1957 bel air projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja timopajala, 8.10.2020.

  1. timopajala

    timopajala Gearhead

    Vanteet saapui viimein ja huomenna näkee mahtuuko noi mitenkään tonne alle :D

     
    Visa tykkää tästä.
  2. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kyl ne sinne just ja just mahtuu vaikka bs oli puoli tuumaa väärä siihen mitä tilasin
     
    rekkamies, A.J., Lemmu ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Tiukka on sovitus mutta hemmetin hyvännäköinen kokonaisuus on kyllä kun pyöränaukko on täynnä...peukku ainakin täältä tuolle valinnalle!:)
     
    timopajala tykkää tästä.
  4. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kiitokset! Juuri tuo oli tarkoituskin :)
     
  5. timopajala

    timopajala Gearhead

    Olis tullu renkaan vaihto niin vaikeeks nii päätin kavennuttaa perää 35mm per puoli et saa pyörän pois kaaresta ilman 24h jumppaa. Tällä akselivälillä ei onnistu millään
     
    Seevu ja Vezques tykkäävät tästä.
  6. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    35mm kavennus taitaa tuottaa ylimääräistä osien vaihtoa.
    Miten meinasit toteuttaa...uudet veturit ja sitten?
     
  7. timopajala

    timopajala Gearhead

    Ei tarvii mitään osia hommata. Booreissa on reippaasti varaa. Leikataan laipat varovasti pois ja sorvissa sit päädyt puhtaaksi. Putket poikki ja laipat uudestaan hitsaamalla kiinni päihin
     
  8. timopajala

    timopajala Gearhead

    Nii ja vetarit siis vaan katkastaan 35mm per puoli ku booria on 20cm melkein tai taitaa olla ylikin
     
  9. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Piti käydä ketjua läpi lunttaamassa mikä perä autossa on.
    Löysin että 9" eli ford varmaankin.
    Onkos näissä vakiona pitkät boorit?

    Itse en ole muuttanut ajatusta pakoputken ulostulosta takarenkaan etupuolelle.
    Ostetut flowmasterin rosteriset alkuputket istuvat niin hyvin etten aio muuttaa niitä. Menevät laatikon kannattimen alapuolella sivuissa olevissa koloissa.
    Jatkeena lyhyet Magnaflown ovaali epäkesko vaimentimet asennettuna hiukan pystyyn jotta menevät palkkiin tehtyjen reikien läpi jossa kardaani kannatin ja takaakseliaisat lähtevät.
    Siitä tulen jatkamaan putket yhteen ja 3" menolla takarenkaan eteen suunnattuna maata kohden.
    Samalla kun jarrusarjassa tuli pitkät käsijarruvaijerit niin niille erilainen käyttömekanismi vaihelaatikon hännän alle jotta saisi pois vanhan U muotoisen vaijeri hässäkän koukkuineen päivineen. Tätä pitää varmaan vielä muokata lisää.
    Kivaahan tällainen puuhastelu on. Pysyy perhe geometriakin kohdillaan..
     
  10. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo siis Fordin 9 perä Juu tuossa omassa. Laitan tuohon omaan käsijarrun keskikonsoliin ja vaijerit kulkemaan sisäkautta. En halua tonne auton alle mitään vaijeri virityksiä. Mulla on siellä läpiviennit molemmin puolin mistä tulee ilma linjat ja käsijarru vaijerit melko lähelle takapyöriä valmiiks
     
  11. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Luultavasti tarvike Cut-To-Fit vetarit.
     
    timopajala tykkää tästä.
  12. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo varmaan tälläset just. Tilasin ton perän jenkeistä määrä mitoilla jne. Ei nyt vaan sattunu mitat sopii niinku tuolta trifive foorumilta niitä tiirailin
     
  13. timopajala

    timopajala Gearhead

    Leikkasin tänään rungosta noi turhat käsijarru kiinnikkeet pois. Purin pakoputkiston yms ja maalasin koko rungon tossa akryylimaalilla kiiltävän mustaksi. Perä tulee jatkojalostuksesta muutaman viikon sisällä nii saa suihkia siihen värin ja asentaa paikoilleen
     
  14. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Näin se projekti etenee!!
    Topiikkiasi selatessa huomasin maininnan fosforihaposta.
    Taidat käyttää sitä puhtaalle pellille pohjusteena.
    Näitähän on kaksi eri vahvuista myynnissä. 85% ja miedompi.
    Olen usein ajatellut millä tämä miedompi laimennetaan, tuskin vedellä.
    Hinnassa kuitenkin pieni ero.
    Omat kokemukset tästä vahvemmasta liuoksessa ovat hyviä.
    Käytän happoa ruosteen poistoon nippeleistä ja tilalle tulee mukava musta pinta johon maalikin tarttuu hyvin.
    Tämä miedompi versio on nähtävästi hitsatulle raudalle ja täyttää ennen kaikkea huokoset hyvin.
    Sitä ei myöskään tarvitse poistaa ennen maalausta.
    Mitä mieltä itse olet?
     
  15. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo käytössä ollut tuo 85% ja sen voi ihan vedellä laimentaa 35% jos haluaa miedon liuoksen tehdä ja jättää pohjusteeksi niinkuin itse tein tuolle pohjalle.

    Kannattaa kuumailmapuhaltimella lämmittää se tämän jälkeen niin se vesi poistuu siitä kokonaan ja vain happo jää. Karhensin hapon vielä karhunkielellä ennen epoksia ruiskaamista ihan varoiksi. Pirun kovaa otti kiinni ainakin
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kaveri kavensi perän ja vetarit ja kävin tänään ne noutamassa kotiin. Ei voi kun lakki kourassa kiittää kun löytyy tollasia ystäviä keltä noi hommat onnistuu :)

    Huomenna sit alkaa perän siivous ja kittaus epoksia ennen sekä öljynpoisto propun hitsaus kun moista ei tuossa perässä oo ollenkaan.

    Jos sais illalla värin siihen vielä pintaan nii olis kova sana
     
    isalmela, impala-63, Ilel83 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. timopajala

    timopajala Gearhead

    Piti tänää maalailla tuo perä mutta eipä se ihan niin nopsaan mene. Ei saanu porakonetta joka väliin et olis saanu saumat putsattua kunnolla nii päätin sit hajottaa koko perän tässä välissä

     
  18. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Kertoiko se maalari miksi haluaa tinat poistettavan?
     
  19. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo sanoi että eivät pysy kiinni ja kertoi että haluaa tehdä ennemmin metalli kitillä tai vastaavalla tavaralla. Kuulemma huonoja kokemuksia nyky tinoista.
     
  20. Visa

    Visa Gearhead

    Samaa sanoi mullekkin maalari, ettei tinaa mieluusti enää mihinkään, vaan roberlon metallikittiä. Liekö sitten nyky tinat sen verta paskaa? Toki metallikitit on nykypäivää ja tinat oldschool juttuja.
     

Kerro tästä muillekin!