remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itsellä oli tollanen nokka 1.8v turbossa. Ja tämä oli Cranen suositus.
    [​IMG]
     
  2. Minkä merkkinen se sun nokka sitten oli? Toin Cranen nokka on kyllä melko hurja..
     
  3. EDIT: Taisin ymmärtää sun viestin väärin. Eli toi Cranen nokka oli sulla.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jep Cranen nokka. Ja toi oli lievempi mitä suosittelivat rajumpaan kokoonpanoon. Muistaakseni rajumpi oli joku 310 yms...
    Mutta se mikä toimii vaparissa, toimii myös turbossa.
    Tolla kokoon panolla 1.8v GTI, G60 männän ja kanget, toi nokka Mitsun Volvo T5 turbo, olikohan Tdo4-hl16 jotain, ei muista enää. 0.6 ahdoilla 239hp. Ennen nokan vaihtoa 209hp, samoilla ahdoilla yms koskematta mihinkään.
     
  5. ta12narina

    ta12narina 1st gear

    Moro moro taasen, kertokaa tietävät et kuuluuko se laittaa suck up /draw through setupissa (kaasuttimet ennen kaksoisruuviahdinta Kenne Bell 2.1) se plumb back kierrätys venttiili niin että se saa alipaine ohjauksen sieltä kaasareitten ja ahtimen välistä eli kun kaasareitten läpät kiinni tai osakaasu, tällöin tulee tyhjiötä imupuolelle ahtimeen ni se avaa plump backin tasaakseen paineita putkea pitkin joka johtaa painepuolelta takas imupuolelle? Onko tää näi? Kiitoksia paljon etukäteen, t: Jonttu
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Joo, kyl se siihen tulee asentaa, mut kun Kenne bell ei taida tykätä et sinne ahtimeen imetään polttoainetta..

    Ainakin huuhtelee takapään laakerit äkkiä piloille...
     
  7. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Oisko jollaki myydä 6-71 tai 8-71 bloweri vetolaitteineen? Voisin semmottisen ostaa NYT, ja esim imari yms mitkä passais Moparin 440 olisi eteenpäin jne. Tarjoa yyveellä! :cool:
     
  8. XJR

    XJR 3rd gear

    Laitetaan tähän nyt kun on alanmiesten topikki. Mulla ollut marketissa myynnissä uudenkarhea KB 2.6H tuplaruuvi. Kyseessä on itse se ahdinyksikkö ilman etulevyä, vetopäätä ja imupuolen töröä. Omassa kotterossa on nuo custom-osia ( sopii vain omaan brittikasiin ) eli siirtyneet tästä hetken kiinni olleesta ahtimesta uuteen. Jos jollain on jo 2.6H niin tässä oiva varaahdin tai jos haluaa tehdä customia tai ostaa nitten KB:lta tarvittavat palikat. KB:lta löytyy muutamaan uudempaan jenkkiin valmiit osat. YV:lla tavoittaa ja marketista löytyy ph.numero. Tuote hinnoiteltu valmiiksi.
     
  9. ta12narina

    ta12narina 1st gear

    Töissä katselin tänään tuollaista lvi hommiin tarkoitettua varoventtiiliä joka aukeaa 2.5 barin paineessa niin tuli mieleen että hoitaisikohan tuollainen remmiahdin nelarin plenumissa ikäänkuin burst panelin virkaa? Venttiilin koko oli 1/2". Kestääköhän tuollainen moottori olosuhteita ja onko tuon koon venttiili (sen reikä) aivan liian pieni sille hetkelle ku kone yskäsee takaspäin.
     
  10. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Taitaa olla kyllä rajusti liian pieni tollanen, tuotettu ilmamäärä on kuitenkin aika iso.
     
  11. sampo.i

    sampo.i Gearhead

    Moro,6-71 takapään laakerien vaihto menossa ja nyt paikoillaan 3205a suojaamattomat viistokuulalaakerit ja tuplahuuli tefloni stefat. Kysymys kuuluu pystyykö nuo korvaamaan kestovoidelluilla 2rs laakereilla ja siis ilman erillisiä stefoja?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Normi kuulalaakerien sopivuuteen en ota kantaa, mutta laakerin suojaus ei ole varsinainen akselitiiviste. ->ei toimi.
     
    4d sedan tykkää tästä.
  13. sampo.i

    sampo.i Gearhead

    Tässä kohtaa ei siis aleta oikomaan,kiitos !
     
  14. Vai näin se on. Hyvä että tässä itsekin oppii
     
  15. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mun 6v 71 ahtimessa oli takapäässä rullalaakerit kyllä sinne muistaakseni normi 2rs urakuulat laitoin. Sovitin akseliin niin että pääsee liukumaan lämpölaajenemisen verran
    Akselitiivisteet tietenkin tuli uudet
     

Kerro tästä muillekin!