Euro/autojen varaosat nettikauppa topikki kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jariha, 2.3.2019.

  1. ari2004

    ari2004 Gearhead

  2. f34

    f34 Double Gearhead

  3. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Eipä kai koskaan ole tullut alta viikon, mutta alle kahden viikon kuitenkin. Kannattaa katsoa "tuote on varastossa" -päivämäärää. Jos on erikoispitkä toimitusaika, niin on tosipitkä sitten. Kerran venttailin kapuloita useamman viikon. On nuo päivämäärät aika optimistisia.
     
  4. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Onko kellään ideoita miten sain Saksasta (tai yleensä EU:sta) tilattua tavaraa autoihin samalla tyylillä kuin ebay:stä? Siis ebayssa tuntuu olevan kaikki myyjät joko brittejä tai Usa:sta. Kait saksassakin joku harrastelee jotain?
     
  5. https://www.ebay.de

    Sieltä löytyy. Samoin on muitakin eurooppalaisia Ebayta. Niissä ilmoitukset on sen maan kielellä yleensä, joten tarttee olla oikeat hakusanat.
     
  6. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Neljä päivää tilauksesta ollut paras tähän mennessä. Normaalisti viikko tilauksesta ja postnord kyselee milloin sopii toimittaa kotiovelle.
     
  7. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Jeps eli en löydä mitään .... -_-
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Oman kokemuksen mukaan Saksan Ebay:ssa toimii yhtä hyvin englanninkieliset haut, sama koskee pääsääntöisesti muitakin maita...lisäksi aina kannattaa hakea osanumerolla, auton merkillä/ mallilla jne, ne ovat universaaleja kaikkialla.

    Vinkki jos tuntuu hankalalta asioida vaikka saksan ebay:ssa :
    Kun löydät etsimäsi, kirjaudu sisään tunnuksillasi (ne ovat samat joka ebay:ssa)...klikkaa kohde Watch-seurantalistalle, (silmän kuva) ja sen jälkeen se näkyy myös ebay.com kun olet kirjautuneena sisään siellä.
    Kaupat voi tehdä myös sieltä käsin, kuten myös seurannan ja palautteen antamisen voi hoitaa yhdestä ebay:sta käsin. :odwink:
    Ps. Anna palaute aina silti mielellään sen maan kielellä josta ostit tai englanniksi.
     
    dart -66 tykkää tästä.
  9. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Eri sukupolven malliin käsijarruvaijeri, sitä tyrkyttivät rekisteri/runkonumeron perusteella. Kuvien perusteella ei pysty sanomaan mitään, kun ei niissä heidän tapauksessaan mittoja ollut. Spareto osasi samalla tavalla laittaa oikean osan. Jarrupaloissa on enemmän vaihtoehtoja, ja niissä pitääkin katsoa malli etukäteen.
     
  10. virta

    virta Gearhead

    Katselin juuri tuossa laskua ja noin 50e osien hinnan päälle tullut 13e VAT ja Deliveredy 10.95e,lisäturvia en ottanut.
    Eli jos loppuvaiheessa ei hinnat täsmää,, tuntuu kalliilta kannattaa tilata muualta.

     
  11. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Onpahan metka juttu, kun Autodocin sivut on suomenkieliset, eli siellä puhutaan ALV:sta ja rahdista/kuljetuksesta. Autodoc.uk sivullakin subtotal incl. 20% VAT. Tilasitko osat todellakin www.autodoc.fi sivulta?
     
  12. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Jännittää vähän, että tuleeko virosta osat tai työkalu niinko oon tilannu, vaiko pitääkö lähtee poikainkaa etelään kyseleen.
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ak24 ja nyttemmin myös aeromotors oon tilaillu. Ongelmia ei ole ollu. Sparetosta tilailin jonkun kerran tossa aiemmin vaan sitten enää en kun tuli ongelmia. Sain kyllä osan hinnan ja lähetyskulutkin takaisin ettei siinä mitään. Nauratti vaan kun tein pyydetyn palautuksen ja kuriiri haki pakulla 9 euron osan takaisin viroon. Yleensä ne sanoo muissa firmoissa että pidä ne väärät tai heitä pois. Oli semmoinen 1,5 viikon vääntö ennen kuin uskoivat että osa ei käy eikä heillä ole oikeaa. Tai olis ollu mutta väittivät ettei se käy. Enkä väittele huvikseni eikä autoa ole muutettu ja entinen rikkinäinen osa on siihen tehtaalla asennettu paikoilleen. Hitsailin putken pätkistä sen ”vesioksan” siihen siksi aikaa väliaikaisesti kun saan oikean varaosan. Meinasin jättää sen mutta vaimo sanoi että kyllä siihen pitää tehtaan tekemä osa asentaa eikä sinun tekemää. Jos minun olisi ollut paikoillaan alunalkaen ei se muovinen alkuperäinen olisi 250km päässä kotoa katkennutkaan, luulen ma.
     
  14. virta

    virta Gearhead

    Ebay.de
    Sieltä on paljon tilannut uutta osaa, käytetyt osat ebay. Uk. Siellä esim. käytetyt startit/laturit joku 15e.

     
  15. f34

    f34 Double Gearhead

    Kyllähän noista nettikaupoista tilatessa pitää itse varmistaa, mitä ostoskoriin klikkaa.
    Katsokaa se oem varaosanumero ja tutkikaa vaikka googlella käykö se sun autoon.
     
  16. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    www.ppmarket.fi , on liki kilpailukykyiset hinnat ja jää raha kotimaan kiertoon.
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Aeromotorsia olen itse suosinut viime aikoina. Osat on tulleet parhaillaan kahdessa arkipäivässä matkahuoltoon, kaikki alle viikossa joka tapauksessa. Ja ovat olleet sitä mitä on tilattukin. Autodocilla oli syksyllä Audin iskarit alennuksessa niin tilasin sieltä, aikaa meni noin viikko ennen kuin ilmottivat paketin edes lähteneen o_O
     
  18. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ei takaa vielä mitään, itse tilasin OE-numeron (merkkiliikkeestä varmistettu) mukaan takaäänenvaimentimen Aeromotorsilta eikä ollut sopiva. Liian ohutta putkea eivätkä myöntäneet virhettään... Luettelossaan samalta valmistajalta kaksi eri numeroista osaa eikä kuvissa näkynyt putken paksuudesta mitään.
     
  19. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Kyllähän paikallisessa varaosaliikkeessä on se hyvä puoli, että vaikkei jo tiskillä osaa hakiessa näkisi, että nyt tuli huti, niin kyllä ne takaisin ottaa väärän osan. Siksi yleensä ensisijaisesti sieltä ostankin, nyt vain sattui tarvitsemaan sellaista osaa, jota suomalaiset varaosatukkurit ei myy.
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!