
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Onko jarrusysteemissä uusia osia? Vai semmoset, jotka on jo ollut kaikki keskenään ja toimineet? Mä vaihtelin Darttiin pääsylkkää pariinkin otteeseen ja se tappi, mikä tehostimen jälkeen tyrkkii pääsylinterin mäntää, oli aika kriittinen säädettävä. Laitoin silvisiin, että just ja just palasi mäntä takaisin ihan kotiasemaan ja kas, sehän sitten oli hyvä niin.

    Voimakkaasti kehittyvä kipuna keksi oikopolun, kun tulpanjohdossa oli liikaa katkoksia ja vastuksia.
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Pääsylinteri on uusi, kaikki muut on olleet jo aikaisemmin ajossa tässä autossa. No takasylinterit uusin, mutta se nyt ei tähän vaikuta.
     
  9. GBS

    GBS 2nd gear

    Onkos kellekkään jääny -69 Satelliten tuulilasin tiivistettä ja /tai listoja? Joku oli vetänyt huolella liimalla kaikki kii ja listat otti kipeetä ja tiiviste on entinen.
     
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    Uus tiiviste maksoi rokkiautosta reilun 130e. On mulla tämän vanha tiiviste jossain, jos välttämättä vanhan haluaa :) Listat on hukkajemmassa edelleen...
     
    GBS tykkää tästä.
  11. Bukero

    Bukero Gearhead

    olettekos te muut B-kuori kansalaiset huomanneet/aistineet että kotimaisessa tuulilasissa on ylänurkat hieman "loivahkosti" muotoiltu verrattuna originaaliin ja listoitus on hieman haasteellinen saada istumaan uriinsa...
    vai kuvittelenko taas vaanjotain.
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    On sen muutkin huomannut. Mulle tuli AMD tuulilasi.
     
    GBS ja Bukero tykkäävät tästä.
  13. GBS

    GBS 2nd gear

    Njaah. Sikskö tuo ei sit oikein istunu.
    Asiasta toiseen. Oon nyt parina talvena jo pohtinut vinyylin laittamista mutta en oo saanu aikaiseksi.
    Jos löytyy vinyylin listat sopivasti niin vois tehä kauppaa?
    Sama juttu niiden tippalistojen kanssa.
    Toki jos on jollain jääny asentamatta musta vinyyli niin miks ei sitäkin.
     
    Muokattu: 1.11.2020
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    Nyt tuli laitettua seisontaan, ei nyt enempää viitsi tuossa kuravellissä ajaa. Joka reissun jälkeen on pitänyt kurat huuhdella pois. Viitisensataa kilometriä tuli ajettua. Kaikki tuntuu pelaavan, ei ole mitään ongelmia ollut.
    Hyllytilaa on tullut mukavasti lisää kun yhden auton osat on nyt yhdessä läjässä, ajattelin vielä jatkaa :D Nyt kun Satellite sai kärjettömän jakajan, kärkijakaja joutikin takaisin 2-ovitolppaan. Pitää nyt vähän kasata siihenkin osia lisää paikalleen. Jakajan asennuksen jälkeen lähti käyntiin niinkuin eilen olis jätetty, eihän tuo kyllä kerennyt kuin vuoden seisoa.
    Etupää makasi pohjaanlyöntikumien varassa, sitä sai nostaa muutaman sentin. Ja pyöränkulmia kääntää vähän sinne päin ainakin. Etupuskuri meni kans paikalleen. Kojelautaa kasasin telineessä valmiimmaksi, tuhkakuppi puuttuu vielä, muuten osat olikin siihen. Katkasijapanelin ajattelin tekaista pellistä. Tuulilasi olis kyllä kiva tässäkin :D

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    12345678910, GBS, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. LPV

    LPV 3rd gear

    Järjettömästä sytkästä; onko sulla puolan syöttö virtalukon kautta? Se ei toimi niin, ei saa tarpeeks virtasta ja pohja kuumenee. Laita releen kautta suoraan akulta vahvempi piuha. Mulla takkus aikoinaan Ignitor tuosta syystä.
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Virtalukon kautta tulee. Samalain on Valiantissakin ollut jo usiamman vuoden ja on toiminut. Mutta pidetään silmällä.
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Sinne meni kojelauta paikalleen. Katkasijapaneli tuli mustaksi maalatusta muovilevystä. Onhan tässä katkasijoitakin kokonaista yksi kappale, virrat päälle Starttinappi oli kuin tehty virtalukon paikalle. Huomenna sitten Passattiremonttia (oksennushymiö)

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    12345678910, esmi, faffeli ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei ollutkaan Passatti aamulla kotona, taisin unohtaa sanoa että remonttia suunnitellut tekeväni siihen :rolleyes: Laitoin sitten takapuskurin paikalleen tähän. Sopiva koulupäivän mittainen projekti, pitihän sinne laittaa ensin 2mm peltiä alle mihin saa puskurin kiinni. Peruutusvalot jäi laittamatta, näköjään tarvii olla palkissa reiät kohdalla että polttimonpohjat mahtuu olemaan.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    esmi, Inlinee, GBS ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. GBS

    GBS 2nd gear

    Tästäpä tulikin mieleen et mist hommasit ne haitariputket lämppärille?
     
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    En vielä mistään :eek: Alkuperäiset oli aikoinaan ihan pepulia ja ne on erikokoiset päistään. Tässä oli ihan perus tarvikeliikkeen haitariputket, saa nähä laitanko taas.

    Eilisestä: Vatun Eberi. Naapuri oli kyllä huomioinu että kiersin Belveredellä pihaa :D
     

Kerro tästä muillekin!