GM 10-bolt käytetyn välityksen shimmaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Concarne, 7.7.2021.

  1. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Tarkoituksena on asentaa uusi lukkoyksikkö mutta ajattelin laittaa vanhan välityksen takaisin kun rattaat näyttävät ehjiltä ja hyväkuntoisilta. Tarkastin kosketuskuvion ennen purkamista ja vetopuolella kosketus on lautaspyörän sisäkehän puolella ja pakkipuoli näytti hyvin tasaiselta, jonkin verran ulkokehän puolelle painottunut. Olen ymmärtänyt, että käytetyssä välityksessä tuo vetopuolen kosketus siirtyykin sisäkehän puolelle. Backlashia on 0.19 mm eli hyvin toleransseissa. Laakerit menee joka tapauksessa uusiksi. Preloadia ei nykyisissä ole käytännössä yhtään ja käytetyissäkin pitäisi olla kaiketi 6 - 8 lb in. Perä on ollut äänetön tähän asti. Onko jollain omakohtaista kokemusta kannattaako tuota käytettyä välitystä alkaa shimmaamaan lähemmäs optimia vaiko tähdätä nykyisen kuvion mukaiseen?
     
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Käytetty aina samaan kuin on ollukin (jos ei ole ääntäny)
     

Kerro tästä muillekin!