1961 Dodge Dart Pioneer "Pinohiiri"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 22.9.2018.

  1. Vaikka tuota harvemmin niin ajattelee, niin onhan tuo kaasuttimen säätäminen eräänlaista mekaanista ohjelmointia ja lopulta syntyy bensakartta..

    [​IMG]
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Olen tänään ajellut penkissä viisi vetoa maamoottorilla. V2 mallia. On rikastettu. On laitettu sytkäennakoita lisää. On rikastettu lisää. On yritetty jallittaa ahdinta hukkaportin kelloa muokkaamalla. Vaikutus kaikki 5%. Penkitetyn laitteen ajettavuus oli aika huono. Otan sen 5% takkiin ja palautan Porvoon motarilla persydynotetut kartat!
     
    teippi-mikko ja Make500 tykkäävät tästä.
  3. Make500

    Make500 Gearhead

    Onhan se perstuntuma kaiken tärkein. Ei teoria eikä tehonmittauslappu.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Jossain juutuubissa oli jorinaa tuosta dynottamisesta. Sehän kertoo kyllä millaiset huipputehot saadaan, mutta ei se kerro miten sinne noustaan. Persdyno kertoo sen käyttötehon paremmin.
     
    Make500 tykkää tästä.
  5. Katselin, että tän mukaan se akseli olis 60.625" leveä.

    Ajattelin jotain Crown Vicin akselia, mutta ne on hiukan leveempiä.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Makehan ei varmaan pysty tommosta sovittamaan. Ei mitenkään... Mut tartteeko tohon muuta kuin oikean 8,75" murikan?
     
  7. Make500

    Make500 Gearhead

    En ota Matlockistani akselia! Se on rakas:rotfl::rotfl:

    [​IMG]
    Oikeesti tää on ollut aikapommi ja aika pommi yhtä aikaa. Mutta silti siinä on jotain sadistia kiihottavaa:odbiggrin::odbiggrin:

    [​IMG]
    Jos olisin yhtään hoikempi ja kasvais harmaa tukka, tai tukka yleensäkään, niin tiedän mitä minä pukisin:rotfl::rotfl:
     
    FuryIII '71, Gary Grand, 12345678910 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Make500

    Make500 Gearhead

    Samaa mietin, mutta en ole tutkinut sopiiko. Jossain Migueloksen linkittämässä jutussa oli jotain tunnistuksesta ja siinä mainittiin 11 pultin kiinnitys 8 1/4 kohdalla.. Kasikolmevartti taitaa olla sitten enemmän kiinni?
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kasikolmevarttisen murikan tiivisteessä oli googleviisauden mukaan 10 pulttia.

    Edit. Pultinreikää.
     
  10. Sama linkki oli samaa mieltä tunnististuksesta:

    The 11 -vs- 10 mounting studs to ID the difference between the 8-1/4 and 8-3/4 is excellent info. This has been confirmed on two axles that I have.
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Adapteri!
     
  12. Make500

    Make500 Gearhead

    Hmm.. Olisko banjo muuten sama kenties..
     
  13. Ja mites vetarit?
     
  14. Mitä eilen selailin tuota Forwardlook.netia, niin ei siellä ainakaan vastaan tullut tommoista. Tässä ketjussa joku joe myös tyrmää idean:

    The 8 3/4 rear "Hogshead" Won't fit the 8 1/4 rear...Would have to swap the entire rear...

    Tuota akseleiden vaihtamista siellä kyllä oli.
     
    Muokattu: 10.4.2021
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kaitpa noita kasikolmevarttisia banjoja löytyy vielä sahaamattomissa b-kopan mitoissakin.
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Us partsista saa myös mittaan katkaistavia vetareita.
    Eli leveästä saa kyllä kavennettua helpolla käypäsen.

     
  17. Make500

    Make500 Gearhead

    Eilen ehtoolla siinä parin oluen lomassa nakkasin föönin takaisin paikoilleen. Siinä meni tunti ja risat:D
    Samalla tuli hankittua pikku jysäri ja sen sijaan että hyppäisin nyt Dodgeeni ja ajan auringonlaskuun, täytyy lähteä mökkeileen..

    Tuo akselihomma täytyy pitää ehdottomasti mielessä, mutta yritän kuitenkin tulevan kesän päästellä nykyisellä. Täytyyhän sitä ensi talveksi jotain projektia olla:)

    Ai niin, takaluukun vastamaalatun hienon pohjan laitoin piiloon, jos vaikka osaltaan pienentäisi meteliä. Joku sisustaan sopiva matto täytyy vielä etsiä:
    [​IMG]


    Ulkovarastossa odottelee yksi -64 4D American 195.6 kutosella vuoroaan päästä talliin käsittelyyn.
    Oikeastaan tarttis pitää sellainen rauhoittumisen hetki harrastuksen suhteen, mutta ei taida tulla mitään:rotfl:
     
    FuryIII '71, rekkamies, Gary Grand ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Make500

    Make500 Gearhead

    Tinasin Idlet umpeen ja porasin vakioksi kokoon 55.
    Meni laihemmaksi cruise välille AFR 14-15, mutta samalla katosi voima liikkeelle lähtöön.
    Porasin pykälää suuremmaksi kokoon 60, ja avot!
    Cruise pyörii välillä 14-15 ja lähtee paikaltaankin kuten kuuluu.
    Epäröintiä ja kyykkäys tulee jos lusikan painaa heti paikaltaa lattiaan, mutta sanotaanko siinä 1500 rpm jälkeen kaasun saa painaa huoletta lattiaan.
    Alan epäillä että se on DCOE:n ominaisuus tuo kuollut kohta.
    Seuraavaksi pitäisi varmaan käydä progressioreikien kimppuun, mutta ei oikein innosta niiden kairaaminen kyllä.
    Luulen että seuraavat säädöt tehdään ehkä siellä penkissä sitten. En tunne entuudestaan tyyppiä saati edes muista nimeä jolle olis tarkoitus dynoon viedä, mutta kaverin kertoman mukaan ilmeisesti paljon pelannut noiden tuplien kanssa jokkishommien vuoksi.
     
  19. Eiköhän ne säädöt sieltä lopulta löydy. Nyt, kun on suunnillen siellä päin, niin sieltä varmaan ammattimies osaa niitä jatkojalostaa. Ainakin saa teholapun..:cool:

    Laitetaanko semmoinen visa, jossa arvataan teholukemia? Mun arvaus on 221 kaakkia.
     
    Make500 tykkää tästä.
  20. Make500

    Make500 Gearhead

    Olipas optimistinen arvaus:D

    Joskus projektin alkuvaiheilla tein moottorin Desktop Dynossa,
    se piirsi mulle tämmösen käppyrän:
    [​IMG]

    Harmi että silloinen läppäri veti kovon juntturiin ja multa katos koko ohjelma..

    Itse veikkaan siis 184 hp! ( Pessimisti ei pety )
     
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!