Venäläiset renkaat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Karpov, 25.10.2016.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se näissä tuntuu olevan kun itse venäjällä ne on just vähän halvempia kun kiinankumit mutta suomeen tuotuna jos voittoakin pitäisi saada, hinta varmaan nousee sille tasolle että moni valitsee toisin.
     
  2. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Laitoin maanantai-iltana Opel Omegaan alle uudet Cordiant-kitkat. Edelliset talvirenkaat olivat Hankookin nastat vuodelta 2009, nastoja enää muutama jäljellä ja pidosta jäljellä vain muisto.

    Ero on kuin yöllä ja päivällä. Cordiantit ovat käytännössä täysin äänettömät. Pito on sellainen, että 15cm lumessa tai sohjoontuneessa sotkussa kulkee melkein kuin kuivalla tiellä. Vanha takaveto ilman mitään ajontukemisjärjestelmiä, eikä todellakaan mitään etenemis- tai ohjautumisongelmia edes lumimyräkän jälkeisillä auraamattomilla teillä. Nyt auratuilla teillä ja pikkupakkasella pitää niin hyvin, että joutuu jo painamaan varsin reilusti kaasupedaalia jos haluaa leikkiä takapään pidon irtoamisella...

    Harvoin saa yllättyä näin positiivisesti. Renkaiden hinta jäi vielä vähän auki, mutta selviää kun lasku tulee. Puhe oli noin 300 EUR/kierros, koko 195/65x15.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Vielä kun sais väliaikatietoja että kestääkö ne vai kuluuko ihan silmissä? Tosin saattavat muuttaa tehtaalla kumiseosta jos parin vuoden päästä väliaikatiedot päivittyy. Vaan eipä niitä kannata seurailla muuten kun kausivaihdoissa.
     
  4. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Itse ostin käyttikseen Cordiant nastakumit talveksi, koska oli halvin vaihtoehto paikallisessa liikkeessä. Nyt takana 10 tkm ja ei kyllä silmämääräisesti juurikaan kulumista vielä havaittavissa. Nastatkin näyttäisi olevan kaikki kiinni. Yllättävän hiljaiset mielestäni ja pitokin hyvä, sekä lumella että jäällä. Uutena vetelee oudosti, vähän kuin raidetangot olisi autossa kumista tehty, mutta vaikuttaa vähän paranevan kunhan muutaman tuhannen kilometria pyörii alla. Mamman uudempaan japsikiesiin laitatin samanlaiset alle ja aivan vastaavat kokemukset myös siinä laitteessa. Omassa laitteessa kaikki renkaat vaikuttaa pysyvän pyöreinä ja tasapainossa, mutta emännän autossa joku rengas tuntuu tärräävän, liekö ollut pystyheittoa mutta pyöräyttäneet vaan vanteelle.
     
  5. impala67

    impala67 Double Gearhead

    jepjep siellähän niitä kaikenmaailman no-kian halpisrenkaita kalliilla suomeen tuotavaksi paistetaan.
    itsellä on vain semmonen periaate että mun renkaissa ei lue "made in russia". Etten säästelisi tämmöisessä määräänsä enempää. hankookki tekee aika halvat renkaat ja kun oikein halvalla pitää päästä ostaa torista tai jostain käytetyt korput suditukseen.
     
    kerkko tykkää tästä.
  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    No höh, mulla oli BF Goodrich nastarenkaat volkkarissa "Made In Russia" :eek:
     
  7. stana

    stana 3rd gear

    Minäkin ostin hankookit toissa talvena vennään maalta, maksoi pari sataa vähemmän setti kuin Suomessa. Ei tule lommoa sieluun jos ruskikumia alle pistän.
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ostin Internationaaliin (ex paloauto) eteen venäjän kummit. Pyöreet on ei pompota ja painoja ei laitettu!!! Hinta noin puolet "normi" kuorma-auton renkaista
     
    12345678910 tykkää tästä.
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Olisihan se ollut kiva saada "Made in Finland" tuotteet, kun Nokian renkaita osti. Kaksi kertaa tilasin verkkokaupasta setin VW Polon renkaita mainitulla merkillä. Russia ja Indonesia olivat paistopaikaksi merkinneet. Sittemmin olen ostellut kehitysmaiden omia merkkejä. Maxxis talvipyörät pickupin alla eivät ole lainkaan hassummat. Kai ne kiinalaiset on. Ei tullut tavattua kumin kylkiä asentaessa.
     
