Onks täs mitään järkiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mietmi-3, 10.4.2021.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joskus joutuu hieman kummallisessa asennossa pitämään päätään, jotta saa lähialueen osumaan kohteeseen. Mut noista halpislasiliikkeistä (Specsavers yms) voi käydä muutamalla kympillä "työlasit" jossa on joko pelkkää lähialuetta tai monitehot hiottu paremmin lähityöhön sopivaksi. Ja valoahan vanha hitsari kaipaa. Itselläni on joukko Ikean ledspotteja, joita voin suunnata just työn alla olevaan kohtaan, niin näkee sen aloituspaikan hitsilasin takaa paremmin.
     
  2. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Litukassa oli joku aika sitten lukulaseja joissa oli ledivalot,pitkät ja lyhyet,kaveri käyttää noita töissä.
     
  3. Eikö aikuinen mies itse päätä mitä se hitsaa ja mitä se ostaa tontille, jos on kuitenkin hoitanut perheellisen velvoitteet. Eikö se lähde siinä jo vikasuuntaan jos naapuri, sukulainen, lapsi, vaimo, tyttöystävä tai kylän mies sanoo mitä hitsaat ja mitä projekteja ostat.

    Se vaatii vain ryhdistäytymisliikkeen, puhuttelun ulkopuolelta tulevalle harrastuksen johtavalle hahmolle oli se joku em. hlö tai joku muu taho.

    Jos hoitaa omat hommansa perheen ja kodin eteen, eikö se nyt vaan ole niin että harrastushommissa saat tehdä mitä haluat ja siihen ei jollain akoilla tai muilla ole mitään sanomista tai sitten pitää ottaa se kanta että on hiirulaisena ja tekee kuten muualta neuvotaan ja käsketään.

    Harrastus on niin kauan mukavaa kuin sitä saa tehdä juuri omalla tavallaan.

    Aulis

    ps tänään piti hakea projektini sisustat pois verhoilijalta Alavudelta. Tammikuun alussa tehtiin diili. Tuommonen sisusta, tuolla lauritzonin keinonahalla tuohon hintaan ja aika taulu oli maltillinen liiankin hyvä 2-3vkoa. No, akka vedätti. Ei ollut tähän päivään mennessä ostanut edes kangasta, ei aloittanut (8h työ sanoi itsekin silloin) .
    Vittu että suomensin akalle ja haistatin omat ja muiden perseet. Kehui vain silloin tammikuussa kuin nykyisen miehensä poika vaasasssa päin on kova rodirakentaja, no en tietenkään kommentoinut mitenkään koska jokainen taaplaa tyylillään.

    Ristus mitä paskahousuja, vittumainen virnistys oli naamalla, ihan kuin olisi tahallaan yrittänyt viedä projektini hommat metsään. Kysyin asuksi että ei vielä hätä että saatko toukokuun loppuun tehtyä, sanoi että ei millään ennen syksyä..... vittu mikä lepakko, mutta ei vaan saa kaadettua tätäkään projektia, se on valmis ennen juhannusta , ainakin pääpiirteiltään jos ny ei ihan 100%.

    Ennemmin olisin toisella vehoilijalla samalla kylällä voinut teettää tämän saman työn, mutta kun olisi pitänyt soittaa verhoilijan miehelle/poikaystävälle ja sopia hänen kanssaan kun tulevat tallilleni katsomaan mitä tehdään..... Voi vitun vittu, mihin tämä maailma menee, jos ei voi suoraan tuommoisen työn tekijän kanssa soitella, nähdä ja tehdä kauppaa, vaan kaikki höpöt pyörii kyttäämässä vieressä....
     
    Zejk1, Turnn, Sierra ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. max

    max Double Gearhead

    Hyvä Aulis,on se se hyvä että on vielä olemassa miehisiä miehiä,jotka laukeavat omia aikojaan.
    Samoilla linjoilla kyllä,että omista puuhistaan ei tarvitse tehdä lupa-anomuksia kellekkään.Kunhan siitä tulee itselle hyvä mieli,niin se riittää.
    Muita ei tarvitse miellyttää.
     
    maverick999 tykkää tästä.
  5. speedy

    speedy Double Gearhead

    Muijja käy joskus tallissa.. tekis mieli aina sanoa että mee muualle, tää ei oo sun aluetta, mutta en sano, se huomaa mun naamasta sen ...
     
