Tuulilasin asentajan tes

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja manun, 1.4.2021.

  1. manun

    manun Gearhead

    Ei varmaan liity aiheeseen mitenkään mutta tietääkö kukaan minkä alan tessiä sovelletaan tuulilasi asentajalle? Palkkaus lähinnä kiinnostaa.
     
  2. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Yleinen käytäntö Suomessa näyttää nykyään olevan, kun tarvitaan osaavaa ammattityövoimaa vaikkapa juuri tuulilasiasennuksiin: Työttömyyspäiväraha + 9 euron päiväkohtainen kulukorvaus. Tämä sama palkkalaskentakaava toimii myös monella monella muulla toimialalla.
     
  3. Weijari

    Weijari Gearhead

    Käytettävä TES riippuu firman päätoimialasta. PKS:ssä noi on usein metalli- tai kuljetusfirmoja.
     
  4. kippis

    kippis Gearhead

  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vissiin nykyhallituksen mielestä,, hoida vitun ääliö itte sen riistoääliö kapitalistin kanssa itte.
     
  6. three hundred

    three hundred Gearhead

    Sulla pääsiäis pullo auennut ......
     
    Lowry tykkää tästä.
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    En Tesseistä tiedä mitään,mutta voisi kuvitella, että ammattitaitoisen tuulilasiasentajan kuukausipalkka on vähintään 2500 euron kieppeillä?
     
  8. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Juu ei oo... ainakaan kaverillani joka näitä tekee. Ihan paska liksa jos suoraan sanotaan...
     
  9. f34

    f34 Double Gearhead

    Noin vähän oppimista vaativista tehtävistä 13,90€/h on linjassa.
     
  10. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    En ole vielä ikinä kuullut et joku olisi ollut tyytyväinen palkkaansa.
    Mut onneksi aina voi alkaa yrittäjäksi niin tienaa niin pirusti.
    Tai sit ei.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  11. manun

    manun Gearhead

    Hyviä kommentteja, palkkaus taitaa monella alalla olla vielä riippuvainen siitä missä päin suomee asuu. Itellä 7v kokemus ja palkka 13e.ei taho vaan riittää elämiseen kun kaikki on juoksevat kulut on noussut, esim. Ruoka ja polttoaine,sähkö.kallishan se on yrittäjälle se työläisen tunti. Kertoili minulle että 1,7 joutuu sen kertomaan. Ja yrittämistä oon myös suunnitellut. Noin 300 lasia saapi nykysellään vaihtaa vuodessa ja siihen korjauslasitus rakennuksiin päälle. Joitain terasseja ja jopa joku parveke.
     
  12. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Juu...ei mullakaan kädet vapisis yhtään tilipäivänä nostaa rahaa vähän enemmän kuin nykyään... käyttöä olis kyllä.
    Ahneus on loputon...niin yrittäjällä kuin duunarillakin.
     
  13. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Paikkahan pitäisi olla sellainen et se riittää elämiseen toki siinäkin tyylejä monenlaisia.
    Mut viittaukseni yrittäjyyteen tarkoitti sitä et silloin työn määrällä tilipussi kasvaa helpommin. Toki silloin on vastuutakin enemmän mut on niitä hyviäkin puolia.
    Itse olen ollut yrittäjä 20 vuotta ja pakko myöntää et ei musta oloasi enään duunariksi toki sekin olen joskus ollut.
     
  14. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Jos kahden vuoden ammattikoulun jälkeen tienaa siistissä sisätyössä 60-70Ke / vuosi, niin kannattaisko silloin olla tyytyväinen?
     
    Muokattu: 3.4.2021
    Pannu H-D ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kaverini on Finnairin lentokapteeni ollut jo vuodesta 1998.
    On kuulemma tyytyväinen palkkaansa. On omakotitalo meren rannalla. Grand Banks -moottorivene yms lelut.
    Nyt taisi päättää jäädä eläkkeelle, koska on ollut lomautettuna kohta vuoden verran? Ammatinvalintakysymys...
     
  16. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Toiset varmaan olis:D
     
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Sekään ei o loppupeleis paljon jos esmes vaimo elää kotiäidin elämää, eihän se oo sillon kun 2 normitulosen ihmisen liksa- ja toinen kun on työelämästä pois niin..
     
  18. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Aina miettiny että paljonko tuollaisen proletaarin veroprosentti on?
     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    En osaa sanoa, mutta esim. näillä selkosilla mahdollistaa kuitenkin omakotitalon, tallin, hyvän käyttöauton, moottorikelkan, moottoripyörän ja harrasteauton tai 2 tai 3. Silti kuulen monesti toteamukset "Olen vähäosainen" tai "Me ollaan vaan tekevinään kun firma on vain maksavinaan."

    Inlinee sanoo, ettei se ole paljon ja saman olen haistavinani myös yo. yrittäjän kommentista. (Onnittelen hänen työntekijöitään.) Mutta ehkäpä vaihtoehto on muuttaa Viroon. Siellä ei ole tessiä ja veroprosentti on myös pienempi.
     
    Muokattu: 4.4.2021
  20. Inlinee

    Inlinee Gearhead

Kerro tästä muillekin!