Chevrolet Impala 1967

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tzampy, 21.3.2017.

  1. tzampy

    tzampy Gearhead

  2. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tapahtui 2.5

    Meinasi käydä vähän hassusti, läksin töistä eilen yövuoron jälkeen ja ajelin motaria 14km jonka jälkeen meinasin kääntyä tankkaamaan ja ajella siitä sitten kotiin. Noh poistuin moottoritieltä ja käännyin mittarille niin seurasi kaksi voimakasta ravistusta ja vasen etukulma tippui alas maata vasten, noh auto sammuksiin ja pyrkimään ulos autosta, kuskin ovi ei aukea, tuumasin että tämä lupaa hyvää. Noh apparin kautta pihalle toteamaan että vasen etupyörä on irronnut koska pinnapultit navasta olivat katkenneet. Aikansa sitten kun touhuilin niin sain pyörän takaisin paikalleen uuden pyörän navan avulla. Etulokari otti kipeetä ja puskuri vääntyi. Aika pienillä vauriolla selvittiin, minuuttia aikaisemmin vauhtia olisi ollut kuitenkin se satku ja jälki varmasti ihan toisen näköistä..
     
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. tzampy

    tzampy Gearhead

    Kävin läpi noita vaurioita mitä tuosta konttaamisesta seurasi. Moottori ja vaihteisto välttyivät pohjakosketukselta kun runkopalkki otti näppärästi ensimmäisenä maahan. Pyörän navan vaihdoin ja tarkistin samalla jarrurummun joka säilyi ehjänä jollain ihmeellä, koko tämä case johtui siis normaalia pitemmästä reitistä jonka jouduin ajamaan kun auto alkoi käymään tosi huonosti ja koitin vain pitää auton käynnissä jotta pääsen kotiin.

    Noh huono käynti selittyi sillä kun kaasarista ensiöpuolelta on hajonnut koho jostakin syystä ja tämä johti taas tulvimiseen kaasuttajassa. Ja koska auto ei kestänyt kunnolla käynnissä yritin ajaa "suoraa" reittiä kotiin tuon motarin kautta.

    Oli taas tähdet kohdallaan kun kaikki tämä sattuu samalle aamulle..

    Lisäksi sähköjä kävi vituttamaan kun virtojen ollessa päällä käänsin pääkytkimestä nollan pois. Valonkatkaisija ja puhaltimen katkaisija ilmeisesti hajosi tuossa rytäkässä. Sulakkeet on ok ja suoralla sähköllä vehkeet lähtevät pyörimään.

    Maanantaina sitten osien tilaukseen.
     
  4. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tykkäsin siitä ettei kovassa vauhdissa irronnut
     
    tzampy ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Mulla napsahti aikoinaan 67 biscaynesta kylmän huoltsikan sorapihalla kuopassa se alatukivarren reaktiotanko poikki. Ajelin auton kävelyvauhtia kaverin pihaan siinä lähellä. Kovassa vauhdissa olisi jarruttaessa ollut jännät paikat :eek:
     

Kerro tästä muillekin!