Meijän perän B-body Plymouthit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MJF, 13.1.2008.

  1. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Waldon lämppärin putket tein muinoin raskaan kaluston firmasta hommaamilla pahvi/alumiini putkilla. Ihan metritavaraa. Klemmarilla kiinni. Ryppää hyvin sen pienemmänkin pään sopivaksi.
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Haitariputket alkais oleen ajankohtaiset, taidan hakea vaan haitariputkea tarvikekaupasta ja sovittaa toinen pää jotenkin. Puhaltimen siivet löytyi Facen kautta, joku isokorisen puhallin oli samalla siivellä. En ollut tyytyväinen takapenkin verhoilun asennukseen, vein sen toiselle verhoilijalle korjattavaksi. Alla oli entiset pehmusteet ja jälki oli sen mukaista kuhmuraa. Samalla laitetaan selkänojaan puuttuva merkki paikalleen, sekin löytyi facen kautta kotimaasta :)

    Toisen kaksovisen kanssa olen haaveillut että jos pääsisi vaikka jääradalla käymään :eek: No sehän tarkoittaa suomeksi että lissää uutta peltiä. Helman sisäpelti oli niin hapan ettei jousen etukorvakko ollut kuskinpuolella juuri kuin parilla ampiaispesällä kiinni. Ei kai siinä kuin laikka laulamaan ja ruostetta pois. AMD helmat maksais tuhannen taalaa jenkeissä, niitä ei tähän raaski kuitenkaan laittaa :D Perinteisesti pahvimallin kans paikalliselle peltipajalle ja muutaman tunnin päästä sai hakea 1,5mm sähkösinkitystä kantatut pellit. Kuskinpuoli auki ja sisäpuolen pystypelti kokonaan laikalla pois, yläosat jäi vanhaa. Vanhoista sisäosista ei ollut juuri mitään jäljellä, ne tuli nyt omasta hatusta vedettynä. Yksi pelti on vielä pajalla tulossa, ei ihan saanut ulkopeltiä vielä hitsata kiinni. Vaikka nyt tämmöinen raato onkin niin omaksi iloksi ja harjoituksen vuoksi pyrin tekemään ulkoisesti alkuperäisen malliset korjaukset.

    Pellinvääntötyökaluja ei oo ollu oikein kuin ruuvipenkki ja vasara. Nyt taas peltihommista innostuneena tilasin halppis sikkikoneen ja shrinkerstretcherin. Jos noilla taipuis pelti vähän paremmin kuin polven päällä o_O

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 25.1.2021
    sleepercooler, esmi, 12345678910 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Pellit sai hakea jo perjantaina, mutta saatiin tännekin lunta niin sai pari päivää lingota pihaa. Aamulla sitten tekaisin vielä sen takapään sisäpuolen niin sai heftailla ulkopellin jo kiinni. Noiden kahden sisäpuolen lätkän väliin hitsasin vielä putkenpätkän, jos sekin vielä tukee vähän :D

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    esmi, 12345678910, Fuselage ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. gt302

    gt302 3rd gear

    Hyvä Matti. Tämä on kulttuuri teko :)
     
    malvasto ja MJF tykkäävät tästä.
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Noniin. Helma hitsattu oven taakse asti kiinni ja etupää umpeen. Takaosaa pitää korjata vielä, mutta oottelen nyt ne sikki ja kutistinkoneet kotiin että saa tehdä korjauspalat. Niitä ootellessa autot eri talliin ja trailerin katsastushuoltoa tähän väliin. Slotit piti ruuvata näön vuoksi alle, niin se vaan on että rengastus muuttaa auton ihan eri oloiseksi :D:D

    [​IMG]
    [​IMG]

     
    sleepercooler, esmi, malvasto ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Tunaman

    Tunaman 3rd gear

    Katsoin "metsälöytö" - kuvat niin huhuh että on jo tuossa kuosissa.
     
    malvasto ja MJF tykkäävät tästä.
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Laitetaan nyt vielä lyhyt incar video navetan ympäriajosta. Ilman penkkiä lattialla istuen ja kännykkä toisessa kädessä. Huom, siellä on jopa lattia missä istua! :rotfl:

     
    Charger´69, 12345678910, faffeli ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Lattia on yliarvostettu varuste...:D
     
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Joo :D Onhan tuolla hitsattavaa silläkin osastolla. AMD:ltä kun vaan tilaisi tulipellin saumasta takakontin lukkoon asti uutta niin hyvä tulis. Mutta ei meikäläisen lompakolla tähän autoon, tarttis jonkun sponsorin :rotfl: No pahimpaan kohtaan leikkasin tuosta koripukissa olevasta sisaruksesta suht ehjän palasen, muuten oliskin saanut istua tyhjän päällä.
     
  10. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Onko 1969 Coronetissa paljon samaa? Akseliväli ainakin eroaa. Se Amin vanha 1969 korinvaihtoraakile on seisonut Haukiputaalla. Hain siitä aikoinaan GTX;ään jokusen osan.
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    Jaa meinaatko että siinä olisi tervettä peltiä? En kyllä yhtäkkiä tiedä mistä akselivälin ero tulee. Helmat, takarunkoaisat ja sisemmät pyöränkotelonpuolikkaat on samaa Plymouthissa ja Dodgessa.
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    ”Liian pitkä on pilalla, mutta lyhyttä on helppo jatkaa”.
     
