Postin ja Matkahuollon " parhaita" - topic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BRAKE DRUM, 16.9.2012.

  1. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Osaa ne kiinalaisetkin välillä. Ovat pelanneet paketilla pingistä Pekingin ja lähtökaupungin välillä nyt 72 päivää saamatta sitä edes maasta ulos.

    Sama se mulle, rahat sain jo takaisin.
     
  2. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Mikäs hemmetin kuljetusliike tuo DPD on, siihen aina välillä törmää mutta nyt kun on ongelma niin mistään en löydä mitään asiakaspalvelua mistä voisi kysyä neuvoa.

    Ihmettelin kun tilaamaani pakettia ei kuulu. Tänään sitten myyjän sivuilta kaivelin seurantakoodin, paketti on saapunut automaattiin noudettavaksi 18.12. Jos ne sen 2 viikkoa sitä säilyttää niin se pitäisi huomenna saada sieltä ulos, mutta kun ei ole tullut mitään ilmoitusta saapumisesta niin eipä ole koodia millä sen saisi automaatista pihalle.

    Myyjäliike lupasi selvitellä ja ilmoitella, mutta tiukalle menee...
     
  3. skide

    skide Gearhead

    Muokattu: 30.12.2020
  4. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Jaa se on postnordin kanssa naimisissa, kiitos!
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    DPD:n jakaa täällä PostNord.

    Jos on jotain tulossa vaikka Saksasta DPD:lla, niin sitä voi alkaa seuraamaan melkein heti PostNord:n puolelta.
    Sitten se saattaa siirtyä vielä Matkahuollon puolelle ja seuraat siellä lähikauppaan tai muuhun MH:n pisteeseen, mutta seuranta pelaa koko ajan.

    Todella hyviä kokemuksia tuosta DPD/PostNord kombosta, seuranta toimii ja tavarat tulee yleensä ajallaan.
     
  6. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Olisiko vuosi sitten, kun tilasin kotimaisesta verkkokaupasta xenon-polttimon autoon ja toimitus lähimpään postin automaattiin. Noh, työreissussa olin kun tiistaina tuli tekstiviesti, että toimitus noudettavissa kotopuolen paikallisen huoltoaseman yhteydessä olevasta postin toimipisteestä. Jaa, noh samapa tuo. Noudan sit sieltä kun ajelen kuitenkin sitä kautta perjantaina.

    Perjantaina lähetystä hakemaan ja tyttö siellä, että eipä kuule ole sulle pakettia. Minä että kyllä on. Maksettu on etukäteen ja teiltä tullut viesti, että saa noutaa henkilötodistuksen kanssa. Sitten paikalle vanhempi mummeli kuuntelemaan mun änkytystä ja toteaa vaan, että sun paketti on kuule jo noudettu. Täh? Minä siihen, että ei voi olla kun just tulin toiselta puolen suomea! Minä selitän, että kuuleppas en kyllä aio nyt näin helpolla luovuttaa, lähetys on maksettu ja tänne toimitettu, niin paketti tähän kouraan, kiitos.

    Tämä "asiakaspalvelija" sitten ojentaa minulle kortin ja sanoo että voit soittaa tohon numeroon jos jokin jäi asiassa mieltä vaivaamaan. Kortissa asiakaspalvelun palvelunumero. Meikä sitten hölmistyneenä kävelemään kassalta ulos kortti kourassa ja tämä ko. tantta huikkaa perään, että tuskimpa siitä numerosta muuten kukaan vastaa.