    Seevu, malvasto, maverick999 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    mietmi-22
     
    Volvo_5.7, Gary Grand, Dataviilaaja ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Toi Anglian "pakko projekti" johtuu vähän siitä että viime kesänä ostin "vahingossa" yhden projektin lisää ns ilman lupaa akalta :rolleyes:. On tullu kuultua jo muutamaan kertaan että ei enää YHTÄÄN raatoa meidän pihaan. Onhan se toisaalta jo tosi että tota kalustoa on "liikaa" mutta ku ei vaan voi päästää jotain paaliin niin pitää hakia meille;). Ku emäntä kuuli asiasta (auto (hylsy) seisoo mun toisen tuvan pihas) niin siitähän se riemu repes ja tuli määräys että Anglia kasaan NYT....... Että kohta mennään taas talliin ja homma jatkuu. Vitutus laskenut siedettävälle tasolle. Ai niin emäntä toimitti että oli nähnyt tässä yks yö unta että olin näyttänyt listaa vanhoista autoista mitä voisin hommata. Kysyyn sitte sillai varovasti että mitä frouva oli mule unessa vastannu niin tuumas että ei oo sen päätös minkä hommaan :confused::confused::confused::confused::confused:. Eli vielä on mahdollisuus johonkin. Tossa alkuviikosta lähetti jopa viestin missä myytiin yhtä raatoa :). Se ei onneksi kiinnosta kun mulla on jo yks saman merkkinen.
     
    teippi-mikko, Volvo_5.7, speedy ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. No mutta max...Näin toimii moderni mies:

    [​IMG]
     
  9. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Olisit vaan tehnyt itse niin ei olisi tullut tuollaisia pettymyksiä.
     
    emil knievel tykkää tästä.
  10. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    Harrastus on niin kauan mukavaa kuin sitä saa tehdä juuri omalla tavallaan.

    Aulis

    ps tänään piti hakea projektini sisustat pois verhoilijalta Alavudelta. Tammikuun alussa tehtiin diili. Tuommonen sisusta, tuolla lauritzonin keinonahalla tuohon hintaan ja aika taulu oli maltillinen liiankin hyvä 2-3vkoa. No, akka vedätti. Ei ollut tähän päivään mennessä ostanut edes kangasta, ei aloittanut (8h työ sanoi itsekin silloin) .
    Vittu että suomensin akalle ja haistatin omat ja muiden perseet. Kehui vain silloin tammikuussa kuin nykyisen miehensä poika vaasasssa päin on kova rodirakentaja, no en tietenkään kommentoinut mitenkään koska jokainen taaplaa tyylillään.

    Ristus mitä paskahousuja, vittumainen virnistys oli naamalla, ihan kuin olisi tahallaan yrittänyt viedä projektini hommat metsään. Kysyin asuksi että ei vielä hätä että saatko toukokuun loppuun tehtyä, sanoi että ei millään ennen syksyä..... vittu mikä lepakko, mutta ei vaan saa kaadettua tätäkään projektia, se on valmis ennen juhannusta , ainakin pääpiirteiltään jos ny ei ihan 100%.

    Ennemmin olisin toisella vehoilijalla samalla kylällä voinut teettää tämän saman työn, mutta kun olisi pitänyt soittaa verhoilijan miehelle/poikaystävälle ja sopia hänen kanssaan kun tulevat tallilleni katsomaan mitä tehdään..... Voi vitun vittu, mihin tämä maailma menee, jos ei voi suoraan tuommoisen työn tekijän kanssa soitella, nähdä ja tehdä kauppaa, vaan kaikki höpöt pyörii kyttäämässä vieressä....


