GS - GranSport Buickit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Aulis Hämeenkorpi, 5.11.2020.

  1. Nyt kun täällä "overdrive suomi24" -palstalla on välillä aika paljon ei niin harrasteautoihin liittyvää juttua niin ajattelinpa avata yhden merkki- ja mallikeskustelu topikin.

    Maailmalla on suosittuja eri merkkisten ja mallisten autojen merkkikerhot. Olisiko Suomessa kiinnostusta GS Buick kerhoon?

    Nyt kun itsekin tuli ostettua GS, ja tuttavapiirissä on 80luvulta asti ollut GS Buickeja, olisi ehkä järkevää saada nämä GranSportit jotenkin samaan ja arvostusta nousemaan myös täällä peräpohjolassa.

    Ei mitään maata mullistavaa, mutta sivu missä olisi eri vuosimallien GS buickit ryhmiteltynä, historiatietoa, fakta dataa jne jne.

    - Kotisivu
    - Tarra aivan kuten jenkki ym GS clubeilla on
    - Kotisivulle tietoa GS:tä ja Suomen GS Buickeista
    - ehkä jossain näyttelyssä GS osasto parilla autolla tms.

    Minulla on suhteita Tarrahommiin, webhotelli ja sivu järjestyy ja sitä voin päivitellä ajan kuluksi iltaisin....


    Jos GS omistajia kiinnostaa, sähköpostia voi panna tms.
    auliz@kotinet.com

    Aulis
     
    Mika.V ja GM -65 tykkäävät tästä.
  2. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen montako mahdollista jäsentä tällä kerholla on? Eli kuinka monta gs buickin omistajaa suomenniemellä ylipäätään on?

    Vai lasketaanko kaltaiseni riviera gs omistaja sekaan?
     
    puusilmä tykkää tästä.
  3. Jaa-a, minä en tiedä kun mitään kerhoa ei ole olemassa vaan kyselen sen perään että pitäisikö semmonen GS owners kerho perustaa.

    Tarviiko ollakaan 50kpl? Minusta ei, koska näitä GS Buickeja nyt ei ihan ole yhtä paljon kuin sevy kakkosia tai eeee podeja.

    Kaikki käy oli sitten vähän vai paljon
     
  4. Ei kukaan tunnusta että GS kerhoa olisi olemassa. Vanhantyylisten merkkikerhojen kulta-aika oli 80luvun lopussa ja 90luvulla. Oli big chevy weekendiä ja paljon kaikkia merkki tapahtumia. Edelleen esim. tre, oulu ym.s näyttelyissä hienoa kun eri kerhot pistäneet 1-2auton kerho-osaston pystyyn könöttää ne ihmiset siinä osastolla tai ei. Forssan pick nickissä nekee paljon merkkikerhojen rivejä,.... Pääasia on asioiden esiintuominen ja aina joku voi nähdä ja kokea tapahtumissa jotain uutta mistä ei tiennyt mitään.

    Pari on ollut yhteydessä ja kun minä en ole tuolla sosiaalisessa mediassa niin en tiedä miten sieltä ihmisä saisi tietoiseksi asiasta. Jos tämmöstä tehtäisiin, ja alussa ihan rauhallisesti. Minun ideani (huom vain minun idea) olisi se että pieni jäsenmaksu tai "tarramaksu", aluksi tehdään yksinkertainen kotisivu joko minun jo maksamaan domain/webhotelli taakse (ei tulisi kuluja), tarroja voisi teettää 2-kokoa pieniä ikkunatarroja, mutta toki pitäisi joku yksinkertainen GS Buick logo tehdä ja kun olisi edes 2-3 ehdotusta, niin niistä voitaisiin valita. Minä voin teettää tarrat kaverin mainostoimistossa ja tulen jokatapauksessa teettämään itselleni muovilevyille GS mainoksia (A3 tms.) ja niitä voi käyttää sitten jos saataisiin esim. 1-2autoa johonkin seuraavista tai muista näyttelyistä (Hki, Tre, Oulu).

