Ilmajousituksesta kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja pannupää, 1.8.2019.

  1. pannupää

    pannupää Gearhead

    Käyttöautokaluston päivitys on mielessä, ja eteen on tullut mm. muutamia ilmajousitettuja GM-tuotteita (Escalade, Avalanche). Mihinkään louhikkoon ei tarvitse päästä, mutta eteen tulee silloin tällöin ns. erikoistilanteita, joissa neliveto ja jonkinmoinen maavara ovat tarpeen. Mutta nuo ilmajouset. Toimiessaan varmasti miellyttävät, mutta miten kestävyys, korjaukset, osien hinta? Koskaan en ole tällaista ajopeliä omistanut, joten uutta asiaa minulle. Voiko noille kotitallissa edes mitään tehdä vai onko erikoispajan hommia? Ja mitä maksaa? Budjettisyistä ihan uudenkarheat laitteet täytynee kuitenkin jättää laskuista pois. Joten, kokemuksia kehikkoon.
     
  2. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kovasti erilaisia toteutuksia, kannattaa googlata tarkemmin kun löytyy mieluinen merkki ja malli. Rangessa oli toimivat, Mersussa meinasi olla talvivaivoja. Suosittelen lämpimästi ilmajousitusta
     
  3. isalmela

    isalmela Gearhead

    Miten maastoauton osto edistyy?
     
  4. Pläkkäri

    Pläkkäri 1st gear

    Minulla on MB.n GL, 2011, 4 litran diesel V8.lla ja ei ole ollut mitään ongelmaa Ilmajousituksessa koskaan, auto on ollut minulla uudesta asti ja täysillä varusteilla mitä silloin sai GL.ään. nyt olen ajanut sillä 110 tuhatta km.
     
  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Lincolnissa ainakin halpaa kuin saippua. Säkit saa kympeillä ja kompressori kaluineen olikohan toista sataa. Venttiilejä ym saa kans halvalla (laatu=?). Ainakin vuoden toiminut omassa kun vaihdoin kierrejousten tilalle ilmajousituksen takaisin.
    Mersun henkilöautosta kokemuksia ilmajousilla: Siinä taas pelkät säkit taisi olla 500e luokkaa, eli ihan eri sfääreistä puhutaan.
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!