Lohko halki vesikanavasta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja topparius, 16.5.2021.

  1. topparius

    topparius 2nd gear

    Eli hmm. 4.3 v6sen lohko on halki ja vedet ja öljyt ei olleet menneet sekaisin vaan kannentiiviste oli palanut sylintereiden välistä. Löynkö vaan kasaan vai voisko tätä jotenkin tekohengittää et tän kesän veneilis?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

     
    -Skeletor- ja Vermilion tykkäävät tästä.
  3. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Kyllä se tonne nostajalaaksoon alka vettä puskea kun kone lämpiää ja jäähtyy välillä, ihan selvä läpi halkeama toi pidempi, johan se on nytkin sinne höyryä työntänyt.
    e En todella koittais tollaisenan nippuun , etenkään veneeseen. Jäät vielä ulapalle.
    En ole varma pelaisko kemiallinen metalli kun ensin vähän avais railoa.
     
  4. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Jos on raakavesijäähdytys, eli vesi lohkossa ei paineista ja max jotain 70 asteista, niin kyllä joku pikafixi saattaisi hetken toimia. Siinä tilanteessa vesitilaan ei tule ylimääräistä painetta kuin vastaavassa suljetussa kierrossa. Toki kyllä se silti voi öljyyn työntää vettä.
     
  5. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Eikö tuo olis nyt helppo korjata kunnolla,noin jos lähtee vesille kannattaa pitää ranta näkyvissä ja airot matkassa.
     
  6. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Jos on ihan "perus" 4.3 V6 lohko (?), niin en lähtisi kikkailemaan korjauksen kanssa. Nettivaraosa, tori tms auki, ja katsella purkuastro josta käy hakemassa toisen mosan. Äkkiä pelkät kemialliset metallit maksaa liki saman kuin kokonaine kone.
    Vai onko tässä jotain spesiaalia lohkon osalta?
     
  7. topparius

    topparius 2nd gear

    Oishan se helppo jos olisi muu paikka ottaa kone pois kuin satama ja sataman hiekkakentällä purkaa loppu mootori ja viedä hitsattavaksi ja koneistettavaksi?
     
  8. topparius

    topparius 2nd gear

    Se on lähinnä spesiaalia ettei ole tiloja rempata eikä kalustoa nostaa moottoria pois veneestä ja laite on satamassa.


     
  9. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Minulta väärin ymmärrys,luulin että kone on jo irrallaan.On kyllä jo aika pitkälti halki,lämmön vaihtelut isontaa halkeamaa pikku hiljaa koko ajan,viisaammat vastatkoon saisiko tuon menemään jotenkin kesän yli.
     
  10. topparius

    topparius 2nd gear

    Saan belzonen 1111stä niin kokeilen sillä turata.

    Tarkoitus ens talvena vaihtaa eri moottori niin jos sais tän kesän ajot pelaamaan tolla.
     
  11. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Auttaisko jos sais halkeamien päihin tuon poraus => pultti, että halkeama ei pääse jatkamaan sivuille lisää ja laittaisi kemiallista metallia halkeamaan niin paljon kuin saisi, siis purukumi viritelmänä? Siihen päälle voisi laittaa vielä hieman lohko-betonia joilla lohkoja vahvistetaan.
     
  12. LPV

    LPV 3rd gear

    Pystyisikö tuonne vesitilaan työntää sopivan putken, jonka ympärille se Belzona? Vai onko se niin jäykkää, että sitä voi painella seinämille ja jättää vedelle aukon?
     

Kerro tästä muillekin!