    Kaikki GranSportit , tietenkin oli Riviera GS tai muu GS. Niin ja onhan meillä ainakin yksi GSX (Matti, Ylivieska) myöskin.

    Aulis
    auliz@kotinet.com

    Tässä on flunssa päällä, joten pitäsköhän meidän pojan kanssa piirrellä näin isäinpäivän ratoksi jotain GS tarraluonnoksia.
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Meinaatteko GS tyypit, että Suomessa on niin paljon GS/GSX Buickeja että varsinaista kansanvaellusta syntyisi nettiin, puhumattakaan kokoontumisiin.
    Hieno auto, tykkään kovasti. Eikös kannattaisi otaa mukaan SS Chevelle, 442 ja GTO- harrastajat?
    Samaa kamaa periaatteessa mielestäni?
     
    Muokattu: 8.11.2020
  6. väsynyt

    väsynyt Gearhead

  7. no niin. Miten olisi ladat, valiantit, sevy kakkoset samaan? Kaikkihan ne on samaa rautaa.
    Ei tässä nyt kukaan mitään kokontumisajoja ole järjestämässäkään. GS Buickeja on ihan varmasti 20-30kpl Suomessa.

    Mutta jos kaikki on samaa kamaa, niin toki voi antaa olla. Minä vain pysyisin järjestelmään jotain juttuja tässä sivussa, kun tuota aikaa on ja jotain suhteitakin sattuu olemaan. Kunhan tuli mieleen, mutta nyt selvisi että chevellesivustoa ja tarroja pitääkin alkaa tekemään. voi voi, tätä se on Suomessa aina,.... Onneksi minun ei ole pakko tehdä mitään, vaan pärjään ihan hyvin ilman GS kerhoa tai kotisivua jne.

    T. GS tyyppi

    WBBC : kannnattaisi lukea ihan ensimmäinen viestini. Ehkä idea aukeaa, jos on auetakseen.
    Ja eikö se ole hienoa että on semmosia juttuja näissä jenkkiautopiireissäkin, jollaisia ei ole ihan joka kylällä? Määrä ei koskaan ole ratkaisevaa kuin pankkitilillä.
     
    Muokattu: 8.11.2020
    WBBC tykkää tästä.
  8. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tarviiko välttämättä olla oma yhdistys rahureineen, kirjanpitoineen, yhtiökokouksineen? Mites olis joku kevyempi juttu? Jos ketju oodeella ei tuo tarpeeksi yhteenkuuluvuuden tunnetta, niin mites olis sitten vaikka joku GM Cruiserssien alajaos?

    Niijoo, Aulis... Lähesty aihetta siellä missä GS-tyypit vaeltaa, eli laita tonne vanhaan topikkiin juttua tästä ideasta. Kaikki ei välttämättä bongaa uusia aiheita, mutta seuratuista tulee muikkari.

    Ajatusta jatkaen omiin harrastuksiin... Pitäisiköhän teettää "Missä kaikki jenkkifarmarit" -takalasitarroja?
     
  9. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  10. Holley

    Holley Gearhead

    Haaveillut, että joku päivä joskus olisi kiva omistaa 65 Gran Sport. Mutta sitä nyt odotellessa. Tulihan tuossa vuonna 2015 yksi Buick Meeting järjestettyä ja sinne nyt jonkun verran väkeäkin silloin tuli. Mutta en edes ajatellut, että se mikään jokavuotinen systeemi on ja että se nyt isosti ja pitkäaikaisesti olisi muodostunut perinteeksi. Buickeja on kyllä sinänsä, mutta aktiivisuus nykyään on aika kiven alla yhdistyksissä ja kerhoissa.
     