    Oikeassa oli tämä postin työntekijä, ei vastannut vaikka kuinka yritti soittaa. Noh, laitoin s.postia Postin asiakaspalveluun ja selitin tilanteen. Pari päivää meni ja tuli vastaus. Paketti on todellakin luovutettu asiakkaalle keskiviikkona. Jaa, tämähän alkoi muuttua mielenkiintoiseksi. Postilta sitten viestiä, että ole yhteydessä lähettäjään.
    Lähettäjä kertoi, että lähetys on todellakin postin mukaan toimitettu asiakkaalle keskiviikkona. Tässä kohtaa oli sitten kiivasta s.postin kirjoittelua minä-posti-lähettäjä ja lopputulema oli, että tee rikosilmoitus asiasta. OK, soitto poliisille ja rikosilmoitus näpistyksestä ja mahdollisesta identiteettivarkaudesta.

    Poliisi otti ilmoituksen vastaan ja pyysi vielä virka-apua kun heillä kuulemma rattaat pyörii vähän hitaasti. Ehdotti soittoa ko. huoltoasemalle ja käskemään säilyttää kyseisen päivän kameratallenteet. Noh, soitto huoltikselle ja siellä sitten ystävällinen ihminen lupasi asiaa selvittää, mutta kuinka ollakaan juuri tuota päivänä kaikki kamerat pimeänä, just.
    Asia siis tässä vaiheessa jäi poliisin käsiteltäväksi ja aikaa kuluu sellanen muutama kuukausi, ehkä puolisen vuotta. Poliisilta tulee tutkimattajättämispäätös, ei ole voroa saatu selvitettyä. Poliisin lausunnossa on kuitenkin kopio paketin vastaanottajan kuittauksesta ja postin työntekijän kirjoittama sotun loppuosa. Loppuosa on eri kuin omani.

    Tästä päätelmä, ettei kyseessä ollut ainakaan identiteettivarkaus. Luultavasti tilaisuus on tehnyt varkaan kun postin työntekijä on vahingossa antanut minun pakettini jollekin toiselle asiakkaalle. (Tätä ei muuten posti koskaan tunnustanut.)
    Selvitellessäni asiaa tämän jälkeen, minulle ainakin tuli ainakin yllätyksenä, ettei henkilötodistuksella varsinaisesti todisteta mitään, se on vaan oltava - eikä mitään väliä kenen se on. Ilmeisesti on myös niin - ainakin virallisesti - että normi lähetyksissä ei postilla sinällään ole mitään vastuuta lähetyksen perille saattamisesta. Posti vaan lupaa yrittää toimittaa lähetyksen maksua vastaan minne lähettäjä sen haluaa. Kirjatut ja vakuutetut lähetykset sitten erikseen.

    Paketin suhteen sitten kävi niin, että laitoin kysymyksen tavaran lähettäjälle kaikkine asiassa ilmi tulleine liitteineen, että milloin aiotte toimittaa sen jo maksetun polttimon minulle? Sieltä tuli samantein vastaus, että lähetys on toimittu uudestaan. Ja tämä tuli sitten sovitusti pakettiautomaattiin ja lopulta perille oikeaan osoitteeseen.
     
    Larry tykkää tästä.
  7. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Timanttia tavaraa! Kohtaus voisi olla kirjasta, joka kertoo arjesta Neuvosto-Suomessa. :D
     
  8. matti R

    matti R 3rd gear

    Tilasin alipainekellon Usasta ja koska halusin että tulee seurantanumeron kanssa niin USPS First Class postikulut oli 75USD. Seurasin sitten lähetystä Texasista CHicagoon ja takaisin Texasiin, sitten TOkioon ja sitten Suomeen. Tein itse tullauksen ja muistin maksaa Postin käsittelymaksunkin 15.1. Sen jälkeen Postin seurannassa ei ole mitään tapahtumia. Kun sitten soitin Postin asiakaspalveluun he sanoivat että jos kyseessä on maxikirje niin sille ei ole seurantanumeroa. Kysyin että miten se lähettäjä USAssa tietää että Suomen Posti päättää olla käyttämättä seurantaa lähetykselle. Ei osannut vastata. Ilmeisesti tämä oli USAn päässä merkitty kirjeeksi koska oli pieni lähetys. Ei kuitenkaan mahdu postilaatikosta. Tavara on vieläkin hukassa, Posti ei osaa sanoa missä se on tai milloin on tulossa. Käskee vaan odottamaan koska seurantanumeroa ei ole käytössä. Eli pitää aina muistaa sanoa lähettäjälle USAn päässä että pitää olla paketti (box) jotta tracking toimisi perille asti. ja Priority.
    Postin asiakaspalvelu vastaa pakettikyselyihin aika hyvin numerossa 0600 94320, mutta harvoin ne mitään tietävät enempää kuin mitä itse voi postin seurannasta katsoa.
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kertoo suomesta,neuvostoliitosta tuli posti aina hyvin perille,nytkin tuli moskovasta paketti,idässä toimii muutama asia hyvin ,juna,posti ja ...
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Taattua laatua ala Posti :rotfl:

    Näitä on viihdyttävää lukea, ymmärrän toki sen witutuksen määrän kun tavarat hukassa :odconfused:
    Saisivat Postin herratkin lukea, mutta eivätpä ne sieltä lasipalatsissaan rahvaan ongelmilla päätänsä vaivaa kun on itellä hyvä olla ja kova palkka.
    Postin johdossa on aivan käsittämätön määrä kallis palkkaisia tyhjäntoimittajia.
    Työntekijöitä taas potkitaan päähän jatkuvasti ja koitetaan nakertaa palkkaa entistä pienemmäksi jos jollakin kepulikonstilla.
    En sinänsä ihmettele ettei ketään kiinnosta asiakkaan ongelmat.
     
  11. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Tämä nyt ei ole postin tai matkahuollon juttu, mutta sopii topicin henkeen.

    FedEx! Yleisesti erittäin hyvin toiminut ja oikein nopea palvelu. Tilasin rockautosta kamaa ja yhtenä päivänä paketti oli odottamassa kotiovella kun tulin töistä. Mietin oliko tämä jotenkin livahtanut tullin ohi kun en ollu saanu tullaustietoja... Parin päivän päästä sitten oli kirje lootassa fedexiltä jossa lasku tullauspalvelusta. Laitoin meiliä aspaan etten ole hyväksynyt tullauspalvelua ja en aio maksaa siitä, vastaus tulikin hyvin nopeasti jossa neuvottiin maksamaan vain se vero-osuus ja asia sillä selvä. Maksoin sen ja siinä homma kusi!

    Parin viikon päästä mulle kilahti muistutuslasku ja ihmettelin "WTF" joten soitin fedexin aspaan jossa asiaa selvitettiin ja olinkin maksanut vahingossa tullin tilille enkä fedexin kuten oli tarkoitus ja tästä alkoi messiaaninen selvitysrumba!

    Kun aloin saamaan postissa muistutuksia perintätoimista niin maksoin laskun uudestaan ja ajattelin reklamoida sen osuuden takaisin kunhan tämä vahinkomaksu saadaan selvitettyä.

    Tällä hetkellä mulla on meilissä kolme erillistä keskusteluketjua aiheesta, soittanut aspaan sen joku 5-6 kertaa, manannut herraani sarvipäätä auttamaan ja iskemään nämä tunarit tuliseen pätsiin! FedExillä on keskuslaskutus jossain keskieuroopan suunnalla ja sinne olen laitellut meilejä joihin kukaan ei vastaa, laittanut meilejä suomen toimistolle joihin on perin hankala saada vastausta, yleisesti mulle vastataan ainoastaan kun soitan ja siinäkin liki joutuu uhkailemaan jotain väkivallalla.

    Tämä mun toinen maksu on jo hyvitetty mulle takaisin ja viimeisimpänä sain kirjeen SVEA perinnästä, että oikeustoimet on aloitettu rahojen karhuamiseksi! Soittoa SVEAn suuntaan ja selitin tilanteen, lähetin kaiken tiedon ja meililiikenteen heidän palveluunsa ja keskeyttivät perinnän sen perusteella. Puhelun aikana asiakaspalvelija oli ihmeissään kun selitin tilanteen.
    Nyt edelleen selvitän fedexin kanssa mitä vittua siellä heidän laskutuksessaan tapahtuu.