    oliskohan sun mainees vaan jo kiirinyt... :p
     
    12345678910 ja paja1 tykkäävät tästä.
  11. max

    max Double Gearhead

    Mä olen aika kaukana modernista.Olen saanut duunissa oksennusreaktioita näistä tyypeistä jotka menevät "miellyttämään" pomoa heti aamusta.
    Menevät heti aamusta pomon kopin kynnykselle juttelemaan "mukavia".
    No mun pomo sit kysyi multa että olenko minä hänelle vihainen kun en ole aikoihin hänelle puhunut mitään.
    Kerroin että puhun jos on jotain asiaa.No,nyt olen ollut 5kk lomautettuna ja olisko sit pitänyt jutella diipadaapaa?!
    Ei missään tapauksessa,sillä nautin nyt huonolla käytöksellä hankitusta vapaudesta,Freebird....
     
    Muokattu: 14.4.2021
    Seevu, evilpastori ja Roberto tykkäävät tästä.
  12. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Äijä kumminkin vetää pidemmän korren ja on tallissa koko sen ajan...:cool:
     
    Jori85 tykkää tästä.
  13. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ei tuo nyt niin paha ole... jotkut joutuu menemään Ikeaankin, jopa koko päiväksi.
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Olen tavannut tällaisen miekkosen joka oikeen sillä asialla tuli naisensa kanssa Kouvolasta Vantaan IKEA:aan.
    Jätkä uhriutui vapaaehtoisesti,ja viettivät IKEA:ssa 8 tuntia(tottakai söivät väliajalla lihapullat ranskalaisilla).
    Jokainen kippo ja kuppi oli kuulemma tarkkaan tutkittu naisen toimesta ja jätkä oli tullut spanielin lailla perästä.
    On kaverilla kyllä hyvät hermot,tai siihen liittyy joku outo fetissi.
     
    Seevu, Sierra, kad_boost ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Hah hah..Enpäs tullut ajatelleeksi sitä noin. Tämähän on win-win tilanne, kun molemmat pääsee harrastustensa pariin.
     
  16. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Ei saatana...ei enään ikinä.
    Kerran menin siihen ansaan että käydään "äkkiä" ikeassa!
    Seuraava kertaa ei tule, ennemmin omaisuus jakoon. Joku roti pitää olla:mad:
     
    max ja malvasto tykkäävät tästä.
  17. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Meillä emäntä käy tallista lainaileen työkaluja kun puuhailee jotain, sit kun ite tarvis saa haeskella niitä ympäri taloo/ tonttia:mad:.
    Ja jyrkkä ei IKEA reissuille myös
     
    Jori85 tykkää tästä.
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    olenkohan se sitten ollu minä? Aikoinaan kun lopetin ryyppäämisen joskus kymmenen vuotta sitten ni hermot parani het vällein. Tai samaan aikaan aikaan aloitettu budoharrastus saatto sekin vaikuttaa että mieli on nykyään melko zen. Tai ainakaan tilanteet ei enää eskaloidu ihan välittömästi. Vaimokin ihmetteli ku oltiin koko päivä ikeassa että mikä vittu minulle on oikein tullu.

    Mitä tulee talliin niin olen kieltäny ketään muita menemästä paitti poikaa joka on yhtä tarkka työkaluista ja muista vehkeistä kuin minä. Ei se vaimo kyllä usko vaan käy itepäinen kun on muttei lainaile mitään enää nykyään vaan vie akkukoneita lataantumaan lähinnä kesäaikaan. Joku vuosi sitten se lainasi sivuleikkurit jotka hävis sen siliän tien. Pidin saarnan joka ilmeisesti ymmärrettiin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. f34

    f34 Double Gearhead

    Juu, antaa toisten tehdä ne hikisimmät ja likaisimmat hommat, inhottavat liman kanssa läträämiset ja ei sitä huutoakaan jaksa kauaa kuunnella.
     
    Muokattu: 15.4.2021
    Jori85 tykkää tästä.
  20. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    Vaimo on kaverina tallissa ja ruuvaa+romujen haku reissut mukana, Ikeassa kumpikin käyny aikoina ennen toista kerran ja tältä reissulta ainut ostos kummallakin ollut koiranperse naulakko.
    Ei ole tarve lähteä sinne.
     
    JarmoY tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!