Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No esimerkiksi tämmöisiä.
    https://www.nivala-lehti.fi/uutinen...CQbzYWn6DeSTe0dMXLJOtV2PmT0v6lSW-nI3LLMtjBJJ0
     
  2. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Tiedän yhden. Tai ainakin läheltä liippaa. Nimittäin minä itse
    Tuli tuossa Tammikuun alussa pistettyä merikontillinen amerikan 70-80 luvun peltiosia paaliin.
    Ilmoittelin aikani niitä. Jonkun piti jopa ostaa ne kaikki pois. Mut ei saanut rahtia niille. Soitin romu-ukon vei kaikki ja maksoi 80cent/kg.
    Arvatkaa kysyikö seuraavana päivänä 2 tyyppiä vieläkö siulla on se 64 impalan 3.penkki?
     
  3. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Ei liene kompakysymys. Arvatenkin kysyivät.
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    [​IMG]
    :eek:
     
    Marklin, chevytb02, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ^kauheeta!
     
  6. virta

    virta Gearhead


    Vakuutusyhtiöiden minimi veloitus 25e,omien kokemusten mukaan vain yksi "reilu" yhtiö tuosta poikkeaa, joka onkin sitten rahanarvoista tietoa.
     
    Muokattu: 18.2.2021
  7. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    onko tuo suurikin salaisuus mikä puliju kyseessä?
     
  8. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Ainakin rahan arvoinen. Pitäskö kysyä hintaa. Riippuu sitten jokaisella hlökohtaisen lompsan paksuudesta että onko suuri vai pieni salaisuus...
     
  9. Kuvat kertovat, millaisia autoja teillä liikkuu: 2 800 euroa maksaneen Dodge Caliberin alusta oli kuin pommin jäljiltä

    Auton etu- ja taka-apurunko oli ruostunut puhki. Rungossa oli isoja reikiä, akseleita oli hitsattu ja ne olivat rikki.

    Kuluttaja hankki Dodgen kaksi vuotta sitten 2 800 eurolla. Vuonna 2006 käyttöönotetulla autolla oli ajettu 257 500 kilometriä. Vaihdossa meni tonnin arvoiseksi hinnoiteltu auto.

    Auto oli omistajansa mielestä korkeintaan 500 euron arvoinen. Siihen oli hankittu jo uusi akku, moniurahihna, jarrupalat ja -levyt sekä talvirenkaat. Kuluttaja muistutti, että auton akselit olivat jo ennen kauppaa tehdyssä katsastuksessa huonossa kunnossa.

    Jostain syystä auton alusta oli jäänyt tarkastamatta. Akselivika ei siten ole syntynyt äkillisesti, kuluttaja totesi myyjäliikkeelle vaatiessaan kaupan purkua.

    Omistaja sai korjaamolta arvion, jonka mukaan puhki ruostuneen etu- ja taka-apurungon korjaus maksaisi 2 000 euroa töineen ja osineen. Työn yhteydessä voisi tulla muitakin vaurioita esille ja lasku kasvaisi.


    [​IMG]
    Dodgen alustasta otetut valokuvat kertovat auton kunnosta. Kuluttaja osti auton katsastettuna ja ajoi sillä 3 500 kilometriä. Seuraavaa katsastusta ennen auto olisi vaatinut ison remontin.KUVA: KULUTTAJARIITALAUTAKUNNAN ASIAKIRJAT
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Eräs Saab 96 oli myynnissä face ryhmässä, hintaa ei ollut kerrottu mutta vaihtokohteet oli lueteltu. Kysyin että millä rahasummalla sen voisi ostaa, niin sanoi aluksi että vaikea sanoa. Kysyin että heitä joku summa, että kai se joku arvo on mielessä oltava kerran tiesi mihin sen haluaisi vaihtaakin, niin pääsisi ostamaan itsekin hieman helpommin sen haluamansa kohteen niin vastasi minulle suoraan "Ei me taideta kauppoihin päästä" :rotfl: Olikohan se hintapyyntö niin infernaalinen että tiesi iteki ettei se sillä myy :lol: En tiiä, vaan tämmönen joka ei tavaralleen uskalla edes arvoa sanoa, niin varmana on mielenkiintosta se vaihtokaupankin tekeminen hänen kanssaan.
     
