Sotakoneet taivaalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Chevy ´53, 20.6.2008.

  1. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Minulle taas erään toisen viiksiniekan maatalouskoneet.

     
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Muutama Youtube pätkä. Filmeillä nähtavissä livenä muiden muassa gruusialainen maantierosvo ja itävaltalainen korpraali.



     
  3. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kyseistä konetta suuresti ihailevana iloinen yllätys Youtubessa

     
    kerkko ja SS-454 tykkäävät tästä.
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Lentokoneiden "Fiat multipla"
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ja kauniimpi kuin Savioija Marchetti
     
  6. hmr66

    hmr66 Gearhead

  7. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Kirjallisuusvinkkinä tähänkohtaan vaikkapa huomisen kevättiistain kunniaksi erinomaisen hienon lentäjäsankari Generalleutnant Adolf Gallandin erinomaisen hieno teos "Die Ersten und die Letzten", sekä museovinkkinä Dornier Museum Friedrichshafenissa, Baden-Wurtenbergissä. Samassa kaupungissa aivan keskustassa on myös upea Zeppelin Museum.
     
    Muokattu: 19.4.2021
  8. Larry

    Larry Double Gearhead

    Avengerin hallittu pakkolasku:

     
  9. max

    max Double Gearhead

    Olen lukenut Gallandin kirjan"Ensimmäiset ja Viimeiset".
    Se on hieman erilainen ilmasotaa käsittelevä teos,sillä siinä on vähän ns."Ruudinkatkua" ja enemmän näkökulmaa isomman johtajan vinkkelistä,kuinka Luftwaffen johtaminen olisi pitänyt hoitaa.
    Kannattaa lukea,sillä näkemys on häviäjän näkökulmasta eikä amerikkalaisen imperialistin värittämää vääristelyä.
     
    kerkko tykkää tästä.
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Mikähän mahtaa olla Avengerin nopeus (noin arvio) kun pyrstö ottaa kiinni Atlanttiin ?
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Mersu istui rataan noin 150km/h vauhdilla.
    Avengerin kuski on vetänyt tuon jo reilusti kohtauskulmalle(tulee maha edellä) joten veikkaan että ei ole paljoakaan yli 120km/h.
    Korjatkaa jos on väärä arvio.
     
  12. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Toinen samantapainen hienon sotilaan kirjoittama klassikko on Generaloberst Heinz Guderianin "Erinnerungen eines Soldaten".
     
  13. max

    max Double Gearhead

    On tänään muuten Johtajan syntymäpäivä.
    Pitää varmaan marssia reippaasti Lidliin hakemaan Bratwustia ja kalijaa.
     
    Muokattu: 20.4.2021
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Avenger, tukialukselta operoivana oli suunniteltu laskeutumaan varsin hitaalla nopeudella. Ja vastatuuleen toki myös.
    Mutta eikös Fieseler Storch -pysty laskeutumaan jopa tenniskentälle.
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Lidlissä on hiton hyviä olutnakkeja sekä olutta toki myös.
     
  16. Larry

    Larry Double Gearhead

  17. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Kun Suomessa ollaan, niin olisiko kuitenkin Meteor eikä Merlin, Comet-tankista?

    Hieno pöytä kyllä, joka pysyy varmasti pystyssä levottomimmissakin bileissä.
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Miten Meteor ja Merlin erosivat toisistaan? Merlinissä ahdin?
     
  19. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Oliko niin, että pyörimissuunta on vaihdettu, ja materiaalit painavampia, kun painolla ei juuri ole väliä, ja heikompia, kun tehoa ja täyskaasulla ajoa on vähemmän, kuin hävittäjäkäytössä?
     
  20. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    The Rolls-Royce Meteor later renamed the Rover Meteor was a British tank engine developed during the Second World War. It was used in British tanks up to 1964. It was a result of co-operation between Leyland Motors and Rolls-Royce who between them in 1941 had suggested that a specialised de-rated version of the latter company's Merlin aero-engine would be highly suitable for use in armoured fighting vehicles.

    The Meteor was developed from the Merlin by W. A. Robotham and his chassis design and development division at Clan Foundry, Belper, as they were not involved in aero-engine work and his engineers were under-used. With the aid of engineers from Leyland, who were engaged in tank work, he considered RR's two V12s; the Kestrel, while having more power than the existing "Liberty" or Meadows engines, did not provide the desirable 20 bhp per ton (producing only 475 bhp on "pool" petrol) required, so the 1,030 bhp (770 kW) Merlin III was chosen. Also, the Merlin was being produced in two factories, and some components not suitable for an aero engine could be used in a "derated" Meteor engine (unlike an aero engine even a tank engine driven hard did not require continuous maximum power). Robotham was at pains to point out that Rolls-Royce could not manufacture the engines, so would not benefit commercially. [1]
     

Kerro tästä muillekin!