    Kaiken huippu on tietenkin, että fedexillä on mun osoitetiedot väärin ja useimmiten nämä muistutuslaskut tulee mulla vasta eräpäivien jälkeen, olen joka ikisessä puhelussa sekä meilissä kertonut tämän eikä kukaan sillä suunnalla ole saanut päivitettyä mun tietoja.

    Paketti oli mulla kädessä lokakuussa ja vieläkin tätä selvittelen. Nyt odottelen taas yhteydenottoa fedexiltä jota ei varmasti tule paitsi jonkun muistutuslaskun muodossa.
     
  12. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Meille tuli fedexillä paketti ohi tullin suoraan kotiovelle, meni viikko ja tuli sms messu jossa pahoiteltiin paketin pääsystä tullaamatta ja kehoitettiin diy tullaamaan. tuostakin casesta varmaan yrittävät vääntää vielä jonkun rankun päälle...
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tilaatte paketin ulkomailta. Posti ryssii sen Suomessa. Posti ei sitä korvaa, vaan alkuperäinen ulkomaan lähettäjä posti/kuriiri. Eli USPS, Fedex yms...
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Vaikka vois luulla että saksalaiset firmat toimii aina täsmällisesti ja meidän Posti on kaikkein surkein, niin täytyy todeta on vielä yksi sitäkin surkeempi.

    Firma nimeltä Hermes !

    Jos tilaatte jotain Saksasta, varokaa ettei se päädy kuljettamaan tavaroitanne...ei toimi seuranta kun Saksassa, sen jälkeen tavaroita mahdoton enää seurata...kenenkään kuljetusfirman seuranta ei tunnista Hermeksen numeroita.
    Todennäkösesti Posti jakaa ne täällä...vaikka Global:n/Postin seuranta viittaakin kyllä että olis DPD/Postnord, mutta nekään ei tunnista lähetyksiä.
    Kaksi lähetystä matkannu Saksasta nyt jo yli 38 päivää Suomeen :odrealmad:
    Muutenkaan ei kunnon yhteystietoja koko lafkalle jonne vois pistää sähköpostia tai muutakaan kyselyä.
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tilasin pienkoneen osan belgiasta ku vaikia saaha Suomesta ja se oli kuluineen kotijo tuotuna ihan kohtuuhinnassa. No 28.1 lähtien ollu viimeinen jälki logistiikkakeskuksessa Vantaallako senyton ja ma laitoin postiin kyselyä muttei mitään ole kuulunut. Viime viikolla tilasin toiseen pienkoneeseen varaosan samasta puljusta eikä siellä ollu muuta vaihtoehtoa ku bpost belgia ja jatko Suomen posti. Jämptisti se eka tuli Vantaalle asti ja yhtä jämptisti posti sen näköjään hävitti. Edelliset osat kans pienkoneisiin tuli postin kautta Saksasta ja tuli tekstiviesti että noudettavissa. Vaan asiamiespisteen tyyppi ei löydä sitä millään. Sitte katto nimellä ja löysi. Millään koodilla sitä ei olis kumminkaan löytyny että onneks oli pieni toimipiste. Jotenkin tuntuu että jos vaan olis joku vaikkakin kallimpi vaihtoehto esmes Fedex ni sillä ehdottomasti tai jätän tilaamatta ettei ne vaan Suomen postin käsiin joudu mitenkään.

