Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Ei se opmizeri mikään autuus ole lohkon halkeilun suhteen. Niitäkin on tuolla jenkkifoorumeilla halkeillut.
    P400 olis alakerran puolesta paras mutta niitä ei tehdä enää.

    Mahdollisesti saatavilla oleva paras aihio vois olla 2000-luvun 6.5td. 2000-luvun valu pitäisi vissiin olla jo ihan ok. Jossain oli lueteltunakin nuo lohkon valumallit että mikä kestää ja mikä ei.

    Mutta teit niin tai näin niin laita uusi jakopää, suuttimet, hehkut ja säädä pumpun ajoitus maltillisen aikaselle. Liika ennakko ja kusevat suuttimet hajottaa tuon koneen.

    Hehkujen johdotukset kannattaa mitata jokaiselta hehkutulpalta releelle. Mulla oli 4 hehkun johtoa poikki johtosarjojen sisältä (fusible link johdot) niin ettei niitä voinut nähdä muuten kuin mittomalla, sekin on yksi syy miksi nuo lohkot paskoo ittensä kun kylmäkäynnistyksessä osa pytyistä polttaa löpön miten sattuu ja väärään aikaan syttyvä löpö potkii mäntiä vastapattiin niin että lohko on taas halki.
     
    Muokattu: 13.6.2021
  2. fuz

    fuz Gearhead

    kellään ideoita mistä lähteä vikaa etsimään kun virtalukon katkaisijalle/sulaketaululle tulee vaan n.o.7v jännite? sulakkeet läpikäyty eikä kojetaulun allakaan näkynyt mitään erikoista. auto on -94 2500 suburban 6.5td
     
  3. tabs

    tabs Gearhead

  4. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Juutuubi-stara Sonantti kävi tuota koeajamassa kaverilleen ja auto jäi ostamatta. Katso raina läpi. Jotain mutinaa siellä oli ylimääräisistä alustan äänistä.

     
  5. tabs

    tabs Gearhead

    Ah kiitos;) Sieltä löyty videonkin kommenteista selventävää tekstiä...
     
  6. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Onko kellään 6.5td pa siirtopumppua ylimääräisenä? Ihan sitä linjaan tulevaa orggista. 95 Suburban kyseessä
     
  7. Cyno

    Cyno 1st gear

    Vaikea laji löytää 6.5td konetta. Alkaa olla vaan romua tarjolla. Vanin koneita joitain vaihtoehtoja mutta kyllä alkaa olla mennyt luotto kuuspistevitoseen...
    Onnistuuko Subuun tehdä kone 6.5 vaparista? Onko siinä turbolle öljylinjat? Onko muuta eroa kuin männät? Jos siis ostaisin vapari 6.5 niin mitä sille pitäisi tehdä jotta se vastaisi orggis turbo myllyä?
     
  8. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Etsin viime talvella kaverin vaniin 6.5td:tä Suomesta ja tyhjänpyynniksi se jäi. Suomessa tarjolla olleilla oli kaikilla vedetty jotain 400-500 tuhatta kilsaa. KojoPowerilta kannattaa kysellä tai käydä moikkaamassa jos asuu sielläpäin, kaveri kiireinen mutta ainakin realisti. Jenkeistä niitä korjattuja saanee kyllä, mutta hintaa tulee sitten aikalailla ja reippaanlaisesti. Duramax-swappi?
     
  9. Cyno

    Cyno 1st gear

    Tämän auton kans vähän sellainen tilanne kun olen tämän korjauksen ulkoistanut että ei mee oma kesä "pilalle". Eli se on korjaamolla kun ajatteltiin että se on perus kansiremppa.
    Duramaxi swappia olis kyllä hieno mutta sitä ei taida pystyä kenenkään perse korjaamolla teetättää ja itse ei ehdi + voisi olla parempi yksilö mihin swapin tekisi.

    Noista jenkkikorjatuista kuuspuolikkaista kuuluu sellaista huhua että niihinkään ei kannata sekaantua. Tai ainakaan olettaa että isolla rahalla ostettu uusi kone olisi kauhian hyvä :D

    Kyllä tässä on päänuppi sekasin niinku naisilla kuukautisten aikaan että mitä sitä tekisi.. ..en ollut henkisesti varautunut näin huonoon kuuspuolikkaiden turbomoottorien saatavuuteen. Oon tosiaan kattellu jo kokonaisia autojakin ja jo ihan reippaan hintaisiakin.. ..muttakun aika monessa tuntuu olevan jonkinlaista vesiongelmaa. Jotkut onneksi myöntää sen jo myynti-ilmoituksessa. Toisilla on sitten öljynpaineongelmaa ja sekin onneksi näkyy silloin tällöin myyntikuvissa kun auto käynnissä otettu kuva mittaristosta (välttyypähän turhalta ajelulta).

    Yksi soppeli yksilö ois kiikarissa mutta on se silti vähän kova raha maksaa autosta 6k€ sen takia että otat siitä moottorin ja lopusta raadosta ei montaa sataa saa. Plus että se moottori tarvisi kuitenkin käydä läpi kun se kerran "pöydällä" olisi.

    Mutta eihän tässä auta kun laittaa jääpussia ottan päälle ja vetää happee. Täytynee jokin kulkine ostaa jokatapauksessa. Joko ostan jonkun pommin millä ajelen sen aikaa kun etin moottori (tai teetätän koneen) tai sitten panostan johonkin tän vuosituhannen yksilöön (arpaan) ja hukkaan tuon raadon pilkkahinnalla pois.
     
  10. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  11. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Ehjän jos haluaa niin 6.5sta ei kannata ostaa öljypohjaa avaamatta...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Onko sen auton pakko olla 6.5 dieselillä?:odeek:
    Itse ostaisin mielelläni koneettoman Suburbanin ja iskisin sinne 5.3 tai 6.0 bensatekniikan.
    Saisi jo lähtökohtaisesti pienemmän kulutuksen ja enemmän tehoa.:odcool:
     
    J.J, oceanic7 ja koivuhalko3 tykkäävät tästä.
  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Yhdyn.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. Cyno

    Cyno 1st gear

    Gary Grand tykkää tästä.
  15. Cyno

    Cyno 1st gear

    Kyllä mielellään bensakin kävisi. Millanenkohan työ tuonne olisi laittaa 6.0 kone? Laatikkoon taitaa sopia mutta mitenkäs moottorin ja laatikon ohjaus?
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Gary Grand tykkää tästä.
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Noita "LS"-tekniikoita on tuotu irrallaan melkosia määriä Suomeen ja myyjien ilmotuksia on joka paikassa.

    Esim. Gen3performancelta saat just sellasen koneen kuin haluat.. Modaukset tietty maksaa, mutta vakiokone valmiilla johtosarjalla ja muilla tarvittavilla hilppeillä jää halvemmaksi kuin peruskorjaus 6.5:n dieseliin..:p
     
  18. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Saako noihin LS koneisiin jollain valmiilla adapterilla SM465 kiinni?
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  20. Vaari1960

    Vaari1960 1st gear

    Niin se mailma muuttuu, 70-80 luvulla bensa vehkeisiin laitettiin diesel koneita, nyt diesel vehkeisiin bensa koneita,,.
     
    Gary Grand ja Mr Banner tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!