Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. budweiser

    budweiser Gearhead

    Mikä nyt on kellekin old schoolia,`60-`70 luvun koneet on jo toimivia liikkumisvälineiden voimanlähteitä ja sinällään jo nykyaikaa, aivan toimivia laitoksia, ehkäpä se periaatteessa nykyaikainen voimanlähde syntyi silloin kun keksittiin kansiventtiilit ja toimiva öljynkierto suodattimineen jotka mahdollistavat paremman tehon ja moottorin pitkän käyttöiän...

    Isolohkot on hienoja missä tahansa ja blowerilla aivan parasta huippua, itsekin niitä laittelen mutta kyllä ne on aika kehittyneitä old school sivuventtiili puksuttimiin nähden...tämä siis vaan omana mielipiteenä mutta kuten vanha viisaus sanoo ”there’s an ass for every seat”...
     
    Peeaa, Charger´69 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  2. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Tiedän kyllä "nyt riitti" -tunteen kun on tehnyt pirusti remonttia eikä vieläkään toimi. Itse olin vaihtanut yhteen romuun vaihdelaatikon ja tasapainoakselin ja sitten tuli katsastuksessa pitkä vikalista helppoja juttuja paitsi jarrujen puoltaminen joka johtui umpeen ruostuneesta jarrukilven säädöstä enkä löytänyt mistään ehjää. Ajokuntoinen (joskin kaikin puolin aika rupinen) auto meni myyntiin viidellä kympillä. Kukaan ei ostanut, mutta kun vitutus pikkuhiljaa haihtui ja se ehjä jarrukilpikin löytyi, askartelin auton lopulta leimalle ja ajoon vuosiksi.
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. malvasto

    malvasto 3rd gear

  4. grantorino

    grantorino Gearhead

    https://m.nettiauto.com/toyota/corolla/11870643?vifAdCount=0&vifNav=Y

    Tuollaisella kun ajaa 100 km/h, niin on moottorissa kierroksia kuin lentokoneessa:D, taisi olla joku 4100rpm. Joskus nuorena miehenä tuollaisella -74 farmari käyttöajoneuvolla ajelin niin kauan kunnes perä alkoi ulisemaan sietämättömästi ja ajopeli oli pakko myydä pois.
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Farmarin peränvälitys oli tiheä. Perus KE-20 kulki kyllä ihan reippaasti.

    Broidi osti 90-luvulla baarissa 400 markalla KE-20 Corollan, jossa oli farmarin perä ja 4K kone. Ripeästi kiihtyi, mutta huiput mittarin mukaan 120kmh. Ei kulkenut enempää, vaikka olisit kuinka pitkään ajanut. Pari läheltäpiti-tilannetta tuli, kun vauhti loppui ohituksessa kesken.
    Toisessa oli hengenlähtökin lähellä kun kaveri oli kännikuskina, eikä tuntenut autoa, lähti ohittamaan rekkaa ja toinen rekka tuli vastaan.
    Se on orpo tunne, kun veto loppuu rinnalla. Olen sen itse samalla autolla todennut.
    Normi Corolla kulki vähintään 150km/h. sillä 1,2:kin.

    Jaa mistäkö tiedän? Mulla oli noilla silloin nuorena lähes joka päivä 150 mittarissa.
     
    Muokattu: 15.1.2021
  6. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Oliko mittari rikki vai mikä aiheutti ettei enempää näyttäny?
     
  7. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

  8. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

  9. tapsah

    tapsah 2nd gear

     
  10. Vermilion

    Vermilion Gearhead

  11. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Tuolla tuli käytyä 2011. Veti hiljaiseksi autojen laatu ja määrä. Toinen toistaan vähemmän ajettuja ihan uskomattomia laitteita. Ja nyt sileäksi.
     
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

  13. kippis

    kippis Gearhead

  14. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Nyt tuli myyntiin todella erikoinen 5-ovinen -64 Valiant kuuslitraisella kutoskoneella. Valitettavasti en osaa linkkiä laittaa tänne...
     
    malvasto ja Challenger Rtee tykkäävät tästä.
  15. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

  16. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Nyt oli näköjään moottoritilavuus alentunut 6,0:sta 2,8:aan, mutta viisiovinen kuulemma edelleen...o_O
     
  17. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mitenköhän määrittelee tuon viisioviseksi? Ja vielä kuitenkin erikseen mainitsee tuon olevan harvinainen, viisiovinen. Minun mielestäni tuo on yleinen neljäovinen malli...
     
  18. linc.

    linc. 1st gear

    Varmaankin huumorilla tehty, nauratti jo tehdessä.
     
  19. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Koitin kysellä hintaa mutta ei ilmeisesti kehdannu sanoa :D
     
  20. auburn

    auburn Gearhead

    esmi, Ismoskosmos, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!