Jos vaihtaisi autoa. 5.7 hemi RAM, 6.6 duramax silverado vai 6.7 ford f250 vm2011

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Cyno, 2.7.2021.

  1. Cyno

    Cyno 1st gear

    Jos noista otsikon autoista pitäisi valita jokin niin mikä olisi mielestäsi luotettavin?
    Eli tässä vähän harkitsen mitä sitä tekisi seuraavaksi... ...suburbaniin (6.5td vaikea löytää konetta joten jos toista autoa?)

    oisko pensa Rami? Paljonkohan tommosella hemi tekniikalla varustetulla Ramilla on tekninen elinikä kilometreissä?

    Mites joku Silverado duramaxilla? Tuntuu että näissä on ainakin maalivikaa mitä oon kattellu. Onko Jotain että ei ehdottomasti esim. Moottorin versiot? Odotettu elinikä?

    Vahvana ehdokkaana voortti 6.7 powerstroke alkupään moottoriversiolla. Jos autolla on ajettu likemmäs 300tkm ja on siisti niin paljonkohan tuolla voisi olla odotettu elinikä?
     
  2. Ranee

    Ranee Gearhead

    Miksi ei Cummins Ramia?
    Vai pitääkö ehottomasti olla V8?
     
  3. Mercury

    Mercury Gearhead

    7.3 Powerstroke
     
  4. Cyno

    Cyno 1st gear

    Ei kait se cumminssikaan ole pois suljettu. Eikä 7.3.
    Hintaluokka on karkaamassa kuitenkin sellaiselle seutuville että alvillinen pitäisi olla. Vähän karsii pois noita ehdokkaita..
    Malliksi kelpaa avolava minimissään kaappariovilla tahi Excursion/Suburban korimalli. Automaatti ja neliveto ja kevytkuorma-auto ja elämää saisi olla takana maks. 300tkm, hinta maks ehkä joku 30k€ sis. Alvin. niin eipä tuo valikko kauhian pitkä ole.. ..sieltä jos vielä karsii pois voorttin 6 ja 6.4 litraset sekä gm 6.5 diisselit pois.

    ronkelit r.......
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos 5.7 HEMIllä hommaa, on syytä olla lompakko kunnossa. Eikä remppojen suhteen, vaan kulutuksen :D :D
    5.7 HEMIssä kannattaa katse suunnata 2009 ja uudempiin Eagle Hemeihin. Enemmän liikkuvia osia, mutta silti samat perusviat kuin vanhemmissa. Eli nostajat, pakosarjojen vuotamiset ja joskus saattaa venttiiliseetit irtoilla ylikuumenemisen seurauksena :D:D
    Mutta VVT ja muuttuva pituuksinen imusarja tuo lisää vääntöä ja hp yms koneeseen.
     
  6. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Hemistä ja powerstrokesta oikeestaan mitään tiedä. Cumminssit kait on lujia. Duramaxeissa kun jätät pois alkupään versiot lb7 ja lly niin jää murheita pois. Laatikkona 6 vaihteinen allison, se onkin jo uudemmissa. Värissä jos on lakka päällä niin ei niitäkään ongelmia ole. Kyllä tuolla pudjetilla pitäisi mieluinen kuljetin löytyä, jos ennen on ollu 6,5td niin etpä sitä enää ikävöi, valitsetpa minkä tahansa. Yksilöitähän nuo merkit ja mallit tahtoo olla, ainakin jos rakenneltuja. Vakioina varmasti kaikki lujia. Oliko ajatus ajella vakiolla vai viritetyllä vai rakentaa ite?
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Ei kai amerikan myydyimmät tuotteet voi hirveän huonoja olla (vrt. Suomen myydyimmät niin silloin en menisi takuuseen:rotfl:). Itse ostaisin ainakin tuon Hemin ja Silveradosta bensan. Silloin niillä ajellaan vielä silloin kun bensaa ei asemilta saa. Onhan näitä vielä 300 000mailia ajettuinakin eli vielä puolimiljoonaa km ajettuina ovat jälleenmyyntiarvoisia.

    Jos uudet jenkit ovat yhtä kestäviä kuin ennenkin niin ne pääsevät aktiivikäytössä vielä museoikään asti. Pikkasen epäilen kaiken nykysähköhärpäkkeen kestämistä. Kaikki älynäytöt yms.
     
  8. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Kaverilla (rip) oli kuorma-autoksi rekisteröity Hemi 1500, kyllä se meni ihan kohtuukulutuksella, noin 15 l/100 km. Ainakin kun vertaa edelliseen autoonsa, Silverado 8100, joka kulutti tuplamäärän samanlaisessa käytössä. Silverado oli toki vähän painavampi 2500, ja lievästi pilattu pienellä korotuksella ja vähän isommilla maastorenkailla.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  9. Cyno

    Cyno 1st gear

    Jep jep,

    Kait sitä koittais olla työntämättä käsiä paskaan parhaansa mukaan mutta tuuripeliähän tämä.
    Jos järkevä olen niin kaivan jostain koneen tuohon suburbaniin (6.5td) mutta kun olen päättänyt että korjaamo saa sen korjata ja itse olen lomalla niin on tosiaan hiipinyt mieleen jos laittaisi noi moottoriremonttirahat uuteen "arpaan" :D

    Itselläni kysymys on siis työkalusta joka saisi tuottaa samalla hieman mielihyvää. Auto saisi olla mahdollisimman vakio. Varsinkaan mitään ohjelmoituja +XXXhp vehkeitä en kaipaa. Mittaristoon en kaipaisi mitään tingentangelia vaan perus Work Truck simppelit väännettävät vipstaakit kojelaudassa olisi enemmän kuin jees.