  10. Ford 15M

    Ford 15M 2nd gear

    Mulla on vanhoissa Corolloissa ollut BF Goodrich, Michelin ja Nokian Venäjällä tehtyjä talvikummeja. Varsinkin noi BF Goodrichit oli loistavat ja muutkin hyviä. Enkä kummastelis jos Venäjän Nokiat olis Suomessa tehtyjä paremmat. Ainakin kudosvikasia Nokian kesärenkaita on tullut monta tavattua...
     
  11. passerby tykkää tästä.
  12. impala67

    impala67 Double Gearhead

    aivan. alkaa kaikki rengasvalmistajat paistaa palloja ties missäkin. kuluttaja voi ottaa kantaa valinnoillaan.
     
  13. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Olen käyttänyt 10 vuotta maasturissa 275-45-20 Nokian suv kesärenkaita ja aina ovat olleet venäjällä tehtyjä.
    Joka sarjalla on ajettu 33-36 t km eli sarja joka kesä.
    Kärryäkin on vedetty tuosta äänimäärästä 80 %.
    Paikallinen kummikauppias sanoi et Nokialla on paremmat renkaan valmistamis koneet venäjällä kuin Suomessa. Täällä tehdään peruskoon renkaita.
     
  14. f34

    f34 Double Gearhead

    Nokian rengastehtaalla kertoivat, että suomessa tehdään pääasiassa renkaita tuotekehitys mielessä.
    Varsinaiset volyymituotteet tehdään muualla.
     
  15. leemu

    leemu Gearhead

    Mullakin on Cordiant kitkat takavetoisessa Vitossa ja kyllä ne paremmat on kuin mitä odotin.
    Vetopito on vähän mitä on, mutta se ei ilman lisäpainoa muutu miksikään. 40-50 kun saa vauhtia, niin alkaa kiihdyttäminenkin sujua.

    Miellyttävän hiljainen rengas ja sivuttais- sekä jarrutuspito ovat mielestäni oikein hyvät.
    Halvatkin oli, pyydystin sarjan huutokaupasta ja 205/55 16 sarjalle jäi hintaa 200€ nurkille kotiin tuotuna.
     
  16. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Cordianttia pakko kyllä kehua ihan hyväks renkaaks. Ei tietenkään paras.

    mutta hinta laatu suhde tosi hyvä. Ihan hyvä pito et uskaltaa ostaa.

    mut toki löytyy samaan hintaan muitakin..

    Tässäkin asiassa mielipiteitä yhtä monta kun rengas mallia.
     
  17. J.J.

    J.J. Gearhead

    Nokian nordman 7 195/65 15" alle laitettuna 380€. Ihan hyvän oloset renkulat ja made in rysky.
     
  18. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Venäläiset Kamat vanissa.
    Kesä sekä nastarenkaat.
    Hyvin toimii.
    Vaikka venäläiset kaverit vittuilee et ne on ihan paskat renkaat.
    No ei taida vanista saada rata-autoa laittaa siihen mitkä tahansa renkaat :rolleyes:

    S10 Blazerissa on 225/65 17" Cordiantin kesärenkaat. Hiljaiset ja hinta/laatu on ollut hyvät. 220€/4kpl

    Venäjältä oon tilannut aina suoraan renkaat. Tosin suomessa oon asentanut, kun täällä on asennus halvempi :D

    Ei taida valmistusmaalla olla väliä? Laadunvalvonnasta se on kiinni
     
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Oishan se kiva jotta kotomaassakin olisi renkaan paistajilla töitä. Mutta jos ei täällä paisteta, niin mun puolesta sen jälkeen kokonaisuus ratkaisee. Olisi jokseenkin kelvolliset, eikä maksa paljon. Venäjän tavara, minkään sorttinen, ei ole koskaan hirveästi innostanut, joten mun osalta ne jää melko varmasti kauppiaalle.
     
  20. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Tämähän ei ihan pidä paikkansa. Noin 3 miljoonaa rengasta valmistetaan Nokian tehtaalla myyntiin vuodessa. Toki suurin osa tuotekehityssarjoista tehdään Nokialla.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!