    1purehell, maverick999, Peeaa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Myyjä joka ei tiedä tuotteelleen hintaa on kuin isä joka ei keksi lapselleen nimeä.
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  12. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Olen vaihteeksi aktivoitunut etsimään hieman tuoreempaa käyttöautoa ja törmännyt aivan uuteen kusetustyyliin. Muutaman kerran olen todennut että myyjän ilmoittama vuosimalli onkin pari vuotta tuoreempi kuin mitä se oikeasti on. Motonetin varaosahaulla rekisterinumeron perusteella saa oikean rekisteröintipäivän selville ilmaiseksi. Nykyään kun ei ole välttämättä paperista teknistä osaa olemassa lainkaan, niin voi vaan sanoa vuosimallin ja toivoa ettei ostaja tarkista asiaa. Tässäkin asiassa on menty taas huonompaan suuntaan...:(
     
  13. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Eli ei ollut myynnissä vaan esillä.
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ostin joskus 2013 Jeepin, jossa toi oli toisin päin. Vm 2002 myytiin mulle vuoden 2000 autona. Myyjä mutisi sen suupielestään tismalleen sillä hetkellä, kun kuulakärkikynä osui paperiin. Syykin selvisi sitten, kun verolappu tippui postiluukusta; 2000-mallisessa vero meni painon mukaan ja uudemmassa päästöjen mukaan eli verot kohosi monta sataa.
     
  15. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Miksei tässä autolle tuoreen leiman myöntänyt taho joutunut vastuuseen, todetaan vaan kylmästi "Jostain syystä auton alusta oli jäänyt tarkastamatta."
     
    1purehell tykkää tästä.
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    On noita kaksi kuukautta sitten muka katsastettuja mulla näkyny, vaikka kun alta kävelee ja katsoo ilman lamppuakin, niin näkee, ettei oo katsastusmies kyllä siellä käynyt... Vihastutin autokauppiaankin, kun yhdessä Compassissa oli taka-apurunko niin mätä, että sanoin sille omistajalle, että älä aja kovin kauas/kovaa... Oli valittanut myyjäliikkeelle, josta sen oli kuukausi takaperin sen osatnut ja liike soitti mulle ja oli mieltä asiasta, ihan turhaa, ei se mun syy oo, jos on heidän vakkarikatsastusmies katsonut vain paperit ja antanut kleiman, soittais sille katsastusmiehelle ennenkuin IFART ottaa yhteyttä. No tää kauppias veti tietenkin herneet nenään, suits me, no prob.... Ja loppukuusta tulee yksi Compass taka-apurungon vaihtoon, siinäkin vihastutin autoliikkeen, ihan kun se mulle kuuluis.
     
    Peeaa ja leivonharri tykkäävät tästä.
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Olen minäkin aikoinani nuorempana ostanut volvo 240, elämäni lahoimman auton joka oli just katsastettu. Katastaja olis kyllä pitäny tuomita kuristushuoneeseen ja menettämään kansalaisoikeutensa. Ainut puolustus on että olin kännissä. Äitee kysyi että kun oli pitänyt minua aina ns. automiehenä ja tarkkana että mitenkä ihmeessä pääskin käymään näin. Siinoli vielä konekin huono vaikka oli tammerdieselin vaihtokone paperien mukaan ja nupiksi automaattilaatikkokin luisti. Siinä oli pyyhkijöiden moottorikin niin ruosteessa että magneetit tipahti ankkurin päälle. Semmonen suurinpiirtein 20 vuoden sykli on ollu noissa sysipaskoissa autokaupoissa. Tän ikänen ukko ei onneksi siis ehi montaa ihan paskaa enää ostamaan, ehkä.
     
  18. tapsah

    tapsah 2nd gear

    no myös jobbareista voi todeta että 99% pilaa lopun 1%n maineen....
     
  19. virta

    virta Gearhead

    No kysy yksityisviestillä,ettei jää paha mieli.Kun eihän tuo mainonta tässä ole suotavaa.
     
  20. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    laitoin yv:n
     
    virta tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!