Bbc 502 marine motti.(Peanut port kansien porttaus)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja janihei, 18.1.2019.

  1. janihei

    janihei Gearhead

    Toi mun postaama on overlap taulukko, Lsa taulukko on eri. Se Lsa taulukko antaa tosiaan kapeita nokkakulmia. Kirjassa painotetaan että mitä parempi pienten nostojen virtaus sitä leveämpi Lsa. Kirjan 454 cid esimerkki moottorissa jossa kirjan mukaan peanut kannet, käytettiin 219/219, 268/268 106lsa hyd laahuria. Porttaamattomilla kansilla 480hv ja portatuilla 525hv.
     
  2. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    On,silloin kun erotellaan jyvät akanoista.
    Onko pakko?Ei tietenkään ole,mutta erona on se että samoilla osilla saa enemmänkin kuin sillä että lätkii niitä sokeana kiinni sen kummenpaa ajattelematta mitenkä mikäkin toimii toisrensa kanssa.
    Siinä voipi käydä niin, ja on käynytkin, että joku menee miedoimmilla osilla lujempaa kuin sä.
    Siinä on hymy herkässä mutta ei sulla.

    En sano että olet huono tekemään,toi oli semmoinen "yleismaailman" juttu esimerkkinä.

    Mulla tämä varmaan sitten joku sairaus kun yritän saada enemmän siitä paketista kuin vaan perus läjäämällä.

    Tai saada miedoillakin osilla lukua mihin moni rankempikin taistelee.
     
    TimoT ja janihei tykkäävät tästä.
  3. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Mun arvio:Jaksaa.
    Eikö boattikin tarvi ala-ja keskiarvo vääntöä että pääsee plaaniin paremmin?
    Jos näin on niin silloin luulisi menevän 5k rikki,jopa vedessä
     
  4. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Niin eikö tärkeintä olekin että se penkki ja sen arvot on sulle tekijänä verrokkina sun tekemiin kansiin?
    Eli kun teet jokkis/rallikoneeseen kannen niin saat verrattua sen tuloksia muihin vastaaviin mitä oot tehnyt?
     
  5. janihei

    janihei Gearhead

    Tässä big block chevy kirjan Lsa taulukko, ohjeet laskentaan kuvatekstissä.
    [​IMG]
     
  6. Joo, kyllä mä sen tiesin, että LSA ja overlap on eri asia, vaikkakin vaikuttaa toisiinsa.

    Tuo sun postaama käppyrä on linjassa ton sun kertoman kanssa, eli jos otetaan esimerkkinä 454 ja 2,065 imuvenat, niin tuon taulukon mukaan se on aika tarkkaan se 106 astetta.

    Jos se taas verrataan siihen kaavan noin 105 asteeseen, niin ei sekään kaukana.

    Sen sijaan se Pistonheadsin ekan sivun kaava ja kuvaaja antaa aika höpöjä arvoja.
     
  7. janihei

    janihei Gearhead

    Hitaasti etenee, mutta kellari on öljypohjan asennusta vaille valmis. Scraperin liimailin/puristin kiinni erikseen, öljypumpun sihdin ja öljypohjan väliin jäi 9mm välys. Öljypumppuun jätin vakio 52psi jousen 0.8mm shim millä, shimmattuna pitäisi vastata 60psi jousta. Olisi ollut myös 70psi jousi mutta ajattelin että tuo 60psi varmaankin riittää kun kierrokset ovat matalat.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    TimoT, -Skeletor- ja max tykkäävät tästä.
  8. janihei

    janihei Gearhead

    En pystynyt pidättelemään itseäni ja Vinku kaivettiin jälleen kerran esiin . Imukanavien ahtain kohta joka sijaitsee ennen short turnia on nyt suurennettu kokoon 2.417sq" (5190rpm). Seuraava ongelma oli se että imusarjan kanava on korkea ja kapea, kun taas kannen kanava on matala mutta leveä, tästä syystä imusarjan ja kannen liitos kohtaan muodostui kanava kokonaisuuden ahtain kohta 2.2sq" (4724rpm), tämäkin on nyt korjattu kokoon 2.417sq".
     
