JDM-autot arkiajossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 26.7.2019.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Taitaa olla siis 1G-FE, kun kerran 2-litraa.
     
  2. Muki

    Muki Gearhead

    Joo sellainen se vissiin on. Jostain syystä japanilaisissa on kauhean monimutkaisia moottorikoodeja. Amerikanpaavolle olis helpompaa kun olis yksinkertaisia kuten 426 Hemi tai LS-6 tai ZL-1 tai mitä niitä nyt olikaan :rotfl: mut joo, tuo se taitaa olla se moottorityyppi. Ilmeisesti sellainen perus-slant six.
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin se on tietyllä tapaa perusmoottori. Tulikohan tuo G-moottori tuotantoon 80-luvun alussa. Se ykkönen on tavallaan sen sukupolvea kertova mutta g:tä ei ole tehty kuin 1G vrt. M-koneisiin joita on 7M:ään asti tai jotain R-moottoria 22R, mutta se on vähän epälooginen sarjanumero. Sitten viivan jälkeen tulee kannen tiedot ja muut eli F on semmoinen pappamallin talouskone, yleensä 4 venttiiliä/pytty. G olisi sitten tehomalli. Perässä sitten T=turbo, Z=mekaaninen ahdin ja E=ruisku.
     
    Kowalski tykkää tästä.
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tämä kommenttina myös muihin kuviin että hienon auto. Ite olen ton tyylisiä myös harkinnut mm. Centuryä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. Muki

    Muki Gearhead

    Jaa, nyt on tullut ajeltua sillä JDM-taksi-Crownilla niin että mittari kertoilee 138 tuhatta ja rapiat, kun hankkiessa oli 121. No tähän mennessä on pitänyt kuitenkin vetarin laakerit vaihtaa, toihan on jäykällä taka-akselilla ja varmaan Yokohaman taksiliikenteessä lähtenyt valoista sen miljoona kertaa. Osat maksoi kolmisensataa paikallisesta Toyota-liikkeestä ja työ oman kylän korjaamolla about saman verran.

    Kerran tuli oikeaan etuvilkkuun joku kosketushäiriö. Otin vilkkulampun ulos ja laitoin takaisin. Ja sitten vaihdoin sen japanilaisen mediacenterin (johon ei saanut edes softapäivityksellä kielenvaihtoa) tuollaiseen Pioneerin 2DIN hinnat alkaen - malliin, kun siinäkin on jo toimintoja runsaammin kuin mitä ymmärrän.

    Hinkuilin kyllä hiljattain kovasti V12-Centurya mutta se tummansininen yksilö ehti (ehkä onneksi) mennä. Järkipuhe tietysti olisi että pitää tän Crownin kun se kerran on oikein siisti ja tikissään, eikä haahuilisi mitään V12-moottoreita, vaikka Toyotan tekoa olisikin.

    Oikealta puolelta ajamiseen on tottunut ihan täysillä. Silloin kun oli vielä vani (jota ei tietenkään olisi pitänyt myydä) niin hypin ihan sujuvasti autosta toiseen. Ei siinä loppujen lopuksi ole sen kummempaa, ja kun ei kauheasti tule maanteillä ohiteltua tai pysäköintihalleissa käytyä, niin vaikutukset arkeen on nolla siitä kummalta puolelta ohjastelee.

    Tosiaan kun menin Tammisaaren Toyotan varaosatiskille niin ei niillä kulmakarvat hätkähtäneet. Rekisteritunnuksella tsekkasivat varaosat ja tokihan ne eivät nyt sattuneesta syystä olleet aivan hyllytavaraa kun noita on vissiin vaan kolme (?) jälkituontina Suomessa, mutta muutoin business as usual.

    Jos joku googlettaa niin se on 2004 Toyota Crown Super DeLuxe Mild Hybrid, tunniste CAA-GBS12 on kanssa ihan hyvä hakusana. Mitä nyt olen omaani tutkaillut niin kyse on G-varustelulla olevasta joka olis snadisti perustaksia pidemmällä akselivälillä yms. muilla kuvioilla.
     
    12345678910 ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. pe-le

    pe-le 1st gear

    varaosiin liittyen,
    https://www.amayama.com/en
    tuolta olen useasti tilannut,,,tähän asti homma pelannut hienosti, ja aika kohtuu aikatauluilla, alkuperäistä osaa, toiset yllättävän adullisia.
     
    Muki tykkää tästä.
  7. Muki

    Muki Gearhead

    Joo, aika kiva kun näkee hintojakin. Kiitos vinkistä!
     
  8. javelin

    javelin 1st gear

    Muutaman vuoden olen ajellu -04 farmari toyota mark kakkosella. Hinta laatu suhde loistava ja antaa hyvän kyydin.
     

Kerro tästä muillekin!