  13. TxMike

    TxMike 1st gear

    Onko se tuo täysin piha-autoksi tulossa vai jopa jollain aikavälillä leimalle? o_O
     
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    No katotaampa nyt kuinka paljon tuota jaksaa hitsailla. Tehdyt korjaukset on kuitenkin tehty niin että kelpaa leimallekin.

    Itse autoille ei nyt tässä välissä ole tapahtunut mitään. Käyttöromu ja traileri on leimattu ja sikkikoneelle ja kutistinvenyttimelle tuli askarreltua telineitä. Englanninpyörän rullat tuli ostettua faceryhmän kautta ja sille on runko nyt työnalla. Satelliten takapenkki tuli verhoilijalta takaisin, kiitoksia JV kustomworksille! :)

    Belvederen entisiä omistajia on tullut etsittyä. Yhden sainkin kiinni ja häneltä pari kuvaa vuosilta 83-84 ennen ovimuutosta. Hieno mirramaalaus on ollut, vähän vielä on paikkapaikoin näkyvissäkin :cool: Viimeinen rekisteriinmerkitty omistaja on Espoon automuseon hotrod-Oldsin rakentaja, mutta hänen yhteystietojaan en ole vielä löytänyt.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    isalmela, esmi, 12345678910 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Upeeta jos tämän saisit ihan kilpiin. Nytkin tosin jo kylttyyriteko, kannattaa kysyy tallipaikkaa Kiasmasta.
     
    MJF tykkää tästä.
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tänään olikin keikkapäivä. Syksyllä kun aloittelin taas Satellitea tekemään, vaimo kyseli varovasti että "kuinka kauan siinä menee, lupasin sen jo helmikuulle hääautoksi" No tänään oli se päivä. Vähän jäi pikkupuuhaa näin viime metreillekin, mm. lämppäri olis jo kiva näillä keleillä. Haitariputket tuli tarvikekaupan Pahvialumiinimitälie putkesta. Koko taisi olla 55mm joka sopi kojelaudan puolelle hyvin. Lämppärin puolella oli vähän isommat liitokset, pikku halkeamalla meni päälle sinnekin. Pirun ahdasta alkaa oleen tuossa ilmastointimallin kojelaudan alla, tiukat mutkat piti koittaa saada lämppärin puolelle. Pituutta putkille tuli noin 35cm.
    Vanha lämppärin moottori oli toimiva sellaisenaan, vähän uutta maalia vaan päälle ja ehjä siipi paikalleen. Sähkötkin löytyi pienen ihmettelemisen jälkeen, näköjään tarvii olla kaikki osat paikallaan että kulkee sähkö läpi asti :p Painonappien sähköt oli vielä irti kun ei ole niitä kaikkia nappejakaan vielä, saa tarjota jos löytyy pari ylimääräistä.
    Jonkinlaiset talvirenkaat tarvi alle, vanhoilla valkosivu-Coopereilla ei ole mitään asiaa talvikelille vaikka m+s merkinnät löytyykin... Faceryhmässä sattui oleen myynnissä hyvinkin asialliset 215/75/14 Firestone Town & Country nastarenkaat vanteineen. No en tiiä onko nämäkään niin mainiot jääpidolleen vaikka kunnon nastat onkin, mutta ompahan kunnon ajanmukaiset karkeat kuvioinnit niin kulkee lumessa :cool: Valkosivut näyttää aina hyvälle mustakylkisiin verrattuna. Sittempä ei ollutkaan muuta kuin pesua ja vahausta. Viikolla oli -23 kun käytiin perheajelulla ottamassa tuntumaa talviominaisuuksiin. Pahvia piti laittaa keulille ettei kaasari jäädy, muuten ei mitään ongelmaa. Hyvin tarkeneekin :) Takavalot on niin syvässä poterossa että mukavasti kerää lumipöllyn sinne, mutta näyttää nuo sen verran lämpiävän että osittain ainakin pysyy sulana :D

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Stratos, FuryIII '71, sleepercooler ja 18 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Lumitöiden välissä tuli otettua kaksiovinen taas nosturille. Vähän piti kokeilla kutistivenytintä, kyllä sillä näyttää tämmöseen saavan lokasuojankaaret tehtyä. Eka harjoituskappale taidetaan hitsuuttaa sisäpuolelle, mutta aika nättiinhän tuo tuli. Pitää vaan jossain välissä ostaa toinenkin runko ettei tarvi jatkuvasti vaihdella leukoja koneeseen.

    [​IMG]
     
    FuryIII '71, LPV, dart -66 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ulkopuolen pelti tuli kanssa tekaistua viimeistelyä vaille valmiiksi. Vielä pitää sovitella sisäpeltiä sopimaan paremmin ulkopellin kanssa. Kylkipelti on vedellyt aika hyvin kun takaovi on hitsattu kiinni, tuli sitten vähän isompi paikka ulkopellistä.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    FuryIII '71, LPV, esmi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Sen verran tuli hierottua palasia toisiinsa että sai jo hitsata kiinni autoon niitä. Sisäpuoli ensin ja pintapelti päälle. Pitää kehitellä vielä joku vastinviritys että sais vasaroitua tuota keskelle kylkeä tulevaa saumaa, nyt ei tahdo kädet ylettyä.
    Oikea tuulilasikin löytyi käytettynä. Yhden jo hainkin aikaisemmin, mutta kotona tuli todettua aidon kaksiovisen lasiksi, jäi 10cm vajaaksi yläreunasta :D

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    FuryIII '71, faffeli, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    /vua sittehä sitä pittee chopata!
     

Kerro tästä muillekin!