Vintage Drag Racing

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Aulis Hämeenkorpi, 29.10.2020.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    No toi mun menee sellanen 170 puolväliin parhaimmillaan. 340 tasapäämännillä ja rautakansilla + manuaali.

    Mitä Antin Angliaan tulee, niin jos maalaus ja vanteet kelpaa, "modernit grafiikat ja vanteet kielletty" niin mun mielestä ilman muuta kelpaa, vanha SA-auto.

    Mut edelleen, ennen itkua ja valitusta, odotellaan niit sääntöjä. Alotetaan vasta sitten, jooko? Kosk on ne säännöt ihan mitkä vaan, tai vaikkei niitä lainkaan olisi, se siitä on seurauksena. Tää on FVDA yhdistyksen projekti ja näkemys aiheesta.
     
    chevy 2 tykkää tästä.
  2. Duster440

    Duster440 Gearhead

    Tästä ei tuu mitään.....
    Itketään ensin, sit luetaan säännöt, itketään vielä lisää ja haukutaan se joka vahingos kehui jotain.

    Lopuks sit ihmetellään kun ei tapahdu mitään ikinä missään...
     
    Bluestone tykkää tästä.
  3. sleepercooler, japetalk ja MRKM tykkäävät tästä.
  4. Minkälaiset säännöt tämä puulaaki sai aikaan? Toivottavasti tuloo jonnekin sivuille ihan julkiseksi asti.

    Oma 1958-59 Nitro on vielä Coloradossa Denverin kulmilla. Alan ei halua vielä olla kontaktissa ulkomaailmaan vaan pysyttelevät emännän kanssa visusti kotona ja joku ruokafirma tuo netin kautta tilatut ruoat portaille. Pitäs ostaa joku pick up jonka lavalle sitten kasaa kaikki kamat ja traileri + dragmaster (early dragster, lyhyt) sitten perään. Dragmaster + 5 konetta, pari cragar ahdinta, hilborn toiletti ruiskut, mäntäsarjoja, nitrolle muutettuja kaasareita (vapari), muutama harman collins magneto, 2 koneista umpijöötejä, pari paria alukansista ostettu aikoinaan weiandilta tai offyltä ilman vesitiloja eli puhdasta 60v vanhaa nitro flathead kampetta. Howard Johnsson tehnyt billet alakertatukilevy/maincap jutunkin ja uudet aluveivit, joita ei ole vielä koskaan asennettu paikoilleen. Kisanokkia, jotka vaatii lohkoon ohjaritapin ja säädettävät mekaaniset ohjarit koneistettu alapäästä pyörehtäväksi. Rullanokkien esiasteita... Tarkoitus olisi panna ihan nitrolle tai minkälaista seosta salakari ja muut osaavammat suosittelee. Kisaa ei ajeta, mutta onhan se hienoa jos on vähän putkien päässä liekkiä ja paukkuu.....

    Mukana tulee 209cid destroukattu suola-aavikko kone, jolla ajoivat uuden ennätyksen bonnevillessä. Luokka max 210cid oli tarkoitettu 4sylinterisille, siksi tuo tilavuusraja. Äijät lyhensi iskua, kävivät ajamassa ennätykset uusiksi....

    Räksterin ekat omistajat Ponch Beal & Mark Hopkins. Suola-aavikkokisaamisessa oli niin paljon protesteja mm. tuota 209cid konetta kohtaan että päättivät siirtyä drag racingiin. Kärry sama jolla kuljettivat streamliner/lakester suola-aavikkovehjettä.

    AH
     
    Muokattu: 26.11.2020
    JYR ja faffeli tykkäävät tästä.
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En oo nähny vielä julkaistuja sääntöjä. Ne on käsittääkseni kyllä valmiit. Tiedä sit pidätteleeks joku virallinen protokolla lajijärjestön osalta vielä jotain? Sen verran kuitenkin et nitro ei taida olla sallittujen polttoaineiden listalla. Ja se on mun käsittääkseni lajijärjestön vaatimus.
     
  6. gremlin

    gremlin Gearhead

    Oliskohan niin että ensin yhdistyksen rekisteröinnit ja muut viralliset setit kuntoon ja sitten alkaa varsinainen toiminta kokouksien ja sääntöjen julkistusten muodossa?
     

Kerro tästä muillekin!