  9. janihei

    janihei Gearhead

    Tässä tulokset muutosten jälkeen. Pientä parannusta tuli nopeuden suhteen mutta ei mitään merkittävää, ennen muutoksia virtausnopeus oli liian suuri jo 0.450" nostolla, muutosten jälkeen +-0.500" nostolla. Edellinen pullonkaula tuli kuntoon ja nopeus siinä rauhoittui mutta nyt ahdistaa ns bowl alueelta. Tää tais olla nyt tässä, vai onko
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. janihei

    janihei Gearhead

    Tarttis löytää tällainen q-jetin läppä-akseli ja suuttimia 72-80, TOISIO NEULOJA.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. janihei

    janihei Gearhead

    Kivinummi teki custom tönärit imunokille, sweep 1-1.2mm. Pako ei osunutkaan niin hyvin kun en raaskinut teettää tönäreitä koska normi 8.6" oli mielestäni riittävän lähellä.

    Good port
    [​IMG]

    Bad port
    [​IMG]

    Pako
    [​IMG]

    Siinä ne nyt on kannet pultattuna kiinni ;) aika pienet on kanavat.
    [​IMG]

    Hommasin vielä tällasen pellin imusarjan alle, jos vaikka pysyisi imari viileenpänä.
    [​IMG]
     
  12. janihei

    janihei Gearhead

    Imusarja tuli maalattua ja spacereita vähän soviteltua.

    [​IMG]

    Oli pakko kopioda edelin rpm imarista toi plenumin kolo, nyt vois vaikka vetää dynossa ensin ilman mitään palikoita.
    [​IMG]

    1" spacer.

    [​IMG]
     
    max tykkää tästä.
  13. janihei

    janihei Gearhead

    Sunnuntai päivän unelmia, chevrolet benz w110.
    [​IMG]

    Mitä peltisarjoja tähä kuuluis sovittaa, tuskin sopii mitkään suoraa.

    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Öljypohjan joutuu tekee ihan oman Raumalaisen version.
     
    SS-454 tykkää tästä.
  14. Kerropas tosta Mersusta enemmän..(Voisi olla jopa projektikertomuksen paikka;))

    Sopisko sinne jotkut tän tyyliset sarjat:

    [​IMG]
     
    janihei tykkää tästä.
  15. janihei

    janihei Gearhead

    Tää on malliltaan w110 vm1967 230 6syl, manuaali. Olis tarkoitus rakentaa tähän mieto sbc, max 190hv ja mb 722.6/nag1 loota persiiseen. Taka-akseli menee varmaankin myös vaihtoon koska on välityksellään 4.11 ja ilma lukkoa. Ulkoasu pidetään täysin alkuperäisenä vanteita ja alustan korkeutta lukuunottamatta. Laitan tästä kyllä topiikin pystöön kun sen aika koittaa.
     
  16. Okei. Kiitos. Jännityksellä odottelen lisätarinaa.

    Jäin miettii, että olisko tämmöiset vielä paremmat:

    EXHAUST HEADER FOR 88-99 CHEVY/GMC C/K STAINLESS STEEL PAIR SHORTY EXHAUST MANIFOLD HEADER

    [​IMG]
     
    janihei tykkää tästä.
  17. max

    max Double Gearhead

    Jani,mul olis 2-gen Camaro BBC peltisarjat jouten.
    Elämää nähneet mutta eivät ihan basat.Kuvien perusteella voisivat sopia.50e.

    Edit.Sorry,nyt olikin sbc menossa Mersuun.
     
  18. janihei

    janihei Gearhead

    Pirkala juu, mitkä peltisarjat tossa mun isolohkossa mahtais toimia parhaiten, täytyy se ny vetää kunnon sarjoilla dynossa kun kerran autofoorumilla ollaan. Varmaan Sämpyltä jotain löytyy hyllystä?
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Sämpyltä löytyy monenkokosia sarjoja,ja sähkönen vesipumppukin siltä löytyy omasta takaa.
    Kun menet sinne,niin voin tulla hanttimieheksi mukaan(tuppaudun) jos tarvetta.

    Edit.sillä on myös erilaisia kaasareita,jos oma ei jostain syystä toimi,kuten mulle kävi.
     
    Muokattu: 28.3.2021
  20. janihei

    janihei Gearhead

    Nim Skigu lupas lähtee apuriksi joka on myös luunkova peanut port soturi, vaikka rakentaa nyt jotain ihmeen moparia vai mikä se nyt oli ;) mut saa tota mun konetta tulla sinne naureskelemaan kun aika on.
     
    max tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!