Bensatankki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Kailinn, 1.7.2021.

  1. Kailinn

    Kailinn 1st gear

    Moi!
    Tein uuden bensatankin Ford f 150:een joku aika sitten. En hoksannut kiinnittää huomiota imuputken paikkaan ja laitoin sen käytännön vuoksi tankin etureunaan. Huono juttu, kiihdytyksessä imaisee ilmaa ja meno hyytyy. Sähköinen pumppu on tankin ulkopuolinen. Anp liitin on hitsattu tankin pohjaan. Onko porukalla kokemuksia, riittääkö, jos vaihdan sen tankin takareunaan. Väliseinien teko tässä vaiheessa melko työläs homma. Kiitos vastauksista/pohdinnoista/kokemuksista!
     
  2. budweiser

    budweiser Gearhead

    Etureunassa se on monessa vehkeessä...ilmeisesti imuputken pää ei oo tarpeeksi pitkä ja lähellä pohjaa...?
    Jos imuputkea ei pysty irroittamaan jatkettavaksi niin oisko helpoin laittaa siihen pohjaan hitsaamaasi liittimeen...suodatin sitten väliin kun pohjalta tulee kaikki tankissa oleva moska bensan mukaan.
     
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    laita kuppi imuputken ympärille
     
    impala-63 tykkää tästä.
  4. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Bensan läikyntä perinteisessä tankissa taitaa olla haaste sähkö käyttöiselle pumpulle.
    Tämä kehys on hyvä idea.
     
  5. Tällaistako?

    [​IMG]
     
  6. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Itse olisin varovainen kaikkien läpi menevien reikien kanssa bensa pinnan alapuolella.
     
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Itselläni tuli mieleen pienen kupin teko vaikka isommasta putkesta siihen imuputken päähän kuitenkin niin että sinne kuppiin menee bensaa helposti mutta ei karkaa kiihdytyksessä.

    Imuputken jatkaminen kanssa hyvä idea.
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Taisin nyt vasta tajuta ettei siellä ole kuin se anp liitin ilman mitään putkea eli imee vaan siitä läpiviennin juuresta. Aika vaikea on tuollaista korjata muuta kuin pitämällä paljon bensaa tankissa jos pohja on tosiaan suora ilman mitään varmistuksia että liittimen pää on koko ajan nesteen alapuolella.

    Jos eli joutuu hitsaa pohjaan kupin missä on tarpeeksi tilavuutta tai sitten pieni välisäiliö mistä bensapumppu imee ja joku toinen pumppu täyttää sitä.
     
  9. Tuossa kuva toisenlaisesta sumpusta:

    [​IMG]
     
  10. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Tämä on tosi helppo toteuttaa ja varmaan täysin riittävä useammille.
    Eiks näihin saa myös tuplapumppuja?
     
  11. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    nuke performancella on jopa 3 pumpulle sopivaa mallia jonne sopii vaikka walbro gst520 pumput Eli piisaa tarvittaessa yli 3000heppaiselle moottorille.

    mutta kiinasta saa edullisesti bosch 044 tylisille pumpuille olevaa keruusäiliötä 1 tai 2 pumpulle
     
  12. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Jos on tilaa, ja tankin muuttelu tuntuu työläältä, niin välisäiliö, jota ruokkii siirtopumppu ja johon mahdollinen paluuvirtaus johdetaan. Varsinainen pumppu imee sitten tuosta säiliöstä.

    Tai sitten pitää vain tiputtaa koneesta tehoja, ettei kiihdy liian kovasti.
     

Kerro tästä muillekin!