    joo, hermes on kuriiripalvelujen herpes.
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Joo tämä tuntuu olevan varsinainen logistiikka-alan herpes märkäpaise :odrealmad:
    Sen verran selvinnyt että tavarat olleet noudettavissa kai jossain nouto pisteessä...ehkä Lyypekissä (?) ja jollekin lähetelty s-postia tai tekstiviestejä...vaan ei ole tullut minulle mitään. Toisekseen asun Suomessa. Tavarat oletettavasti palautettu jo jonnekin...vaan ei kyllä lähettäjällekään koska tämäkin ihmettelee :odeek:
    Makaa tod.näkösesti jossain selvitysruudussa...Saksassa, Suomessa tai missä lie ?
    Kun tietää kuinka paljon tällä alalla tavaraa katoaa, rikkoutuu tai vain makaa jossain selvittämättömien kasassa ja lopulta ne hävitetään, niin ei paljon lohduta :odconfused:
    No paljon on tullut tavaraa vuosien mittaan ympäri maailnaa onnellisesti perille, joten tämä tappio on siten ihan hyväksyttävissä :odconfused:
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Eilen tuli viime viikon alussa tilattu lumilingon osa belgiasta. Vaan se eka 20.1 lähetetty osa samasta firmasta millään ei. Kävin eilen asiamiespostissakin ja kysyin omalla nimellä ja heillä se ei ole. Eilen illalla laitoin myyjäfirmaan s.postia että osa ei ole saapunut. En erikseen viittiny sanoa että Suomen posti sen nyt on hävittänyt. Katoamisilmoituksen jonka ymmärtääkseni postin sivujen mukaan pitäisi tehdä lähettäjä ja korvaus jos sen saa niin saa lähettäjä. Paypalilla se on maksettu ettei silleen pelota ja kun se ei edes kallis ollu mutta aikaa tuhraantuu minulla kun ihmiset eivät osaa tehdä töitään oikein.

    ehdotankin siis uudeksi postin sloganiksi:

    sä tilaat, mä hävitän.
     
    Muokattu: 12.2.2021
    dart -66 ja roadmaster95 tykkäävät tästä.
  18. leemu

    leemu Gearhead

    Belgiasta tuntuu kestävän.
    Tuli sellainen 5cm halkaisijaltaan olevan putken sisälle pakattu kirjattu kirje sieltä ja kesti varmasti yli 3 kuukautta.
    Oma hauskuutensa on postin saapumisilmoitus.
    Se lähtee heti kun saavat tiedon lähetyksestä. Tässäkin tapauksessa lappu putosi postilaatikkoon, mutta perään kysellessä selvisi, ettei lähetys ollut vielä edes suomessa:odeek:
    Sieluni silmin näin, kuinka se paiskataan heti saavuttuaan palautukseen kun noutoaika on heidän järjestelmänsä mukaan jo kulunut.
    Kyllä sen lopulta sai noutaa, mutta itse täytyi kysellä, että onko se jo saapunut.
     
  19. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tässä viimeiaikoina olen tilallut jotain kikkaretta kotiin pääkaupunkiseudulta niin Posti on ihan selkeästi parantanut toimintaa. Ainakin yrityksistä (vaikka Finjektor tai Us Parts) on kyllä napsahtanut melkoisen napakasti paketti lähikioskin pakettiautomaattiin.
     
  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kyllä se täällä on aivan toisin päin...tykkään seurata lähetyksen matkaa tulee se kotimaasta tai vaikka Australiasta.
    Useimmiten lähetys on jo noudettu päivää aikasemmin ennen kuin Posti saa tuotua minkäälaista saapumisilmoitusta paperisena laatikkoon.

    Tullauskin on nykyään niin helppo että lähetyksen ehtii tullata ja maksaa sen 2.90e kiristysmaksunkin ennen kuin Posti reagoi millään muotoa.
    Ongelma tulee siinä vaiheessa jos seuranta ei toimi, eikä sähköistä ilmoitusta tule missään muodossa, etkä tiedä kotimaan huolitsijaa...tavarat palautetaan ennen kuin ehdit tehdä mitään :odconfused:
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!