  11. Eikai kukaan mitään vanhantyylin kerhoja halua ja meeting hommat on 80-90lukua.
    Kuhan tuli mieleen että GS Buickit olisi hyvä saada yhdelle kotisivulle, Suomi GS tarrat olisin voinut teettää ja ehkä jotain näyttelyissä käyntiä kun niissä tulee oltua muutenkin käymässä, hot rodien kanssa tms. KUKAAN EI OLE PERUSTAMASSA PERINTEISTÄ MERKKIKERHOA, tai jos joku haluaa tehdä sen, siitä vain. Minua ei ainakaan kiinnosta kinkeripiirit. Siksi aloitin tämän ketjun että 1) ne jotka omistaa GS buickin voi panna sähköpostia tai 2) jokainen joka tuntee jonkun GS omistajan ja voi vinkata asiasta hänelle ja ne jotka on sos.mediassa vinkkaa siellä tietää mitä siellä on tai löytyy,...

    Mitään alajaostoja tai GM cruiserseja tarvita tai muitakaan virallisia juttuja ei tarvi. Nuo tarrat ja kotisivu juuri mitään maksa, kyllä minä ne omistani maksan. Pitänee tehdä tarra ja jakaa niitä GS omistajille. Jospa se sana kiirisi ja porukka ottaa yhteyttä. Kaikki alkaa aina vetämään tämmöisiä juttuja johonkin perinteiseen kerhohommaan päin. Sanon suoraan perinteinen kerhohomma on niin venäjää että siihen ei moni halua lähteä ja semmosta en minä ainakaan tue. Kyse on siitä että saadaan yhden mallin vehkeiden kuvia, määriä samalle sivulle ja kaikille jotka omistaa ko auton tarra ikkunaan. Mahdollinen yhteystietoluettelo jokaisen GS:n omistajan käyttöön, niistä voi olla hyötyä kun metsästää jotain osaa tai tarvii neuvoa....
     
  12. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Miksi tuo tarra-juttu on niin erinomaisen tärkeä tässä?
     
  13. No ei se ole vitun tärkeä. Antaa olla koko homman. Onnea ja menestystä kaikille kerhoille, vi vittu voi ymmärtää tätä tarttumista ja ulkopuolisten kitisemistä tai valittamista joka vitun nippeliin.

    Asia on loppuun käsitelty, ei tule mitään, en teetä mitään.

    Onko exchevelle nyt hyvä?
    Onko hyvä jos ei ole tarroja ikkunassa kuten on ulkomailla jos menet ko kerhon autoja katsomaan?
    Olin eilen päättänyt että yksikin ulkopuolinen ihmettelijä ja natisija, niin homma on siinä.
    Onneksi olkoon exchevelle, haluatko T-paidan lahjaksi?

    Aulis

    Nyt takaisin talliin rakentamaan paskaa, paskaa ja liimaamaan tarroja.
     
    impala67 tykkää tästä.
  14. Tässä on teille logotarra kerhosta, jota ei ole olemassa (ainakaan vielä):

    [​IMG]
     
  15. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Onhan se tärkeää, että yhteenkuuluvuutta heimoveljiin/siskoihin saa näytettyä vähän ulospäinkin. Ehdotuksia tarran tekstiksi (mulla siis ei ole GS-buickia, eikä tuo etuvetokaan pääse nyt armadaan):

    Suomen Suur-Urheilu Kerho Y. R. (Yritetty rekisteröidä)

    The jolly good gentlemen in their Grand Sports (not a club)

    Näin laajemmin ajatellen, vois olla huikeaa, jos OD:n fanituotteina sais eri ketjujen nimiä takalasitarroina, mulle menis "Missä kaikki jenkkifarmarit", mutta muitakin huikeita vois olla... Etusivulta lainattuja:
    Gallup: millä ajat talvella?
    Nettiautosta bongattua
    Vetopainoja ei otteessa
    Vihreätä vittuilua?
    Sähköautouskovaisuus
    Suomalaiset Latolöydöt/Metsäautot/Tallien aarteet...

    Tai sitten oma suosikkini nyt jo suljetulta yleisestä keskustelusta

    Mitä olet aina halunnut kysyä part 2
     

Kerro tästä muillekin!