Blazerin käsijarrun säätö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Mauri68, 8.6.2021.

  1. Mauri68

    Mauri68 1st gear

    Moi miten toimii Blazerin S10 vm 90 käsijarrun säätö ja miten päin pitää säätöruuvin pyöriä, olen vaihtanut kaikki kengät jouset säätöruuvin mutta en ole saanut käsijarrua toimimaan kun pitäs missä vika ?? Mauri
     
  2. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Tarkoitatko rummun sisällä olevia ruuveja? Nehän ei ole varsinaisesti käsijarrun säätöjä vaan niillä säädetään kengät oikealle etäisyydelle. Oletko tarkistanut vaijerin säädön? En tiedä onko Blazer samanlainen mutta pickupin vaijerissa on tällainen: https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=3888792&cc=1050882&pt=16491&jsn=638
    Mutterista pyörittämällä saa narua kireämmälle tai löysemmälle.
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja vaijeri pitää olla löysällä, kun rummuista jarruja säädellään, vasta, kun kengät ovat lähellä, kiristetään vaijerista polkimen liikevara, eli takajarruja ei saa säätää käsijarruvaijerista!
     
  4. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Lisäksi ne rumpujen sisällä olevat automaattisäädöt toimivat pakilla ajaessa ja jarruttaessa. Itse olen säätänyt asennusvaiheessa kengät aina niin että laahaa vähän koska jos jää liian kauas niin siitä voi tulla kaikenlaista muuta ongelmaa.
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja samalla, kun räpeltää jarruja, kannattaa säätöpalikka ottaa pöydälle, purkaa osiin, putsata ja voidella, ja huom! yksi puoli kerrallaan, ei saa sekoittaa keskenään, ovat toistensa peilikuvia ;)
     
  6. Mauri68

    Mauri68 1st gear

    Täytyy kokeilla Bakerin säädöllä kävin hakemassa myös uudet jarrurummut ne on aika kuluneet en vielä ole kerennyt kokeilla miten niillä toimii mutta kiitoksia jo neuvoista
     
  7. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Mulle sattu kerran dötsi ramin takajarruissa semmonen jutska, et jarrujen säätörissat oli merkattu väärinpäin. Eli L kävi/toimi oikeen puolen rummussa ja R vasemman.

    Oisko ollu Raybestoksen tekeleet, varmaan kiinassa tehty, niinko kaikki muutkin.

    Tajusin siinä asentaessa, et ei helvetti nää voi toimia näin. Noh loppu hyvin .
     

Kerro tästä muillekin!