    Auton luotettavuus olisi ensisijainen asia mielenterveyden kannalta. Toki silloin kannattaisi vissiin hakia uusi Hiluxi...

    Siitä päästäänkin siihen että onko noi Vooorttin 6.0 ja 6.4 tosiaan sellaisia että niistä pitää pysyä erossa? nimimerkillä niitä näkyisi olevan tarjolla kohtuulliseen rahaan, mutta syystä?
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Cyno

    Cyno 1st gear

    Vaimolla on kulkineena -02 vm Jeep Cherokee 3.7 V6 ja kyllä siinä aina apparin paikalla jännittää kun rouva polkasee liikennevaloissa kierrokset viiteen tuhanteen että koska kolisee :D
    Samaa seetiongelmaa tuossakin koneessa..
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jep toi on jännä ongelma kaikissa aikaisissa köykämiini kansissa. V6, V8 ja V10.
    Katselin oman auton papereita, niin jossain vaiheessa Ruotsissa on flektit haukannu jäähdyttimeen (tyyppivika kun laakerit väljistyy) ja jäähdytin ja flektit vaihdettu ja papereissa lukee, määrittelemätön koneremontti... Hinta on sen verran karmee jopa kruunuissa, et veikkaan seetin irtoamista.
     
  12. Mercury

    Mercury Gearhead

    6.4 PSD on varmaan hyvä jos kone on juuri uusittu..
    Jenkkilässä on tainnu jo moottorinosat loppua.
    Totaalinen moottorivaurio siis tässä hyvin todennäköinen.

    Jälkipään 6.0 PSD vissiin ihan kelpo,VARSINKIN jos ei viritä.
    EGR ja kannentiivisteet taitaa ensin porsia jos tehoja ottaa.

    Itsellä n.850tkm ajettu 7.3 PSD,avaamaton kone ja ajettu 3 kilon ahdoilla..Lukemat n.400hp/1000nm.
    Koitan syksyllä penkittää.
     
  13. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    7,3 Powerstroke oli joidenkin mielestä jopa aikakautensa paras dieselkone pickupeissa kiitos Cumminssin syöttöpumppuongelmien 24 venttiilisissä 1998-2002, joka sekin oli enimmäkseen Chryslerin vika, kun laittoivat aika surkean siirtopumpun Dodgeihin.

    6.4 ja 6.0 powerstrokeista en tiedä muuta, kuin että se joka oli 7,3:sen seuraaja oli aika katastrofi ja kaiketi kummankin koneen tekeminen "pomminvarmaksi" vaatii jotain vaivannäköä. En ostaisi, vaikka noissa huono maine voi johtua ihan samalla lailla paljon paisuneista huhupuheista samaan tapaan kun Cumminsin 53 lohkoissa aikanaan.

    6.6 Duramaxissa ja vissiin kaikissa muissakin 2000-luvun alkupään common raileissa oli suutinongelmia, osittain huonojen materiaalien ja osittain sen ajan suodattimet ei ihan riittäneet suodattamaan tarpeeksi pieniä kikkareita pois polttoaineesta. Turbossa on jotain hienoa tekniikkaa jo vissiin ihan alkupäästä, onko se sitten muuttuvageometrinen vai mikä lie "variable vane"? Kaiken kaikkiaan kuitenkin vissiin paljon varmempi kone, kuin saman aikakauden Fordin dieselit. On kuitenkin aika kivasti kiertävä kone ja jos haluaa automaatin niin Allison on ainakin paljon kovempi vaihtoehto, kuin Dodgen tarjonta ennen kuin tuli Aisin vaihtoehdoksi.

    Huonolla huollolla noi saa kaikki rikki ja virittäminenkin on common raileissa niin kuvottavan helppoa, että et voi välttämättä tietää mitä virityskalikoita koneessa on elämänsä aikana ollut paikallaan. Vakionahan ne on tietty suunniteltu paremmin kestämään. Vähän tuo kuitenkin kallistuu makuasian puolelle että minkä konsernin koneen ottaa, kyllä niistä kaikista löytyy aina jotain sanottavaa ja rempattavaa.
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    durassa turbo on muuttuvasiipine,ei kannata säästää öljyn vaihdoissa,siitä alkaa siipien takkuaminen,karstaa.tuntuu vaan olevan monella usko että satatonnia mennään yhdellä vaihdolla.
     
  15. Cyno

    Cyno 1st gear

    Kiitos kaikille tähänastisista. Nyt siirtyy kuormurin etsintä hiljaiseen hakuun. Ostin tänään hätävaraksi inkkarin (samanlaisen kuin vaimolla) niin nyt on aikaa rauhassa tuumailla mitä sitä tekisi.
    :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!